Goede prijs/kwaliteit laptop voor ±650 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zoek een goede prijs/kwaliteit laptop, van 600-750 euro.
Ik wil er redelijk op gamen, zoals GTA IV, Sims 3, en nog wat lichtere spellen (Rollercoaster 3 :P, Euro Truck Simulator (2)).
Ook zou ik er graag goede kwaliteit films op kijken (Blu-Ray) maar een Blu-Ray drive is geen must Afbeeldingslocatie: http://alltheragefaces.com/img/faces/png/neutral-pirate-poker-face.png
Ik heb zelf al een beetje rondgekeken, en kwam op de Medion Erazer uit, alleen heb ik hier verhalen over gehoord dat de bouw kwaliteit niet goed is.
En ik vroeg me ook af of ik die specs wel nodig heb.
Ik wil een 15" scherm, en USB 3.0 zou ook handig zijn.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pricewatch is je vriend. Je hebt al eren aantal randvoorwaarden gegeven. Dan moet er toch wel iets leuks uit komen.
bijvoorbeeld: http://tweakers.net/price...B-FAhmmEGy8usC_pKlKaFNKHw

En dan lijkt me deze Asus wel een winner: pricewatch: Asus K53SV-SX838V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de HP dan? (pricewatch: HP Pavilion dv6-6b14ed (A5L71EA)) die heeft een betere videokaart en een vingerafdruklezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dat extra geld er voor over hebt dan is dat zeker een goede optie.

Stel je overigens van die vingerprint scanner niet al te veel voor. Hij werkt (onder Windows), maar ik zou toch kiezen voor gebruik van gebruikersnaam/wachtwoord. (heb zelf een HP6910p met vingerprint scanner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:03:

Stel je overigens van die vingerprint scanner niet al te veel voor. Hij werkt (onder Windows), maar ik zou toch kiezen voor gebruik van gebruikersnaam/wachtwoord. (heb zelf een HP6910p met vingerprint scanner)
Even een vraagje trouwens tussendoor, ik heb daar nooit mee gewerkt, vingerscanner. Kan je dat ook zo instellen dat je voor Windows OF een vinger scant, OF een wachtwoord nodig hebt, dat wanneer je vingers er worden afgehaald door de maffia, toch nog in je computer kan komen? (Laten we veronderstellen dat je nog kan typen met een duim ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door alexandersamson op 20-05-2012 16:16 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:03:

Ik ga je hierbij toch wel even tegenspreken.

De beste multimedia prijs/kwaliteit verhouding voor rond de 650 euro is toch wel de xps17/15. Deze twee zijn voornamelijk op het gebied van kwaliteit ook veeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan de HP dv en G series. Voornamelijk de DV series waarbij er gebruik word gemaakt van zo een beetje de slechte koeling en engineering die ik ooit heb meegemaakt. Die hebben over het algemeen geen langere levensduur dan 2 jaar... Daarnaast is de service van dell veel beter en krijg je voor het geld voornamelijk bij de xps17 een beter gpu wat voor jou echt van belang is.

Je moet dan wel creatief zijn met de kortingsbonnen.. Maar daarvoor moet je eventjes lief kijken naar mr. Donkere steen voor de correcte uitleg. :)

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:15:
[...]
Je moet dan wel creatief zijn met de kortingsbonnen.. Maar daarvoor moet je eventjes lief kijken naar mr. Donkere steen voor de correcte uitleg. :)
sorry, ik ben nieuw op dit forum, wat is mr. donkere steen??? of is dit een domme vraag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en welke dell xps15/17 zou ik moeten nemen dan? want ik zag net dat er heeeeeeeeeel veel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sla eens de sheet na. Op dit moment is de concurrentie (vooral de K53) zo afwezig dat je moeilijk iets anders kan kopen dan de XPS 15 of 17 rond de €650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de Medion dan? (http://www.medion.com/nl/...spots&utm_term=30012494A1) Zou dat een goede keuze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die is niet "+- €650" ;)

Ik vind het zelf maar een matige keuze, Slecht scherm, ondanks 1080p. Processor van 2 generaties terug, GPU van 2 generaties terug, log, ... De prijs is leuk, er zitten te veel nadelen aan die laptop imo.. Maar dat hebben ze op dit moment allemaal, het aanbod op moment van spreken is bedroevend. In alle segmenten krijg je minder dan een paar maanden terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-08 15:35
Die Medion is hopeloos verouderd is een 1ste generatie I5, terwijl we nu al aan de 3de generatie zijn toegekomen.
Ook de videokaart is al 2 jaartjes te oud om nog "goed" te zijn.
EDIT:Darkstone was me voor :D

[ Voor 7% gewijzigd door chukkepukke op 20-05-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07 11:16

fritske23

Echte naam Rob

Ik ben ook op zoek naar een leuke allround laptop voor een goede prijs. Hierbij ben ik deze tegen gekomen:
http://www.4launch.nl/sho...50m--1tb--zwart-/tweakers
Is dit wat??

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus eigenlijk zeggen jullie dat ik nog even moet wachten met een laptop kopen??
Wanneer zou dan een goede datum zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zodra de N56 en/of nieuwe XPS 15 op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer is dat? De N56 ziet er mooi uit, alleen jammer dat ze allemaal naar de MacBook gaan qua (toetsenbord)design :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk over een week of 2. Hij had er zelfs al moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
@Darkstone

Hoe weet jij zo zeker dat die N56 rond de
€700 komt te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

er is net een nieuwe aanbieding bij de laptopshop.nl (coolblue), http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-6b50ed.html dit is hem.
je krijgt hier veel waar voor je geld en ook nog eens coolblue service, een hele goede. Zou dit wat zijn of zijn er betere voor hetzelfde geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olympia schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:17:
@Darkstone

Hoe weet jij zo zeker dat die N56 rond de
€700 komt te liggen?
Niet. Ik dacht dat ik dat al had gezegd (misschien in een ander topic). Maar de N56 wordt iets meer dan €700 gok ik.
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:52:
Hoi,

er is net een nieuwe aanbieding bij de laptopshop.nl (coolblue), http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dv6-6b50ed.html dit is hem.
je krijgt hier veel waar voor je geld en ook nog eens coolblue service, een hele goede. Zou dit wat zijn of zijn er betere voor hetzelfde geld?
Neem dan pricewatch: Asus N53SV-S1886V zodat je ten minste een 1080p schem hebt. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt doen, maar voor een beetje productief werk is een 1080p scherm een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:55:

[...]

Neem dan pricewatch: Asus N53SV-S1886V zodat je ten minste een 1080p schem hebt. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt doen, maar voor een beetje productief werk is een 1080p scherm een must.
die heeft een gt 540m, de hp een 6770m, ik heb op verschillende sites gelezen dat de 6770m echt een stuk beter is. De videokaart vind ik belangrijker dan een HD scherm, want als ik een film ga kijken kijk ik hem meestal op me tv. Ik doe niet echt werk waarbij je een HD scherm nodig hebt (foto-, videobewerking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of is er niet veel verschil tussen de 6770m en de 540m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:57:
[...]

die heeft een gt 540m, de hp een 6770m, ik heb op verschillende sites gelezen dat de 6770m echt een stuk beter is. De videokaart vind ik belangrijker dan een HD scherm, want als ik een film ga kijken kijk ik hem meestal op me tv. Ik doe niet echt werk waarbij je een HD scherm nodig hebt (foto-, videobewerking)
Neem maar aan dat de Asus gt 540m beter gaat presteren dan de hp 6770M... Dat heeft niet te maken met de kaart zelf, maar heeft te maken met dat de Asus een uitstekende koeling gebruikt en dat je geen problemen gaat krijgen met Hardware Throttling. (Oftewel, de laptop word te warm waardoor die uit nood de voltage verlaagt zodat je laptop rete sloom word na een uur gamen).

Bij HP DV en G series heb je precies het tegenovergestelde. De koelingscomponenten zijn voornamelijk betreft het lange duur echt een ramp in verhouding met Asus. Alsnog adviseer ik je om goed effe de sheet die donkere steen hiervoor geplaatst heeft, voor de XPS 15/17, want die bieden gewoon heel veel meer in kwaliteit, scherm kwaliteit, specs en service aan in verhouding met name HP en Asus.

@Donkere steen

Je gaat de nieuwe Asus n56 series absoluut niet voor 650 euro krijgen, nieteens in de buurt. Ik heb namelijk begrepen dat de ERP bij het budget model rond de 850/900 euro komt te liggen. Prijs/rauwe specs verhouding gaat iets achteruit. Daarnaast vind ik de nieuwe xps15 een hele grote achteruitgang ten opzichte van de huidige xps 15. Ze hebben namelijk de optie voor het legendarische FULLHD WLED paneel weggehaald. Bron: Accountmanager en OR lid van Dell...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:16:
Je gaat de nieuwe Asus n56 series absoluut niet voor 650 euro krijgen, nieteens in de buurt. Ik heb namelijk begrepen dat de ERP bij het budget model rond de 850/900 euro komt te liggen. Prijs/rauwe specs verhouding gaat iets achteruit.
Ik verwachte hem eigenlijk hoger.
Daarnaast vind ik de nieuwe xps15 een hele grote achteruitgang ten opzichte van de huidige xps 15. Ze hebben namelijk de optie voor het legendarische FULLHD WLED paneel weggehaald. Bron: Accountmanager en OR lid van Dell...
Ik vind het ook een achteruitgang. Maar ik denk dat de oude en de nieuwe XPS naast elkaar blijven bestaan. Anders heeft dell geen high-end mainstream lijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Neem maar aan dat de Asus gt 540m beter gaat presteren dan de hp 6770M... Dat heeft niet te maken met de kaart zelf, maar heeft te maken met dat de Asus een uitstekende koeling gebruikt en dat je geen problemen gaat krijgen met Hardware Throttling. (Oftewel, de laptop word te warm waardoor die uit nood de voltage verlaagt zodat je laptop rete sloom word na een uur gamen).
en als je een koelingspad gebruikt, wordt dit dan beter? het is niet zo dat ik elke dag game ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet heeft de huidige dv6 geen koelingsproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:39:
Voor zover ik weet heeft de huidige dv6 geen koelingsproblemen.
En voor zover ik weet heb ik nog steeds genoeg klanten die ik spreek die wel gigantische koeling problemen hebben over de huidige hp Pavilion DV series... Zelf na reparatie komen ze vaak genoeg terug met hetzelfde probleem.

Maar dan doel ik voornamelijk op hardware defecten

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 21-05-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Bij HP DV en G series heb je precies het tegenovergestelde. De koelingscomponenten zijn voornamelijk betreft het lange duur echt een ramp in verhouding met Asus. Alsnog adviseer ik je om goed effe de sheet die donkere steen hiervoor geplaatst heeft, voor de XPS 15/17, want die bieden gewoon heel veel meer in kwaliteit, scherm kwaliteit, specs en service aan in verhouding met name HP en Asus.
en welke dell zou dan vergelijkbaar zijn met de hp? want zoals ik dit zie is die duurder dan de HP, de n00x5m14epp, van €667 met i7 lijkt er nog het meest op (natuurlijk degene met 8gb ram, alleen die is 741 euro), alleen die heeft 250 gb minder en 4 gb ram minder, of zie ik dit verkeerd??

en ook geen blu-ray drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Is de Intel HD Graphics 3000 kaart icm met een i5 snel genoeg om 1080p mkv te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:50

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:55:
Ben 't hiermee eens, ben namelijk ook opzoek naar een laptop met grofweg jou eisen.
Ga ook waarschijnlijk de Asus N53 halen, omdat de nieuwe IB-based Laptops gewoon een stuk duurder zijn met dezelfde spec's. Ook wil het toetsenbord nog vervangen door een backlight keyboard. En de drivebay gaat eruit, daarvoor in de plaats komt de originele HDD en daarvoor in de plaats komt een 128GB SSD. Zo ben ik al met al voor minder dan €900 euro klaar, en heb ik (voor mij doen) een top laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
fritske23 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:19:
Is de Intel HD Graphics 3000 kaart icm met een i5 snel genoeg om 1080p mkv te streamen?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:52:
[...]

Ben 't hiermee eens, ben namelijk ook opzoek naar een laptop met grofweg jou eisen.
Ga ook waarschijnlijk de Asus N53 halen, omdat de nieuwe IB-based Laptops gewoon een stuk duurder zijn met dezelfde spec's. Ook wil het toetsenbord nog vervangen door een backlight keyboard. En de drivebay gaat eruit, daarvoor in de plaats komt de originele HDD en daarvoor in de plaats komt een 128GB SSD. Zo ben ik al met al voor minder dan €900 euro klaar, en heb ik (voor mij doen) een top laptop :)
Had dan gewoon een half(!) jaar geleden de XPS 15 gehaald voor dezelfde prijs als een N53 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:08:
[...]

Had dan gewoon een half(!) jaar geleden de XPS 15 gehaald voor dezelfde prijs als een N53 nu.
Haha altijd achteraf praten he,
Nja de N53 vind ik opzich nog wel een top optie:

Voordelen N53 t.o.v. XPS 15
Design, die is echt veel beter dan de XPS 15 (natuurlijk mijn mening)

Nadelen N53 t.o.v. XPS 15
Backlight toetsenbord (opgelossing: Ga waarschijnlijk een andere backlight toetsenbord kopen voor +- €50)
6GB ipv 8GB Ram op de XPS 15, denk dat ik aan 6 wel genoeg heb, maar eventueel kan ik het stickje van 2 vervangen door eentje van 4, zodat ik ook aan 8GB kom.
Tja en 't gewicht natuurlijk, 2,7KG is nog niet licht, maar een stuk lichter dan mn 3,5KG wegende Acer

Volgens mij heb ik 't nu wel in grote lijnen genoemd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 15 is een stuk beter. Het scherm, accuduur, speakers, zijn average bij de N53. Beter bij de XPS 15. Toetsenbord is slecht, en de form factor ook (gigantische bezels..). De enige aspecten waarde XPS de N53 niet stompt, is op het gebied van koeling. Dat doet de N53 zeker beter. De 2 jaar garantie, en de prijs. De prijs is namelijk ongeveer gelijkspel geweest het afgelopen jaar.

Op al die punten waar de XPS 15 de N53 verslaat, dat zijn punten waar asus met de N56 aan heeft gewerkt. Precies de punten die ik op noem, scherm, accuduur, speakers. Zijn bij de N56 -aldus anandtech- van hogere kwaliteit dan bij de N53.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:14:
De XPS 15 is een stuk beter. Het scherm, accuduur, speakers, zijn average bij de N53. Beter bij de XPS 15. Toetsenbord is slecht, en de form factor ook (gigantische bezels..). De enige aspecten waarde XPS de N53 niet stompt, is op het gebied van koeling. Dat doet de N53 zeker beter. De 2 jaar garantie, en de prijs. De prijs is namelijk ongeveer gelijkspel geweest het afgelopen jaar.

Op al die punten waar de XPS 15 de N53 verslaat, dat zijn punten waar asus met de N56 aan heeft gewerkt. Precies de punten die ik op noem, scherm, accuduur, speakers. Zijn bij de N56 -aldus anandtech- van hogere kwaliteit dan bij de N53.
Klopt, maar die hoge kwaliteit heeft zo ook weer z'n prijs. Wat weer net buiten mijn budget valt.

Trouwens, m.b.t. tot de speakers ben ik 't niet met je eens. De N53 beschikt over Bang and Olufsen speakers, wat zeker een top merk is. Kan het niet vergelijken, maar kan me haast niet voorstellen dat er nog betere boxen in de XPS 15 zitten.

Accuduur - Maakt me opzich weinig uit, natuurlijk langer = beter, maar als die al 2u meegaat, vind ik het al meer dan genoeg. Zou toch vaak aan 't netstroom gekoppeld zijn. Alhoewel waarschijnlijk niet zo vaak als m'n huidige laptop. Zelfs windows geeft al aan dat ik de accu moet vervangen. Hij gaat fully-charged ongeveer een half uur mee :P

En wat bedoel je precies met 't scherm, wat maakt de kwaliteit van de XPS beter dan die van de N53. Ik weet natuurlijk wel dat niet alle 1080p schermen 't zelfde zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bose schijnt ook een goed merk te zijn, de speakers klinken echter nergens naar. Of Beats by Dre....naam zegt niet altijd dat het product dan ook meteen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChillPascal schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:22:
Trouwens, m.b.t. tot de speakers ben ik 't niet met je eens. De N53 beschikt over Bang and Olufsen speakers, wat zeker een top merk is. Kan het niet vergelijken, maar kan me haast niet voorstellen dat er nog betere boxen in de XPS 15 zitten.
Labels = marketing onzin
Reviews = feiten
The most controversial design element is probably going to be the speaker bar across the top of the keyboard area. Simply put, it’s huge, and that might give you the impression that ASUS is using better than average speakers. Perhaps they are, but subjectively the sound didn’t impress me all that much. Audio is clear, but there’s a major emphasis on the highs, to the point where a lot of my music sounded scratchy—like there was static on the high range. This was present on CDs, MP3s, and lossless FLAC audio files, so it’s not just a problem with overly compressed music. The lack of a subwoofer also hurts relative to the XPS 15’s excellent sound, so in the end the audio is just okay. Cranking up the volume, the overpowering highs become even more so, and certain music and sounds would create some resonance and distortion above ~80% volume. You can see pictures in the gallery above showing the dissection of the N53JF that show the two speakers underneath the large grille; they look to be pretty typical 1” (or smaller) tweeters, making the aesthetics of the grille even more questionable. Frankly, I expected a lot more from speakers bearing the Bang & Olufsen badge.
aldus http://www.anandtech.com/...nge-156-1080p-take-four/2
Another item that deserves praise with the N56VM is the speakers. I’ve seen other ASUS laptops sporting Bang & Olufsen branding before, but until now the speakers were still disappointing. The N56VM on the other hand actually has the ability to produce good audio without the need for headphones. I still don’t think it’s better than the Dell XPS 15 (the XPS 15z isn’t the same, incidentally—the XPS 15 sounds far better, as does the N56VM), but it’s at least close. It’s one of the better sounding laptops I’ve had a chance to use in recent years.
wederom aldus http://www.anandtech.com/...-and-asus-n56vm-preview/3

Ik dacht dat notebookcheck iets vergelijkbaars zegt -notebookcheck verwijst bijna elke review naar de speakers van de XPS 15..- maar dat kan ik niet direct terugvinden.

B&O is gewoon net als beats, en die andere zut -JLB trouwens ook-. Je betaalt voor een labeltje, labeltje plakken ze er op. Bij sommige merken zitten er niet eens eisen aan, en er wordt mee gemarket. Negeren, en de reviews lezen. Dat is de enige manier om zinvolle informatie te krijgen.
Accuduur - Maakt me opzich weinig uit, natuurlijk langer = beter, maar als die al 2u meegaat, vind ik het al meer dan genoeg. Zou toch vaak aan 't netstroom gekoppeld zijn. Alhoewel waarschijnlijk niet zo vaak als m'n huidige laptop. Zelfs windows geeft al aan dat ik de accu moet vervangen. Hij gaat fully-charged ongeveer een half uur mee :P
Als iedereen zo denkt...
En wat bedoel je precies met 't scherm, wat maakt de kwaliteit van de XPS beter dan die van de N53. Ik weet natuurlijk wel dat niet alle 1080p schermen 't zelfde zijn...
N53 = mat, 60% gamut, 500:1 contrast. Helderheid ben ik even kwijt. Ik meen 220 cd/m

XPS 15 = 95% gamut, 700:1 contrast. 300cd/m

Het contrast boeit niet zo. Maar de color gamut zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:36:
[...]

Labels = marketing onzin
Reviews = feiten
Tja heb je ook wel gelijk in, maar gebruik m'n speakers toch vrij weinig. Gebruik bijna altijd m'n headset (Van Beats, LOL)
[...]
Als iedereen zo denkt...
't Is toch wel zo haha, 2u is voor mij lang genoeg. Kleine kabel aan m'n laptop is geen probleem, altijd wel een stopcontact in de buurt!
N53 = mat, 60% gamut, 500:1 contrast. Helderheid ben ik even kwijt. Ik meen 220 cd/m

XPS 15 = 95% gamut, 700:1 contrast. 300cd/m
Dit zijn dan feiten waar ik niet heel erg in thuis ben, weet natuurlijk wel donders goed wat je bedoelt. Maar ik vind ook dat er met 't scherm niet overdreven moet worden.

Ik kwam van een 1366x768 scherm, en had daar al nergens problemen mee. Dan is elk 1080p scherm is wonder, niet?

Maar als je een alternatief hebt in deze prijscategorie, mag je 't zeggen hoor.
Volgens mij zei de TS tot €750,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus de dell is sowieso de beste? weet iemand een site/ actie waardoor je hem het goedkoopst kan halen? of moet ik even wachten tot de nieuwe xps 15 uitkomt en die bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Staat Acer nog steeds bekend als een "minder" merk?
Deze is nou bij Media Markt voor 625 euro te halen. Geen slechte laptop lijkt me
pricewatch: Acer Aspire 5755G-2458G75MN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen heb je voor minder de XPS 15 met vrijwel identieke specs. Of die acer slecht is zou ik niet weten, maar beter dan de XPS 15? Geen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske23

fritske23

Echte naam Rob

Bij Dell kom ik minimaal op 700 euro uit, wat net te veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:34:
Alleen heb je voor minder de XPS 15 met vrijwel identieke specs. Of die acer slecht is zou ik niet weten, maar beter dan de XPS 15? Geen kans.
Mijn ervaring met de bouwtechnische kwaliteit van Acer is in elk geval dramatisch. Twee laptops bij directe familie meegemaakt die bijna uit elkaar vielen na 1,5 jaar. Dell daarentegen (zakelijk) is erg stevig. Ik weet niet of dit voor Dell consumentenlaptops ook geldt, maar Acer zou ik ook niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fritske23 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:53:
Bij Dell kom ik minimaal op 700 euro uit, wat net te veel is.
Verwijderd in "[Ervaringen] Dell XPS 15 - Deel 8"

Gewoon de GT525m nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
Ik heb gisteren een Sony Vaio VPCF22M1E/B gekocht voor 674 euro bij de Media Markt in Zwolle. De laagste prijs in de pricewatch ligt rond de 1150 euro. Belachelijk goedkoop. Hele mooie notebook en ook goede specs. Ook een goed anti-glare 1080p paneel, bluray speler, lux uiterlijk, i7 quadcore, gt 540. Echt ongelovelijk veel value voor geld. Media markt heeft zomeraanbiedingen. Maar de identieke versie met 0.2 GHz snellere processor kostte 200 euro duurder. Denk dus haast dat het om een fout gaat of een dumpactie. Ik zou dus ff de media markt bij jou in de buurt checken want dit is echt een koopje en ik denk niet dat je het beter krijgt voor dit geld.

pricewatch: Sony Vaio VPCF22M1E/B

[ Voor 8% gewijzigd door Badgeryayo op 27-05-2012 13:00 ]

Pagina: 1