[XP PRO] hal.dll ontbreekt, geen recovery console

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mijn zusjes pc gaf in het begin van de week de melding hal.dll ontbreekt. Nu zou dit volgens de Microsoft site een simpel op te lossen probleem zijn. Echter wil mijn Windows CD niet dat ik in de recovery console kom. Ik stop de CD in de pc en na een tijdje rammelen krijg ik geen Welkom bij windows wat wil u doen scherm maar direct de keuze van drive waar ik windows op wil installeren.

Wie kan mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik zou doen, is de dll file als download opzoeken, vervolgens met een live CD of bootable USB-stick de file kopiëren en plakken naar C:\Windows\System of C:\Windows\System32, net waar die hoort te staan.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 20-05-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
De LiveCD van ubuntu liet gekkere dingen zien. Alle bestanden zijn verdwenen van die schijf. Dus ik ben hem nu alweer opnieuw aan het installeren. 2e keer dit jaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik zou een CHKDSK hebben gedaan vanaf een Microsoft LiveCD (WinPE) en niet vanuit Ubuntu. NTFS is immers een Microsoft filesystem. Hoe goed ik Ubuntu ook vind, voor dit soort dingen is WinPE meer geschikt.

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 20-05-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Naja t is iig te laat. Ik heb een herinstallatie gedaan. Bestaat er een gratis/open source manier om images te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gratis/closed source van Microsoft: WAIK. Met imagex kun je goede images maken van een Windows systeem vanuit WinPE.
Pagina: 1