Weet iemand of Gallium Arsenide ooit in een commerciel product is gebruikt. 15 jaar geleden was dat hèt product van de toekomst. Alleen de uitspraak "GaAs is the technology of tommorow and will allways remain tommorows technology."
GaAs wordt gebruikt in ledjes, da's het enige waar ik van weet.
En laser diodes. Ik geloof ook voor hoogfrequentoe analoge chips.
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Verwijderd
Ze hebben heel vroeger ook nog een tijdje IJzeren Heinig een lijn van gelijkrichters daarmee op de markt gezet.
Grote lompe dingen die weinig stroom aan konden
En 'signaal' diodes, mamma mia, wat waren die brak
Van die zwarte blokjes met een rode en een groene stip, en wat blik aan de zijkant..
Grote lompe dingen die weinig stroom aan konden
En 'signaal' diodes, mamma mia, wat waren die brak
Diodes en zo wist ik al. Er is ook een poging geweest om echte IC's, processoren met name, te maken. Het grote probleem was de kristalstruktuur. SI is heel makkelijk monokristallijn te krijgen en dus goedkoop wafers van de maken bij GaAs was dit heel lastig en dus geen IC's. Van de wafers die wel lukten waren toen al GHz systemen te maken. Nu moeten we dus dik boven de 100GHz uit moeten komen.
Heeft iemand daar ooit nog iets van vernomen?
Heeft iemand daar ooit nog iets van vernomen?
mailto: research@intel.com
mailto: research@amd.com
mailto: research@cypress.com
mailto: research@hitachi.com
etc.
mailto: research@amd.com
mailto: research@cypress.com
mailto: research@hitachi.com
etc.
edit:
: r zonder spatie wordt
: r zonder spatie wordt
Verwijderd
Gallium Arsenide word behoorlijk veel gebruikt in hoogfrequent spul zoals microgolf versterkers.
Alleen dan zitten er op een chip maar 10 transistoren ipv 57 miljoen........
Alleen dan zitten er op een chip maar 10 transistoren ipv 57 miljoen........
Pagina: 1