Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• birdwatch
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik zit er al een tijdje over te denken zonnepanelen te installeren op mijn huis maar twijfel over de haalbaarheid.. Ik heb een plat bitumen dak gedeeltelijk beton en gedeeltelijk houtskeletbouw met de volgende afmetingen:

Afbeeldingslocatie: http://i1159.photobucket.com/albums/p633/birdwatch/dak.jpg

Wat zijn de mogelijkheden? Wat raden jullie mij aan?

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:56
Wat heb je zelf al uitgezocht? Staan er geen bomen / andere huizen in de buurt met bijbehorende schaduwzones? Hoeveel wil je gaan opwekken?

Dit leest een beetje als "hier is mijn dak en jullie roggelen het wiel"... -O-

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is je budget? Staat de 360cm-kant echt 100% op het zuiden zoals in je tekening? Verder met coyote1980..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• birdwatch
Ik was niet duidelijk genoeg. Al mijn buren hebben hetzelfde dak, geen bomen in de buurt. De 500 cm klant staat op het zuiden.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:56
En de andere vragen? Hoeveel kWh wil je opwekken? Wat is je budget? Staat de 500cm kant exact op het zuiden of "min of meer"?

Kom kom, beetje inspannen, ik weet het, het is mooi weer >:)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01
Birdwatch, welkom op het Tweakers-forum en welkom in het duurzame hoekje. Vragen stellen mag hier, maar er wordt wel van je verwacht dat je zelf ook inspanningen verricht om je vraag beantwoord te krijgen. Ook wordt het soms als netiquette gezien na aanmelden op een forum eerst een tijdje mee te lezen zodat je de sfeer en manier van communiceren kunt proeven - maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf weten.

Wat heb je zelf al gedaan om je vraag beantwoord te krijgen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:33

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk ook eens in dit topic: Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• birdwatch
Ehh, sorry allemaal, ik ga me eerst wat inlezen, bedankt voor de link. De reden dat ik deze (naïeve) vraag stel is dat als ik op http://www.123zonne-energie.nl/ mijn gegevens invul ik de mededeling krijg dat mijn dak ongeschikt is.

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-11 00:20

MieJuul

3970Wp

Dat komt omdat ze daar pas beginnen vanaf 6 panelen, en die kunnen ze niet kwijt op jou dak, zeggen ze.
Heeft waarschijnlijk te maken met minimale afstand vanaf de rand en afstanden onderling enzo.

Dat er panelen op je dak passen lijkt me geen twijfel over mogelijk.
Maar hoeveel, hangt toch af van een heel aantal factoren.

4 panelen in portrait lijkt me toch minimaal wel haalbaar.
Zit je rond de 1 kWp

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Verwijderd

birdwatch schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:21:
Ehh, sorry allemaal, ik ga me eerst wat inlezen, bedankt voor de link. De reden dat ik deze (naïeve) vraag stel is dat als ik op http://www.123zonne-energie.nl/ mijn gegevens invul ik de mededeling krijg dat mijn dak ongeschikt is.
Prima dak. Mijn dak krijg ik in die onzin calculators ook altijd die melding "kan niet".

Ik heb 2080wp op mijn platte dak van 3.8m x 5.4 m.
Waar zitten de randen? Hoe hoog zijn de randen? Zijn er pijpjes of obstakels?
Is dit een vrijstaand dak of sluit het ergens aan op buren? en dan waar.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01
@birdwatch: teken je huis anders eens in Google Sketchup (handleiding) dan kun je in ieder geval beschaduwing e.d. inschatten. Aan de hand van een dergelijk plaatje kunnen mensen hier er ook misschien ook wat zinnigs van zeggen.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Pagina: 1