Hallo,
Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen die zeker een jaar of vier meegaat. Dat is bij de vorige ook gelukt, maar BF3 is echt te zwaar voor mijn huidige systeem.
Daarom ben ik op onderzoek uit gegaan, met het volgende resultaat:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
BF3 spelen dus, en ook over een paar jaar wil ik graag nog nieuwe games met mindere settings kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget was 800 euro, maar omdat ik ook Windows nodig heb bleek dat lastig haalbaar. Het budget is daarom nu verhoogd tot €900, lager mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur (muis, keyboard, headset, monitor (20" 1680x1050), DVD brander (al oud maar wordt niet veel gebruikt)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk ruimte te maken voor processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De videokaart kwam erg goed uit een review van Guru3d. De rest is vrijwel identiek qua specs, waardoor het lastig is 'de beste' te kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een stil systeem (huidige is duidelijk hoorbaar), hoewel ik niet ga voor overdreven stil.
Overige punten:
Ik wil graag een nieuwe PC samenstellen die zeker een jaar of vier meegaat. Dat is bij de vorige ook gelukt, maar BF3 is echt te zwaar voor mijn huidige systeem.
Daarom ben ik op onderzoek uit gegaan, met het volgende resultaat:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
BF3 spelen dus, en ook over een paar jaar wil ik graag nog nieuwe games met mindere settings kunnen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget was 800 euro, maar omdat ik ook Windows nodig heb bleek dat lastig haalbaar. Het budget is daarom nu verhoogd tot €900, lager mag natuurlijk altijd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alle randapparatuur (muis, keyboard, headset, monitor (20" 1680x1050), DVD brander (al oud maar wordt niet veel gebruikt)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaande lijst. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk ruimte te maken voor processor en videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De videokaart kwam erg goed uit een review van Guru3d. De rest is vrijwel identiek qua specs, waardoor het lastig is 'de beste' te kiezen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag een stil systeem (huidige is duidelijk hoorbaar), hoewel ik niet ga voor overdreven stil.
Overige punten:
- Past alles? Dit wordt mijn eerste echte zelfbouw PC, ik vraag me af of de koeler in deze kast past.
- SSD komt als er weer budget is.
- Dit systeem is voor mijn gevoel krachtiger dan nodig is voor BF3, gezien de resolutie. Het is echter fijn om ook bij een eventuele full-hd monitor nog steeds dezelfde instellingen te kunnen gebruiken, of over een paar jaar de beeldkwaliteit niet al te ver omlaag te hoeven schroeven.
- Graag advies: kan het beter/sneller/goedkoper?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Blue WD5000AAKX, 500GB | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Thermaltake V3 BlacX Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 3,65 | € 3,65 |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 184,20 | € 184,20 |
| 1 | HIS 7870 IceQ Turbo | € 318,- | € 318,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 55,90 | € 55,90 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Asrock P67 Pro3 | € 75,80 | € 75,80 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 900,50 | |
[ Voor 0% gewijzigd door LouisXV op 19-05-2012 21:49 . Reden: Opmaak aangepast ]