Hallo iedereen,
Ik heb een systeem bestaande uit een q6600 Go , Gigabyte ga-p35c-ds3r rev. 2.0 bios f12
en 2 x 4 gb kingston hyper X ddr3 1600
Ondanks de specs van het moederbord(toen waren chips van 4gb niet echt gangbaar schijnbaar)
werkt het systeem prima met 8gb ddr3.
Nu had ik op internet gelezen dat je met een lichte overclock ook wat meer prestatie uit je
processor en geheugen kan halen
en na veel zoeken ben ik een hoop mensen tegen gekomen die deze zelfde setup
naar 3.0 geklokt hebben (standaard 2.4) zonder problemen.
Dus ik aan de slag en elke keer opnieuw booten,gelijk uitgaan en weer booten en de bios was terug
gegaan naar standaard settings,weer veel zoeken op het internet,
blijkt dat dit moederbord geen oc pikt als er tegelijk een externe usb harde schijf
aangesloten zit.
Harde schijf afgesloten en inderdaad,pc pikt de oc prima,draait op 3.0.....voor 2 minuten
daarna bluescreen en terug naar standaard settings.
Ik had een post van iemand gevonden die zijn geheugen op 9 9 9 24 draaide ook op 3.0 en
geen problemen had met identiek de zelfde setup.
Nu heb ik niet veel ervaring op gebied van overclocken en moet ik eerlijk toegeven
dat het makkelijk leek na het zien van een video op youtube,
(
ja dom ik weet het maar moest het toch proberen
)
maar voor ik mijn pc af laat branden vroeg ik me af of er mensen zijn
die ervaring hebben met deze setup en 8 gb ddr en overclocken.
Groeten Danny
Ik heb een systeem bestaande uit een q6600 Go , Gigabyte ga-p35c-ds3r rev. 2.0 bios f12
en 2 x 4 gb kingston hyper X ddr3 1600
Ondanks de specs van het moederbord(toen waren chips van 4gb niet echt gangbaar schijnbaar)
werkt het systeem prima met 8gb ddr3.
Nu had ik op internet gelezen dat je met een lichte overclock ook wat meer prestatie uit je
processor en geheugen kan halen
en na veel zoeken ben ik een hoop mensen tegen gekomen die deze zelfde setup
naar 3.0 geklokt hebben (standaard 2.4) zonder problemen.
Dus ik aan de slag en elke keer opnieuw booten,gelijk uitgaan en weer booten en de bios was terug
gegaan naar standaard settings,weer veel zoeken op het internet,
blijkt dat dit moederbord geen oc pikt als er tegelijk een externe usb harde schijf
aangesloten zit.
Harde schijf afgesloten en inderdaad,pc pikt de oc prima,draait op 3.0.....voor 2 minuten
daarna bluescreen en terug naar standaard settings.
Ik had een post van iemand gevonden die zijn geheugen op 9 9 9 24 draaide ook op 3.0 en
geen problemen had met identiek de zelfde setup.
Nu heb ik niet veel ervaring op gebied van overclocken en moet ik eerlijk toegeven
dat het makkelijk leek na het zien van een video op youtube,
(

maar voor ik mijn pc af laat branden vroeg ik me af of er mensen zijn
die ervaring hebben met deze setup en 8 gb ddr en overclocken.
Groeten Danny