[iPad 3] hoe sms sturen om databundel te laden ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-08 20:51
Ik zit hier met een probleem met mijn iPad3 Wifi + 4 GB 32 GB. Ik maak hier gebruik van een prepaid SIM-kaart van Medio Mobile (Aldtitalk) België en om deze te activeren heb ik hem in mijn iPhone moeten steken. Ook het laden van een 400 MB internetbundel gebeurt door het sturen van een sms...de iPad3 kan echter geen SMS sturen en telkens mijn SIM-kaartje eruit halen en in mijn iPhone steken is op den duur nogal omslachtig.

Bestaat er een app of een methode om deze noodzakelijke sms te sturen? Er bestaan wel pseudo-sms apps die sms-jes kunnen sturen, maar hierbij wordt de data verstuurd via een derde partij sms-server en om die sms aankoop van een internetbundel te laden moet immers de identificatiegegevens van je SIM meegestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Je kan het niet gewoon online op waarderen ?

Doe ik met mijn vodafone prepaid kaartje...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Nee helaas dat gaat niet. Alditalk werkt via het Basenetwerk en is stukken goedkoper dan Base, maar is heel rudimentair van opzet. Als je omrekent kost internet bij Base €20/1GB en bij Medion Mobile/Alditalk maar €10/1GB, dus 2x duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik heb weleens gehoord van de App "Textie". Geen idee of dat goed is verder, maar dat zou het moeten kunnen.

edit: Maar nu ik het zo lees is dat ook geen goede optie. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door vgroenewold op 21-05-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Helaas, dat kan niet. De Messages app op iPad doet alleen aan iMessage. Het apparaat kan wel SMS ontvangen (mits aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt) maar niet versturen, tenzij je jailbreakt.

Zonder jailbreak zul je dus de SIM even in je telefoon moeten plaatsen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Daarnaast kan je ook overschakelen op Mobile Vikings, die bieden data-only SIM kaarten met 2GB voor € 12. Ook op het netwerk van Base.

Daarnaast bieden ze heel wat mogelijkheden om om online of via bank op te laden..

[ Voor 24% gewijzigd door Hipska op 21-05-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
Hi Hipska,

Ik weet van die MV af....het probleem is dat ik bij lange na dat bedrag niet zal opmaken en het zonde is om elke maand €8 weg te gooien voor data die je toch niet verbruikt, tenzij die 2 GB minstens 6 maanden geldig zijn, wil ik het wel overwegen.
Pagina: 1