Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben zo'n figuur die overal een alias voor aanmaakt voor mijn mail adres. LinkedIn krijgt dus een linkedin@<domein>.nl adres. Nu krijg ik dus op mijn linkedin adres opeens spam. Na jaren mijn mail account spam vrij te hebben gehouden is het nu zover, ook ik krijg spam :'(

Nu is het wel vreemd want ik kan mij niet voorstellen dat LinkedIn mail adressen verkoopt? Daar komen ze toch niet mee weg?!? Toch ben ik er absoluut zeker van dat ik dat mail adres nooit ergens anders voor heb gebruikt. Ik heb de source van het mailtje bekeken en het is echt van linkedin@xxx.xx. Wel ben ik via linkedin in contact gekomen met een recruitment bureau, die heeft uiteindelijk ook op dit mail adres een mailtje gestuurd.

Zijn er meer mensen die spam ontvangen van linkedin? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat LinkedIn of dat recruitment bureau SPAM versturen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Kan evengoed fakemail zijn. Je kan bijvoorbeeld ook gewoon email sturen van bijvoorbeeld bill.gates@microsoft.com zolang je maar een mailserver gebruikt die niet controleert op de beschikbaarheid enzoverder. Is het emailadres linkedin@domein.nl of xxxx@linkedin.nl ?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Mavamaarten schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:42:
Kan evengoed fakemail zijn. Je kan bijvoorbeeld ook gewoon email sturen van bijvoorbeeld bill.gates@microsoft.com zolang je maar een mailserver gebruikt die niet controleert op de beschikbaarheid enzoverder. Is het emailadres linkedin@domein.nl of xxxx@linkedin.nl ?
Hij heeft het niet over het from adres, maar het to adres.

OT: Ik ervaar exact hetzelfde. Ik vermoed dat het een tijd mogelijk is geweest om emails te harvesten van Linkedin op de 1 of andere manier.

Krijg ook echt de meest wazige, vaak US georienteerde spam erop.

Google je eigen emailadres ook eens bijv. Ik zie het emailadres wat ik voor linkedin gebruik bijv al op 2 sites waar ik never nooit m'n gegevens aan heb afgestaan, maar waar wel alle details van linkedin in staan en ik vermoed dus ook uiteindelijk mn email (al moet je daar uiteraard voor betalen om die te zien)

[ Voor 19% gewijzigd door Punica- op 20-05-2012 18:44 ]