Hoi!
Ik bezit zit een half jaartje een Dune Smart D1 mediaspeler. Aangezien deze niet helemaal voorziet in wat ik wil ga ik toch de stap zetten om alsnog een HTPC te bouwen. Ik kocht de mediaspeler met als primair doel het afspelen van video content (full HD) en audio (voornamelijk mp3) en de mogelijkheid hier een mooie catalogus voor te bouwen (zoals xbmc).
De eisen die ik nu heb zijn als volgt;
- afspelen alle video content (full HD, 3D etc.)
- 7.1 geluid (True HD, DTS HD)
- Mogelijkheid tot maken catalogus (xbmc)
- Lezen van schijf media (DVD, Blu-ray, CD)
- Gigabit ethernet
Ik denk hiervoor aan het volgende systeempje;
Nou vraag ik mij alleen nog wat zaken af;
Is een mobo met geïntergreerde processor en GPU een goede oplossing voor een htpc? In hoeverre heb ik hiermee overcapaciteit en kan ik flink wat jaartjes mee?
Ik denk er aan om het een windows gebaseerd apparaat te maken met XBMC erop. Is het uiteindelijk mogelijk dat je puur met de aan/uit knop het apparaat aanzet en deze dan tot in XBMC boot en je dus eigenlijk niets van het onderliggende windows merkt? is een SSD erg aan te raden? Ik heb nu een 2TB samsung eco klaar liggen vanuit mijn Dune. Maar dat zou dan een gecombineerde boot/content schijf worden.
Ik gebruik een logitech harmony om al mijn apparaten te bedienen. Hoe los je dit op met een HTPC, met de samenstelling zoals ik hem nu heb lijkt het mij dat er geen ondersteuning is voor ir.
Wat vinden jullie er van?
Groet,
Jim
Ik bezit zit een half jaartje een Dune Smart D1 mediaspeler. Aangezien deze niet helemaal voorziet in wat ik wil ga ik toch de stap zetten om alsnog een HTPC te bouwen. Ik kocht de mediaspeler met als primair doel het afspelen van video content (full HD) en audio (voornamelijk mp3) en de mogelijkheid hier een mooie catalogus voor te bouwen (zoals xbmc).
De eisen die ik nu heb zijn als volgt;
- afspelen alle video content (full HD, 3D etc.)
- 7.1 geluid (True HD, DTS HD)
- Mogelijkheid tot maken catalogus (xbmc)
- Lezen van schijf media (DVD, Blu-ray, CD)
- Gigabit ethernet
Ik denk hiervoor aan het volgende systeempje;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus E45M1-M PRO | € 117,81 | € 117,81 |
1 | Silverstone LC10-E | € 98,- | € 98,- |
1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 29,50 | € 29,50 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 45,- | € 45,- |
1 | Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 55,90 | € 55,90 |
1 | be quiet! Pure Power L8 430W | € 55,10 | € 55,10 |
1 | Corsair CML4GX3M1A1600C9 | € 25,45 | € 25,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,76 |
Nou vraag ik mij alleen nog wat zaken af;
Is een mobo met geïntergreerde processor en GPU een goede oplossing voor een htpc? In hoeverre heb ik hiermee overcapaciteit en kan ik flink wat jaartjes mee?
Ik denk er aan om het een windows gebaseerd apparaat te maken met XBMC erop. Is het uiteindelijk mogelijk dat je puur met de aan/uit knop het apparaat aanzet en deze dan tot in XBMC boot en je dus eigenlijk niets van het onderliggende windows merkt? is een SSD erg aan te raden? Ik heb nu een 2TB samsung eco klaar liggen vanuit mijn Dune. Maar dat zou dan een gecombineerde boot/content schijf worden.
Ik gebruik een logitech harmony om al mijn apparaten te bedienen. Hoe los je dit op met een HTPC, met de samenstelling zoals ik hem nu heb lijkt het mij dat er geen ondersteuning is voor ir.
Wat vinden jullie er van?
Groet,
Jim
[ Voor 3% gewijzigd door JimmyNL op 20-05-2012 00:00 ]