Toon posts:

Router & Switch Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt, ik heb een TL-WA901ND draadloze Router en een TL-SG1008D Switch.

Alles verliep voorlopig als een zonnetje tot ik bij het opruimen van 1 van de laptops het draadloze netwerk had verwijderd en ik opnieuw wou verbinden wil deze het wpa2 passwoord niet meer aannemen.

De draadloze router hangt momenteel achter de (unmanaged) switch en ik geraak niet meer aan het cp van de router.

Enig idee hoe ik het ip van de router kan achterhalen? Het gateway adres is 192.168.0.1.

M'n smartphone die perfect verbonden is met de draadloze router geeft ook als gateway 192.168.0.1 aan.

Ps: reden dat de router achter de switch hangt is omdat de router enkel een lan ingang heeft.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:59

allure

Titaan fase 2/3

Als je een laptop nu eens bedraad aansluit, krijg hij dan ook een ip-adres van de router?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Router is meestal ook de dhcp server.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Als ik em bedraad aansluit dan krijgt de router geen internet. De router krijgt het internet van de switch.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ik weet niet bij welke ISP je zit maar dit is niet de juiste wijze van aansluiten.

Krijg je laptop dan wel een ipadres van de router, zoja, dan kun je de router weer benaderen.

Het is trouwens geen router, het is een Access point.

Als ik het goed begrijp gaat de kabel die van je modem afkomt in de switch en van de switch 1 naar je Access point?

[ Voor 33% gewijzigd door allure op 20-05-2012 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort bij Telenet, zij hebben op zolder een draadloze router gehangen aan het aansluitpunt (waar de docsis 3 modem staat). De kabel die van die router loopt is aangesloten op m'n switch. Mijn eigen draadloze router hangt aan die switch. Alles werkte perfect tot nu toe.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ok dus je hebt achter je modem nog een router staan, een switch EN dit access point?

En je wilt nu weer toegang tot je access point, right?

Verwijderd

Topicstarter
ik wil weten hoe ik op het control panel van de laatste draadloze modem geraak. dit kan enkel draadloos.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Nee, dit kan ook bedraad, je koppelt het AP aan die switch.
Daarna is het even uitvogelen op welk ipadres dit AP "zit"

Als deze een ipadres van je router krijgt, is deze uit te lezen in de DHCP-tabel van je router.
Je moet dan even inloggen in je router, en kijken of je dit apparaat in de lijst tegenkomt.

Dit alles bedraad aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet weet welk ip adres de router krijgt van de switch. Moet ik alle 255 ip adressen intikken?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Als je de laptop bedraad aansluit, kun je dan na het aansluiten op internet?
Welk OS gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen mogelijkheid om de laptop aan de draadloze router te hangen.

Ik kan de laptop wel aan de switch hangen, maar dat lost het probleem niet op, de switch krijgt internet van de 1ste router.

Ik moet het control panel hebben van de router die internet krijgt van de switch. En daar geraak ik niet op.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 15:08 ]

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Nee, maar wel aan je switch en de rest van je netwerk.
Je zult toch minimaal eerst verbinding met het ding moeten maken voor je erop kunt.
Draadloos gaat niet werken want je hebt de code niet meer dus zul je het TIJDELIJK met een netwerkkabel ertussen moeten doen om die code te resetten.

De remedie is dus alles aansluiten met een UTPkabel en een nieuwe code erin zetten.

Maar wat voor ipadressen deelt de allereerste router aan z'n clients uit? Dat is de vraag... en met die gegevens kunnen we verder zoeken.

[ Voor 96% gewijzigd door allure op 20-05-2012 15:13 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt de router benaderen via een standardadres, dat verkregen wordt door hem aan te zetten ZONDER aan te sluiten op de switch. Dan even instellen, loskoppelen en weer aan de switch. Done :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ja, kan... ALS deze configuratie niet is gewijzigd.
En je hebt een crosskabel nodig...

Alles aansluiten en DAN kijken of de range toevallig overeenkomt met je router, en dan kijken of het standaard adres er nog inzit...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 22:32
Als je nou eerst gebruik maakt van de juiste termen dan scheelt het al een hoop. Je hebt het over je eigen router, maar die TP-Link is geen router.

• Jimster
allure schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:18:
En je hebt een crosskabel nodig...
Crosscable?
Ik denk dat dat al 10jaar niet meer nodig is voor de meeste apparatuur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem half opgelost. Draadloze router van de switch gehaald, gereset en opnieuw draadloos geconfigureerd en terug aan de switch gehangen zodat hij internet krijgt.

Nu heb ik nog steeds geen flauw idee hoe ik aan het control panel van die router geraak.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het zijn dat het CP van de router gewoon uitgeschakeld wordt wanneer deze achter de switch hangt?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Met je browser naar het adres gaan waar je net het spul geconfigureerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
De configuratie gebeurt wanneer je verbindt met de modem, dan moet je een soort pin ingeven. Ik geraak wel op het CP wanneer ik de router reset, maar van zodra ik em achter de switch hang is het niet meer mogelijk.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Het is een Access point, geen router en geen modem.
Waarschijnlijk lopen de 2 ranges uit elkaar 192.168.1.* en 192.168.0.* bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd want vroeger hing het Access Point achter een modem, en toen geraakte ik er wel op. Toen zat alles wel nog op het 192.168.1. range ipv 192.168.0.

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:51:
Vreemd want vroeger hing het Access Point achter een modem, en toen geraakte ik er wel op. Toen zat alles wel nog op het 192.168.1. range ipv 192.168.0.
Je moet er ook gewoon op kunnen, je accesspoint krijgt ook gewoon een IP toegewezen.
Gebruik een IP scan tool om je netwerk te scannen. Dan kom je wel achter welk ip je Accesspoint krijgt.
Bijvoorbeeld: http://www.radmin.com/products/ipscanner/

Verwijderd

Topicstarter
Die vindt het ip van het AP, 192.168.1.254 maar dit is op geen enkele mogelijkheid te benaderen. Niet via desktop of niet via de laptop.

• Jimster
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:22:
Die vindt het ip van het AP, 192.168.1.254 maar dit is op geen enkele mogelijkheid te benaderen. Niet via desktop of niet via de laptop.
Heb je dat IP er zelf vast ingesteld?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat als je de dhcp reeks veranderd naar 192.168.1.x ?

Dit is overigens wel heel erg basic.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat lukt in geen enkel geval.

Ik kan het AP geen vast ip instellen of range veranderen. Althans niet meer.

• Jimster
Het probleem is dat je AP een IP heeft dat buiten de range van je router valt.
192.168.0.254 zou moeten werken. Sluit de AP aan op een PC, geef je PC tijdelijk een vast IP (bijv 192.168.1.1) en configureer je AP dan. Dan zou het moeten werken.
Pagina: 1