Nieuwe PC samenstellen €900,-

Pagina: 1
Acties:

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen die zeker een jaar of vier meegaat. Dat is bij de vorige ook gelukt, maar BF3 is echt te zwaar voor mijn huidige systeem.

Daarom ben ik op onderzoek uit gegaan, met het volgende resultaat:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

BF3 spelen dus, en ook over een paar jaar wil ik graag nog nieuwe games met mindere settings kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget was 800 euro, maar omdat ik ook Windows nodig heb bleek dat lastig haalbaar. Het budget is daarom nu verhoogd tot €900, lager mag natuurlijk altijd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Alle randapparatuur (muis, keyboard, headset, monitor (20" 1680x1050), DVD brander (al oud maar wordt niet veel gebruikt)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk ruimte te maken voor processor en videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De videokaart kwam erg goed uit een review van Guru3d. De rest is vrijwel identiek qua specs, waardoor het lastig is 'de beste' te kiezen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een stil systeem (huidige is duidelijk hoorbaar), hoewel ik niet ga voor overdreven stil.

Overige punten:
  • Past alles? Dit wordt mijn eerste echte zelfbouw PC, ik vraag me af of de koeler in deze kast past.
  • SSD komt als er weer budget is.
  • Dit systeem is voor mijn gevoel krachtiger dan nodig is voor BF3, gezien de resolutie. Het is echter fijn om ook bij een eventuele full-hd monitor nog steeds dezelfde instellingen te kunnen gebruiken, of over een paar jaar de beeldkwaliteit niet al te ver omlaag te hoeven schroeven.
  • Graag advies: kan het beter/sneller/goedkoper?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB€ 63,90€ 63,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Thermaltake V3 BlacX Edition€ 36,50€ 36,50
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 3,65€ 3,65
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1HIS 7870 IceQ Turbo€ 318,-€ 318,-
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Asrock P67 Pro3€ 75,80€ 75,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 900,50

[ Voor 0% gewijzigd door LouisXV op 19-05-2012 21:49 . Reden: Opmaak aangepast ]

• LouisXV
  • Niet online
*Schop*

Heb ik dan toch het perfecte systeem samengesteld? :*)

Bij nader inzien is de topictitel misschien niet de beste, maar ik zou toch graag nog input krijgen.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

LouisXV schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:56:
*Schop*

Heb ik dan toch het perfecte systeem samengesteld? :*)

Bij nader inzien is de topictitel misschien niet de beste, maar ik zou toch graag nog input krijgen.
Ziet er goed. Je kan ook in plaats van windows te kopen het geld daarvan in een videokaart investeren en dan bedoel ik de asus gtx 670 top. (even snel als gtx 680 en 400 euro)

Verwijderd

Ik vind dit toch nog wel een goede opstelling, alleen ik heb een paar puntjes

Aller eerst is de videokaart niet zo goed
(weinig specificaties en geen goede info over geluid, warmte en grote)
Ik zou dan kiezen voor een Saphire 7870 of een goedkope 7950(ook rond de 320 euro)
van saphire weet ik dat het een zeer degelijke maker is op het gebied van geluid en warmte.

Als laatst zou je moeten kijken of de scythe mugen 2 rev b in jou uitgekozen
kast past. (het is best een grote koeler :) )

Verder is het een degelijke opstelling

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-05 13:32
Waarom geen 3570k?

http://specs.tweak.to/18230

• LouisXV
  • Niet online
Ik wil graag een legale Windows, dus een GTX670 zal het niet worden.

Vraag voor de mensen met veel zelfbouw ervaring: de kast is 19cm, de koeler 158mm. Moet ik me zorgen maken of de kast nog dicht kan als ik de Scythe Mugen neem, of zijn moederborden zo plat dat dat wel past?

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

LouisXV schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:42:
Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?

Ik denk dat je mugen 2 nét gaat passen, maar als je geen risico wilt lopen zou ik voor een iets kleinere cooler gaan. Verder zit dit systeem er in mijn ogen prima uit!

Verwijderd

LouisXV schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:42:

Vraag voor de mensen met veel zelfbouw ervaring: de kast is 19cm, de koeler 158mm. Moet ik me zorgen maken of de kast nog dicht kan als ik de Scythe Mugen neem, of zijn moederborden zo plat dat dat wel past?
Aangezien er kabelmanagement in die kast zit zou er nog wel eens wat centimeters
af kunnen gaan.

Ik hoop alleen dat je goed kijkt.(heb al mensen meegemaakt waarbij de kast niet meer dicht kan :> )
Ik wil zelf ook wel een mugen 2 :)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Als je hier kijkt en dan naar het berichtje gaat dat op 22-08-2011 12:45 is gepost, staat daar iemand die claimt een Thermaltake V3 te hebben icm een Scythe Mugen 2 rev. b...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je echt wat wilt beknibbelen, dan kun je voor een AMD CPU gaan. Ga je niet heel erg merken met games, aangezien CPU meestal niet heel veel uitmaakt.

Als je dan een phenom II x4 965 BE neemt, of een FX-4100, bespaar je zo'n 80 piek. Daarvan kun je een betere videokaart kopen, en dat merk je wel echt in de prestaties van games.

People as things, that’s where it starts.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

^ +1

• LouisXV
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:36:
Ik vind dit toch nog wel een goede opstelling, alleen ik heb een paar puntjes

Aller eerst is de videokaart niet zo goed
(weinig specificaties en geen goede info over geluid, warmte en grote)
Ik zou dan kiezen voor een Saphire 7870 of een goedkope 7950(ook rond de 320 euro)
van saphire weet ik dat het een zeer degelijke maker is op het gebied van geluid en warmte.

Als laatst zou je moeten kijken of de scythe mugen 2 rev b in jou uitgekozen
kast past. (het is best een grote koeler :) )

Verder is het een degelijke opstelling
De gekozen videokaart komt terug in deze review. Een goedkope 7950 is scheelt inderdaad erg weinig (de goedkoopste is nu 309 euro. Bedankt voor de tip!
Beatboxx schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:52:
Als je hier kijkt en dan naar het berichtje gaat dat op 22-08-2011 12:45 is gepost, staat daar iemand die claimt een Thermaltake V3 te hebben icm een Scythe Mugen 2 rev. b...
Goed nieuws!
Pagina: 1