Snelheid wifi-network richting NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Hallo allemaal.

Ik heb een NAS, hij hangt aan een gigabit poort van mijn router. Nu het volgende probleem, de snelheid van kopieren naar de NAS is rond de 500Kb/s, veel te langzaam dus. HEt netwerk zelf is bij downloaden van internet al stukken sneller, ik kom meestal op iets van 14-18 mbit uit, dus iets van 2Mb/S.

Iemand een tip/idee hoe ik die snelheid wat hoger krijg?

A;vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met deze informatie is bijzonder weinig te zeggen, aangezien je niet aangeeft over welke apparatuur het gaat. Aangezien er veel verschillende soorten NAS devices zijn, verschillen de specificaties ook erg. Hoe snel data van en naar de NAS gekopieerd kan worden ligt niet alleen aan de gebruikte netwerk interface, maar ook aan de gebruikte processor in de NAS. Daarnaast is het ook wel handig om te weten om welke router het hier gaat. Met andere woorden je hebt nog een beetje te weinig informatie gegeven, om iets zinnigs te kunnen zeggen, zoals ik mijn reactie al begon. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 20-05-2012 00:33 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
De NAS is een zyxel NSA 320 (1,2ghz cpu en 512mb Ram). Het ding zou ook HD moeten kunnen streamen, dus er is zeker iets dat niet klopt. De router is een gigabit n-router van netgear. De NAS hangt met een ethernetkabeltje aan de gigabitpoort.

Vreemde van alles is dat mijn internetsnelheid hoger is dan communicatie met de NAS. Misschien doe ik het niet goed door gewoon te knippen en plakken in windows explorer ofzo?

Nog meer info nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Niemand een idee om me wat erder te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Het kan van alles zijn. Je hebt nu NAS-poort<->LAN<->Router<->Wifi<->PC, en daar nog een protocol overheen dat misschien niet van grote snelheidsverschillen in de afgelegde weg houdt. Ik zou op de uitsluitingstour gaan, en eerst eens de NAS direct aan de PC aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Spanky79 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:03:
Misschien doe ik het niet goed door gewoon te knippen en plakken in windows explorer ofzo?
Om software problemen uit te sluiten zou je even een Linux live-cd (bijv. Ubuntu) kunnen starten.
Pagina: 1