Instabiele ziggo

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-07 11:09
Hoi,

Ik heb sinds een tijdje 120/10 van ziggo en alles werk eigenlijk het grootste gedeelte van de tijd goed.
Het probleem is echter:

Bijna elke dag is er ongeveer een half uur een snelheid van 1/10.
Oftewel mijn downloadsnelheid daalt meer dan 99%(!)
Meestal is de daling geen probleem, maar tijdens het streamen van een film in de huiskamer is het toch echt wel vervelend.

Ik heb al gekeken of dit aan de router kan liggen dit er nog tussen zit maar dit is niet het geval.

Heeft iemand dezelfde problemen?
Zou dit aan ziggo liggen of toch aan mijn opstelling?
Misschien heeft het iets te maken met ip conflicten? (heb er iets over gelezen op internet)

Hardware die ik gebruik:
Router: Netgear n600 WNDR3700 v2
Modem: Ubee EVW3200
Alles is bekabeld. (C6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

En wat zei de helpdesk van Ziggo hier over?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
D4NG3R schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:10:
En wat zei de helpdesk van Ziggo hier over?
Ik heb het naast een andere vraag aan de helpdesk van ziggo+ gevraagd. Mij werd verteld dat de snelheid soms omlaag kan gaan door een dns refresh van het modem maar dat dat zeker niet elke dag zou zijn en het door het modem uit en weer aan te zetten dat verholpen zou zijn. Het is dus wel elke dag en het is na het modem uit en weer aan te zetten niet verholpen.

Ik heb hierover verder nog niet teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 14:48

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zou gewoon nog een keer bellen en het een beetje doordrukken. Geef aan dat je netwerk helemaal netjes is en dat ook na het resetten/restarten van het modem/router de problemen zich voor blijven doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:13
Als ik dit zo lees 'Router: Netgear n600 WNDR3700 v2
Modem: Ubee EVW3200' Heb jij twee routers achter elkaar? Omdat de Ubee EVW3200 een modem/router is. Als je de dhcp in één van beide routers niet hebt uitgeschakeld zou het hierdoor kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MrCostanzo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:45:
Als je de dhcp in één van beide routers niet hebt uitgeschakeld zou het hierdoor kunnen komen.
Dat lijkt me vrij sterk. Twee DHCP-servers is inderdaad niet handig, maar dan zou je bij verkeerde IP-gegevens *geen* internet moeten hebben, in plaats van langzaam.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kende het probleem ook. Aan mijn router hangt een kastje van Sam Knows die, zolang er geen internetactiviteiten zijn, continue de snelheid meet. En ik heb nog nooit of te nimmer de 120/10 gehaald. Volgens de rapportage van Sam Knows heb ik over maart een gem. download van 45 gehaald met als dieptepunt een keer 21 en als hoogste 85 en upload 9,69 en is netjes, soms iets minder maar ook een aantal keer over de 10. En it probleem is al maanden aan de gang en voor mij de reden geweest om op glasvezel over te stappen.

Ik had als modem de oudere Ubee (dus zonder routerfunctie) en een Linksys router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Gunner schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Dat lijkt me vrij sterk. Twee DHCP-servers is inderdaad niet handig, maar dan zou je bij verkeerde IP-gegevens *geen* internet moeten hebben, in plaats van langzaam.
Heb je gelijk in, maar ik heb het toch al een paar keer gezien dat het spul met twee dhcp servers wel 'werkte' maar onverklaarbare kuren vertoonde, die als sneeuw voor de zon verdwenen op het moment dat er één van beide dhcp servers werd uitgezet, vandaar dat ik het toch even wilde noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun95
MrCostanzo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:41:
[...]

Heb je gelijk in, maar ik heb het toch al een paar keer gezien dat het spul met twee dhcp servers wel 'werkte' maar onverklaarbare kuren vertoonde, die als sneeuw voor de zon verdwenen op het moment dat er één van beide dhcp servers werd uitgezet, vandaar dat ik het toch even wilde noemen
Als 2 routers achter elkaar niet handig is, hoe zou ik dan toch moeten zorgen dat meer dan 5 apparaten internet hebben? Gewoon een verdeler ofzo?
Misschien heb je een product link met een voorbeeld?
Sowieso zou ik mijn ping graag lager dan 32 willen hebben en ik kan me voorstellen dat dit als er maar één router is lager is. (ziggo speedtest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCostanzo
Als je bij één van de twee routers de dhcp uitschakeld, wordt het in feite een veredelde switch, en dat is ook de manier om meer dan 5 apparaten (bedraad) aan te sluiten. 1 gateway (de router, dus mét dhcp) en daarna kun je er gewoon meerdere switches en apparaten achter hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

teun95 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:44:
[...]

Als 2 routers achter elkaar niet handig is, hoe zou ik dan toch moeten zorgen dat meer dan 5 apparaten internet hebben? Gewoon een verdeler ofzo?
Misschien heb je een product link met een voorbeeld?
Sowieso zou ik mijn ping graag lager dan 32 willen hebben en ik kan me voorstellen dat dit als er maar één router is lager is. (ziggo speedtest)
Zo een 'verdeler' heeft gewoon switch.
Er staan er maar 343 in de Pricewatch te vinden: http://tweakers.net/pricewatch/cat/311/netwerk-switches.html

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 12:18
Laat eerst je router in je UBEE maar eens uitschakelen door Ziggo
Pagina: 1