Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:47
Hallo,

ik ben van plan om binnenkort een nieuwe telefoon te kopen, maar twijfel nog tussen deze 3 toestellen,
ik wil een groot scherm, maar twijfel of de Note niet toch te groot is.

heb nu een HTC Desire HD, en deze vind ik eigenlijk aan de kleine kant,
maar wat is op het moment het slimst om te kopen?

mijn Desire HD heeft kuren tot en met, en daar wordt ik niet vrolijk van, dus HTC heb ik al mijn twijfels bij,

Galaxy SIII
voordelen:
Quad-core, beter dan de Tegra 3
Groot Scherm,
Touchwizz

nadelen:
Pentile Scherm,
Geen zwarte Telefoon,
Design houdt ik niet van.

One X
voordelen:
Quad-core, wel tegra 3
Groot scherm, Mooi scherm,

Nadelen:
Design vind ik niet echt super,
niet in zwart verkrijgbaar,
Sense

Galaxy Note:
Voordelen:
Prachtig scherm,
mooi design
Touchwizz

nadelen:
Heel erg groot

ik heb niet echt speciale wensen, vond allen sense niks aan, vind dan touchwiz veel mooier om te zien, alleen weet niet of het beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:54
Wat ga jij het meest met je telefoon doen?
Heb je de Note al eens in de winkel bekeken om te wennen aan het formaat?

Het is belangrijk dat jij vertelt wat je wensen en eisen zijn zodat we dan een gepast advies kunnen geven.

Anders is het meer van: De Galaxy 3 want die is de nieuwste met de snelste processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Kies wat je het mooist vind. Van de quadcore in de S3 en one X ga je weinig merken in praktijk denk ik. Kies welk scherm je het prettigst vind. Dat is waar je het meest tegenaan kijkt.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
ictinteresse schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:41:
Wat ga jij het meest met je telefoon doen?
Heb je de Note al eens in de winkel bekeken om te wennen aan het formaat?

Het is belangrijk dat jij vertelt wat je wensen en eisen zijn zodat we dan een gepast advies kunnen geven.

Anders is het meer van: De Galaxy 3 want die is de nieuwste met de snelste processor
ja ik gebruik hem in de trein veel om te internetten,
verder om te whatsappen, en verder eigenlijk niet voor heel veel dingen,
hij moet wel echt altijd en overal mee naartoe,

heb de note vorige week in mijn handen gehad bij de mediamarkt, en ik vond hem vooral erg groot,
maar niet echt te groot(heb vrij grote handen), maar toch twijfel ik of dat het wel fijn is.
rickyy schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:46:
Kies wat je het mooist vind. Van de quadcore in de S3 en one X ga je weinig merken in praktijk denk ik. Kies welk scherm je het prettigst vind. Dat is waar je het meest tegenaan kijkt.
ja dat idee heb ik ook,
heb nu een single core, en die voldoet ook al(licht overgeklokt)

ik vind het scherm van de Note echt schitterend, maar ga komende week die twijfel maar eens wegnemen,

dus ga nu maar even op mijn desire HD testen of sense 4 beetje fijn is, en anders valt die al sowieso af.

[ Voor 4% gewijzigd door Henck37 op 20-05-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

De Galaxy Note is echt groot, maar je zal er vast en zeker wel aangewend raken.

Persoonlijk zou ik voor de One X gaan: de S3 heeft helaas een pentile scherm en daarnaast vind ik de Galaxy Note voor mij toch net wat te groot. Het design van de One X vind ik ook een stuk mooier: en het design is óók belangrijk, het is toch een apparaat waar je misschien wel 2 jaar tegenaan kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Uniciteit schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:15:
De Galaxy Note is echt groot, maar je zal er vast en zeker wel aangewend raken.

Persoonlijk zou ik voor de One X gaan: de S3 heeft helaas een pentile scherm en daarnaast vind ik de Galaxy Note voor mij toch net wat te groot. Het design van de One X vind ik ook een stuk mooier: en het design is óók belangrijk, het is toch een apparaat waar je misschien wel 2 jaar tegenaan kijkt.
nja ik ben gewoon bang dat ik de verkeerde keuze maak met de One X,

zo'n S3 is wel tof, maar dat pentile idd, das wel jammer,

en of de note nou te groot is weet ik niet, bel zelf toch heel erg weinig, en voor de rest is die wel echt fijn..
weet alleen niet of het fijn is in mijn broekzak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 17:42
ik stond voor precies dezelfde keuze , ik ben voor de One X gegaan en ik heb tot nu toe geen spijt. Ik had hiervoor de S2 maar het plastikke van de samsung ben ik zat , net als touchwizz.

Mijn argumenten waren:
Beter scherm (geen pentile)(wel kleiner)
- Unibody
- Sense (geen touchwizz)
- Dropbox
- Goedkoper
- mooier design (maar dit is smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
mr.DJ95 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:22:
ik stond voor precies dezelfde keuze , ik ben voor de One X gegaan en ik heb tot nu toe geen spijt. Ik had hiervoor de S2 maar het plastikke van de samsung ben ik zat , net als touchwizz.

Mijn argumenten waren:
Beter scherm (geen pentile)(wel kleiner)
- Unibody
- Sense (geen touchwizz)
- Dropbox
- Goedkoper
- mooier design (maar dit is smaak)
als ik jouw argumenten bekijk, gaan er voor mij een hoop niet op,

dropbox heb ik niet nodig,
Sense vind ik niet geweldig werken,
ik vind de zijkant van de One X echt lelijk, lijkt net of het scherm er niet goed in zit..

goedkoper maakt ook niet meer uit als je 500 of 600 aan een telefoon uitgeeft..

en unibdy heb ik nu ook, maar dan met slappe klepjes die allemaal los zitten met scheuren erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als eens naar de Galaxy Nexus gekeken? Zelfde grote scherm als de S3 en een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Aghanim schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:51:
Als eens naar de Galaxy Nexus gekeken? Zelfde grote scherm als de S3 en een stuk goedkoper.
jup heb ik gedaan,

echter spreekt dat full touchscreen(zonder de touch knopjes onder) mij totaal niet aan, vind het er zo lastig uitzien, en ook niet super werken,

verder heb je dan nog geen groot scherm, omdat er altijd een stuk voor die knoppen afgehaald wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Het klinkt alsof je je keuze al lang hebt gemaakt (namelijk de Galaxy S III). Als mijn vermoeden klopt (dat je zo sterk neigt naar de Galaxy S III), dan zou ik mooi voor de Galaxy S III gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Henck37 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:54:
[...]
jup heb ik gedaan,

echter spreekt dat full touchscreen(zonder de touch knopjes onder) mij totaal niet aan, vind het er zo lastig uitzien, en ook niet super werken,

verder heb je dan nog geen groot scherm, omdat er altijd een stuk voor die knoppen afgehaald wordt..
Als je van plan bent een custom rom te gaan gebruiken kun je die toetsen verkleinen, waardoor je scherm meer plek heeft voor andere zaken. Als je geen custom rom wilt dan moet je het inderdaad met de standaardgrootte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Aghanim schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:01:
[...]

Als je van plan bent een custom rom te gaan gebruiken kun je die toetsen verkleinen, waardoor je scherm meer plek heeft voor andere zaken. Als je geen custom rom wilt dan moet je het inderdaad met de standaardgrootte doen.
ja en dat is juist het probleem, ik blijf nu maar proberen met die custom roms, maar eigenlijk is er nog niks naar mijn smaak(sense is niks voor mij) en dat is voor mij eigenlijk ook een reden om niet de One X te pakken,

dus eigenlijk valt die al af..

vrienden van mij hebben eigenlijk allemaal een Galaxy SII en dat is opzich wel een mooie telefoon, maar voor mij is het scherm alsnog te klein, daarom wil ik ook een grotere,
het nadeel van die Galaxy Nexus is voor mij dat dat gewoon niet fijn werkt, en als ik de knoppen nog kleiner zou maken dat ik er dan helemaal niet mee overweg kan.

dus dan zouden de Galaxy S III en de Note overblijven, maar het duurt nog 2 weken voor ik de S III vast kan houden en echt kan beslissen of dat is wat ik wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henck37
Uniciteit schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:58:
Het klinkt alsof je je keuze al lang hebt gemaakt (namelijk de Galaxy S III). Als mijn vermoeden klopt (dat je zo sterk neigt naar de Galaxy S III), dan zou ik mooi voor de Galaxy S III gaan. ;)
vind alleen de S3 een beetje een vrouwentelefoon..

dat is een beetje het probleem, vind hem niet zo mooi,

en dan zou het de Note worden, maar ik weet niet of die te groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05
De Galaxy Note heeft ook een pentile scherm en aangezien deze telefoon nog een klap groter is dan de SIII lijkt mij op papier het scherm van de SIII (302 PPI) iets beter dan de Galaxy Note (285 PPI). Wat ik heb gezien op gsmarena is dat de SIII qua formaat vergelijkbaar is met de Galaxy Nexus en die heeft ook een erg mooi (pentile) scherm die in mijn ogen niet onder doet voor de One X.

Ander punt wat in het voordeel van de SIII kan zijn is de grote accu, echter is het nog even afwachten hoeveel langer de telefoon daardoor mee gaat. Daarnaast heeft de SIII ondersteuning voor micro-sd kaartjes en de One X niet. Touchwizz en Sense zijn wat mij betreft om het even en kunnen ze beide niet tippen aan stock Ice Cream Sandwich van Google of Cyanogenmod (die er ongetwijfeld ook gaat komen voor de SIII).

Ik denk dat je het beste kunt wachten tot de SIII uit is en jij hem in je handen hebt gehad zodat je hem goed kan vergelijken met de Note en de One X.
Pagina: 1