Toon posts:

nas of network usb hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb m'n thuisserver ingeruild voor een vps en zoek nu iets om m'n 3 usbdrives (en evt nog een vaste 3.5") aan te sluiten op het netwerk.
Er zijn wel 'network usb drives' in de handel zoals 'Eminent 4080' of 'Belkin Network USB Hub' maar in de weinige reviews die er zijn wordt vaak gewaarschuwd voor lage snelheid wb lezen/schrijven naar de usb drives (goede specs zijn lastig te vinden).
Terwijl bv de 'Synology NAS Behuizing DiskStation DS112j' volgens reviews wel 22 MB/s schrijven haalt, toch wel een beetje minimum wat je mag verwachten vind ik, de pc haalt 30.

Nou vraag ik me af of al die 'network usb drives' eigenlijk wat minder kwalitatief zijn. Het voordeel van zo'n ding is dat er alleen de functionaliteit op zit die ik nodig heb, namelijk usb-drives aansluiten en dat daardoor dus de prijs laag kan blijven, maar als het langzaam lezen/schrijven is heb ik er nog niks aan.

Wie kan hier meer over vertellen?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:01

Sebazzz

3dp

Een NAS heeft vaak nog meer voordelen, het is uitgebreider, beter te customizen, etc. Je kan het gewoon als thuisserver inzetten voor diverse taken zoals backups, streaming, bittorrent, usenet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Dat wel, maar aangezien ik m'n thuisserver heb ingeruild voor een vps heb ik dat niet (meer) nodig. Vandaar m'n vraag.