Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022
Momenteel ben ik voorzichtig aan het oriënteren voor een nieuwe ultrabook voor gebruik naast mijn 2j oude mid-end desktop thuis. De laptop zal dus vooral bedoeld zijn om mee te nemen naar school (veel multitasken, veel office, internet, social media, apps zoals statistische programma's (MATLAB, STATA, SPSS, Mplus etc.).

Verdere preferenties:

- SSD (min 128gb), 2e schijf is niet nodig
- Hoge resolutie scherm, liefst mat, liefst 13'
- Goede kwaliteit behuizing
- Budget rond 1000, mag iets stretchen naar 1300. Over het algemeen doe ik 2-3 jaar met mijn systemen.
- US/INT keyboard layout, numpad hoeft niet

De Macbook air's lijken aantrekkelijk maar goed aan de prijs, alleen denk ik niet dat ik het OS volhoud. Daarnaast heb ik geen idee of de apps die ik (veel) gebruik beschikbaar zijn voor mac. Dus ik denk dat ik het beter op Windows houd.

Wat ik nog gevonden heb is de ASUS Zenbook serie.
Daarnaast is er ook nog de XPS13 van Dell maar ik ben bang dat die net wat buiten m'n budget is.

Hebben jullie verder nog ideeën of suggesties? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de Asus Zenbook UX31E-RY009V iets voor je?
En wil je wel echt een ultrabook? Je hebt veel goedkopere laptops met dezelfde, of beter specs. Alleen zijn die wat zwaarder of dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympia
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-06 01:52
De Dell XPS 13 met i5, 128gb SSD en 3 jaar garantie is €1244 excl. shopkorting.
Als je 1 jaar garantie wilt ben je al €100 goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
De asus UX31 is qua ultrabooks naast de XPS13 ( nog niet in mijn handen gehad ) voor mij ( naast de AIR, voelt even duurzaam ) de meest duurzaam ogende, degelijke ultrabook die ik in mijn handen gehad heb. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de toshiba Z830, wat ik persoonlijk echt een fragiel apparaatje vindt.

Misschien handig voor je om een random mm binnen te lopen? vrijwel elke mm heeft bijna alle ultrabooks wel staan, kan je even voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
thijszor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:21:
De asus UX31 is qua ultrabooks naast de XPS13 ( nog niet in mijn handen gehad ) voor mij ( naast de AIR, voelt even duurzaam ) de meest duurzaam ogende, degelijke ultrabook die ik in mijn handen gehad heb. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de toshiba Z830, wat ik persoonlijk echt een fragiel apparaatje vindt.

Misschien handig voor je om een random mm binnen te lopen? vrijwel elke mm heeft bijna alle ultrabooks wel staan, kan je even voelen.
Ik heb de UX31e ook even ter hand gehad, maar van alle ultrabooks heb ik er maar een kunnen vinden die degelijker aanvoelt dan dit apparaat; de MBA. De UX32 1 voelt naar mijn inziens inderdaad degelijk aan. ook flext het scherm niet zo als je deze bij beide hoeken beetpakt en er een torsiekracht op uitoefend. Die van sony bijvoorbeeld kan je bijna dubbelvouwen, eng gewoon, ook die samsung 900 en een of andere toshiba voelden best slapjes aan als je het mij vraagt, al komt die samsung bij mij wel op een goede 3e plaats, kwa degelijkheid op eerste oog en gevoel.
In de MediaMarkt in Middelburg stond een RY09 volgens mij, die met i5 Processor.
De XPS13 heb ik nog nooit in het echt gezien...

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 19:08
De Samsung NP900 is wel iets voor jouw eisen.

pricewatch: Samsung 900X3A-A01NL

990 euro voor een 13,3" scherm, 4gb RAM, 128GB SSD, sterke behuizing en zeer licht en dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
Dank allen voor de reacties. Die Asus ziet er wel erg strak uit inderdaad. En is ook nog redelijk geprijsd. Blijft wel veel geld zeg zo'n apparaat. Zal eens een MediaMarkt of Saturn(?) binnenlopen om te vergelijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

vergeet niet dat binnen niet al te lange tijd de asus zenbooks een nieuwe versie krijgen met ivy bridge.

het kan het wachten waard zijn...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB
Thanks voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 21:37
Nog een tip: Apple en Windows kan best samen.

Een Macbook Air afserveren omdat er geen Windows op staat is een slechte reden. Afserveren omdat je 130 euro meer moet betalen om er Windows bij te krijgen is dan weer een goede reden.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
itsFuzeh schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:08:
De Samsung NP900 is wel iets voor jouw eisen.

pricewatch: Samsung 900X3A-A01NL

990 euro voor een 13,3" scherm, 4gb RAM, 128GB SSD, sterke behuizing en zeer licht en dun.
De 13" Air is dus vandaag 100 euro in prijs gedaald. Kunnen wij dat nu ook verwachten van Samsung en Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:29
hans_lenze schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:22:
Nog een tip: Apple en Windows kan best samen.

Een Macbook Air afserveren omdat er geen Windows op staat is een slechte reden. Afserveren omdat je 130 euro meer moet betalen om er Windows bij te krijgen is dan weer een goede reden.
Windows is geen 130 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
mrc4nl schreef op maandag 21 mei 2012 @ 01:18:
vergeet niet dat binnen niet al te lange tijd de asus zenbooks een nieuwe versie krijgen met ivy bridge.

het kan het wachten waard zijn...
hashwell, ivy-bridge is de 3xxx serie, hashwell de 4xxx met meer prestatie's per tik :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

EXpaND schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:09:
[...]

hashwell, ivy-bridge is de 3xxx serie, hashwell de 4xxx met meer prestatie's per tik :9
eeuh voor wat ik heb gehoord scheelt het in prestaties geen drol, en is alleen het verbruik afgenomen
en vergeet niet dat ik dat zij op 10 mei 2012, we zijn nu een jaar verder

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 10-06-2013 23:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
mrc4nl schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:22:
[...]

eeuh voor wat ik heb gehoord scheelt het in prestaties geen drol, en is alleen het verbruik afgenomen
en vergeet niet dat ik dat zij op 10 mei 2012, we zijn nu een jaar verder
De grafische prestaties zijn anders flink verbeterd...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Pagina: 1