Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows wil niet meer booten op laptop

Pagina: 1
Acties:

• Qurid
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-11 22:46
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een probleempje met mijn laptop, als ik de laptop aanzet krijg ik een scherm waaruit ik kan kiezen of ik windows normaal wil starten of de opstartherstel wil doen, normaal starten wil niet (Krijg meteen een blue screen) en de opstartherstel werkt ook niet, daar zie ik alleen een zwart scherm bij. Ik zat te denken dat de videokaart het probleem is, dit omdat Diablo 3 steeds vastliep voor een paar seconden en daarna weer verder ging (Dit was voorheen niet met Diablo 3) Iemand enig idee wat ik kan doen of wat het probleem is?

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
Het zou ook wel eens je harde schijf of geheugen kunnen zijn. (Dat betekent niet dat het uiteindelijk wel je grafische kaart is, maar ik ben een beetje optimistisch vandaag :P)
Is er een mogelijkheid om deze te testen vanuit je BIOS? Of een bepaald opstartmedium, zoals een WinPE op CD ?
Sommige laptops zoals bepaalde HP's (zoals die van mn vriendin) kunnen een soort selftest doen voordat ze windows laden. Soms kan je dan een beetje troubleshooten.

[ Voor 14% gewijzigd door alexandersamson op 19-05-2012 22:39 ]

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Probeer eens op te starten van een Ubuntu of Knoppix live-CD. Dan weet je f het hardware of software is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Qurid
@Alexandersamson

Zover ik weet zit die functie er niet in, het gaat om een ASUS laptopt

@Gambieter

Dit kan ik proberen, heb alleen niet zo'n CD bij de hand.

Ik heb ook geprobeerd om Windows in safe mode te starten, dit werkt niet, niets lijkt nog te werken :) Denk dat het dus sowieso aan de hardware ligt. Heb er volgensmij ook geen herstel CD bij of kan deze niet vinden, volgens het boekje kun je het via de herstel partitie doen maar dat werkt dus ook niet, heb ook nooit zelf een herstel CD gemaakt.

EDIT: Ik heb de BSOD error kunnen lezen door het te filmen (aangezien de BSOD zo snel wegging) UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME, het lijkt er dus op dat het inderdaad aan de HDD ligt.Wat ik dus kan proberen is om windows opnieuw te installeren, dit zal dus niet gaan omdat er geen recovery CD bij zit, slechts de recovery partitie zoals ik eerder zei.. Iemand suggesties?

EDIT2: Ik heb Ubuntu op een CD gebrand en Ubuntu vanaf de CD geboot (liveCD), ik kan alle partities en bestanden zien dus de HDD is in iederegeval niet kapot, ben nu belangrijke bestanden die ik nodig heb aan het overzetten op een externe HDD en tegelijkertijd W7 aan het DLen voor een complete re-install, ik denk dat het probleem dus wel opgelost is ;) Jammer dat ze tegenwoordig bijna geen CD's meer megeven tijdens aankoop van een laptop/PC, dat had me anders een hoop tijd bespaard.

[ Voor 47% gewijzigd door Qurid op 20-05-2012 02:25 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
dat jij je hdd kan zien in linux, wilt niet zeggen dat deze goed is..
je kan prima slechte sectoren hebben, terwijl de drive 9 van de 10 keer dan nog wel te zien is..

probeer eens cold boot, en dan op f9 blijven rammen,
dit zou de asus recovery moeten starten, die op een verborgen partitie staat op de harddisk..
dan kan je zoiezo installeren, en kijken hoe het verder gaat.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Qurid
Heb dus geprobeerd Windows opnieuw te installeren maar dit werkt ook niet, ik krijg namelijk gewoon een zwart scherm na "Windows is loading files" en zie dan alleen de cursor. Iemand nog suggesties?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Laatst bekende werkende configuratie gebruiken? (f8 rammen bij opstarten, last known working configuration als het een engelse versie is)

edit: na het opnieuw installeren van windows maakt mijn "oplossing" ook niets meer uit, zag je post net pas.

[ Voor 29% gewijzigd door Devian op 20-05-2012 16:16 ]

https://wren.co/join/Devian

• Qurid
@Devian

Dat werkt ook niet, krijg dan ook dezelfde BSOD.

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
je ziet de cursor , dus hij is niet totaal stil gevallen..
zeker weten dat die windows disc goed is?

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Qurid
@aron225

Dat weet ik niet zeker, ik zal em nog eens proberen te branden maar dan met de sloomste brandsnelheid.
Pagina: 1