Toon posts:

BSOD KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR (Ntfs.sys)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben dus net terug van een lan party en heb me PC weer aangesloten.
Na weer een aantal uur op de computer gezeten(5 uur ofzoiets) krijg ik BSOD.
Ik zat wat te browsen en krijg de volgende melding:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2z9b89c.jpg
Na wat op google gezocht leek het erop dat waarschijnlijk om een hardware failure van de harde schijf gaat.
Ik wou het graag eerst zeker weten en ik ga zo mijn computer open maken omdat ik denk dat er misschien een draadje los is getrilt.
Graag wat hulp gevraagd over hoe en wat, en ik hoop natuurlijk dat het gewoon een software probleen is.

Edit: Ik draad Windows 7 ultimate 64 bit.
Ik heb 3 weken geleden het volgende ram er ingestopt: http://www.norrod.nl/ddr3...ijk&product_code=47929635

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft ie hangen bij initializing disk for crash dump?
Zoja: PC openmaken en kijken of er idd geen draadje loszit
Als alles goed vast zit boot vanaf een ubuntu/fedora ofzoiets livedisk en kijk of je de harde schijf dan kan benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Windows BSOD guide. Je zukkt moeten gaan testen.

[ Voor 29% gewijzigd door gambieter op 19-05-2012 21:39 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53

Saven

Administrator

Staat zijn foutcode/melding niet bij zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Controleer de SMART gegevens van je HDD even met Crystaldiskinfo of een dergelijk programma als je denkt dat het de HDD is.

Ik zou eerst even een image maken voor het geval hij inderdaad de geest gaat geven ;)

EDIT: als je gegevens zonodig gebackupped zijn zou ik eens CHKDSK /R proberen. Als dat niets uithaalt zou ik ook zeker eens een paar AV / AS scans draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door Sebas1974 op 19-05-2012 22:00 ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment alle foto's en andere gegevens van de computer aan het afhalen.
Hierna ga ik de pc openmaken en de kabeltjes aandrukken. Daarna controleer ik de HDD met he programmatje wat Sebas1974 stuurde.
Ik zal jullie up to date houden.
Alvast bedankt!

Edit:
Ik heb op het moment in cmd het command : sfc /scannow aan het uitvoeren.
Kijken of dit iets aangeeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net de kast open gemaakt en niks raars gevonden, alles een beetje aangedrukt.
Ook heb ik sfc /scannow gedaan en deze heeft een aantal bestanden gerepareerd.
Sebas1974 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 21:47:
Controleer de SMART gegevens van je HDD even met Crystaldiskinfo of een dergelijk programma als je denkt dat het de HDD is.
Ik heb dit ook gedaan en ik kreeg het volgende: Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/f22zvk.png
Ik zou niet weten wat het betekent maar die gele bolletje zullen waarschijnlijk niet goed zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Tja, de gezondheidstoestand zegt eigenlijk genoeg. Ik zou 'm sowieso vervangen. Er komt iig een faal aan. En geloof me, die komt altijd als het niet uitkomt ;)

Ik heb een schijf in een dergelijke toestand nu in gebruik om downloads naar toe te schrijven. Als hij klapt is er geen nood aan de man. Downloads die ik wil bewaren schrijf ik ergens anders heen. Deze schijf heb ik toepasselijk 'F: RiskDisk' genoemd :+ Interessant feit: hij werkt na meer dan een jaar sinds de waarschuwing nog steeds. Ik zie meer schijven die toch nog een tijdje meegaan maar ook genoeg die al gauw kapot gaan. Er is niet echt een pijl op te trekken. Maar met je systeem en data neem je geen risico's lijkt me. En zeker niet als je BSOD's krijgt.

Maar: die BSOD's hoeven niet persé door de HDD te komen al lijkt dat enorm voor de hand liggend. Wellicht lost een CHKDSK /R de fout wel op. Zou me niets verbazen.

Mijn advies: vervangen of in ieder geval goede backups van je data bijhouden en natuurlijk een image van je systeempartitie. Het is vanaf nu alleen maar down the hill met die schijf ;w

Wil je precies weten wat die SMART waardes precies inhouden kijk dan hier bijvoorbeeld eens. Even naar beneden scrollen voor een overzicht.

Good luck _/-\o_

EDIT: lees net dat de system file checker (sfc /scannow) wat fouten heeft gerepareerd. (Verandert overigens niets aan de toestand van de disk.) Nou reken maar dat dat belangrijk is. Wie weet ben je al van die BSOD af nu. Toch die checkdisk nog even uit laten voeren hoor (sorry, val in herhaling).

[ Voor 12% gewijzigd door Sebas1974 op 20-05-2012 01:08 ]

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Pagina: 1