Toon posts:

Nieuwe desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik ben van plan mijn bejaarde desktop te vervangen. Ik heb wel een kast en voeding en dat gezeur, maar ik denk dat die niet groot/sterk genoeg zijn.

Dus basically moet ik beginnen vanaf scratch. ik heb geen flauw idee hoe het op dit moment zit met prijs en kwaliteit enzo.

Waar moet ik op letten? In 2004 heb ik mijn eigen pc samengesteld, maar ik ben er helemaal uit wat hardware betreft. Het wordt een game pc, maar hoeft geen monsterpc te zijn. Budget is ongeveer 600 of 700 euro.

Ik heb recent een externe HD van 2tb gekocht en zit eraan te denken die te gebruiken. Dan kan ik een nieuwe kopen als FTP.

Ik hoor het graag, elk advies is welkom.

Thanks,
Reno

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 14:34
http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/]
Daar hebben we dus nu dit forum voor

[ Voor 36% gewijzigd door zeef op 19-05-2012 20:21 ]

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-12-2025

DMZ

Lees ook een paar reviews van Tnet aangaande videokaarten en processoren. Wat bijna vast staat is dat de i5 2500k een must-have is onder de 700 euro.

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
Externe hdd kan je gewoon opetrekken en dan vind je gewoon een sata hdd binnen in.
Ik weet niet waar je het voor wilt gebruiken das iets wat wij willen weten :).

• sjaakwortel
mijn excuseren, mijn bericht was iets te kort af, maar mijn advies blijft hetzelfde, de best buy guide heeft een systeem wat vrij goed past binnen je budget, namelijk het basis game systeem.
Je kan van de verschillende componenten nog benchmarks opzoeken, waardoor je een inschatting hebt hoe snel ze zijn, maar het best buy systeem is redelijk uitgebalanceerd.
Het enige wat ik er aan zou veranderen is het moederbord, je kan bijvoorbeeld een moederbord nemen wat crossfirex ondersteund, waardoor je over een jaar er een extra videokaart in kan zetten en je grafische rekenkracht dus verdubbelen.

• DMZ

DMZ

sjaakwortel schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:31:
mijn excuseren, mijn bericht was iets te kort af, maar mijn advies blijft hetzelfde, de best buy guide heeft een systeem wat vrij goed past binnen je budget, namelijk het basis game systeem.
Je kan van de verschillende componenten nog benchmarks opzoeken, waardoor je een inschatting hebt hoe snel ze zijn, maar het best buy systeem is redelijk uitgebalanceerd.
Het enige wat ik er aan zou veranderen is het moederbord, je kan bijvoorbeeld een moederbord nemen wat crossfirex ondersteund, waardoor je over een jaar er een extra videokaart in kan zetten en je grafische rekenkracht dus verdubbelen.
In theorie. CrossFire en SLI schalen helaas lang niet altijd 100% :)

• sjaakwortel
Klopt, maar voor de meeste mainstream games zit het rond de 90%(dus als de drivers meewerken), maar goed, het gaat dus om de mogelijkheid om in de toekomst te upgraden, ik weet niet of de TS daar geïnteresseerd in is ?

[ Voor 40% gewijzigd door sjaakwortel op 19-05-2012 20:36 ]

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 09:32
Ik had een paar minuutjes over en heb de Game PC van BBG even voor je aangepast. Mocht je het iets goedkoper willen houden kan je nog voor een 64GB SSD gaan, maar de m4 128GB is erg gunstig geprijsd :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Elite 311 Plus€ 43,66€ 43,66
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1Sapphire HD7850 2GB GDDR5€ 210,-€ 210,-
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,90€ 49,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 38,15€ 38,15
1MSI H61MA-E35 (B3)€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 697,86

Edit; Behuizing moet je ook nog maar even met een korreltje zout nemen, dat is altijd zo meningsgevoelig.... Kies een behuizing die jij mooi vind voor het budget dat jij het waard vind. Dat is mijn advies.

[ Voor 3% gewijzigd door Genos op 19-05-2012 20:45 ]

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08-2025
wenslijst: bbb

Zelf zou ik voor een noctua cooler gaan en een CM silent pro voeding maar dat schroeft de prijs op(ik hou van stile onderdelen)
Ook zou je het mobo kunnen veruilen voor een goedkope mits je niet wilt overkloken of xfire zou willen draaien.
Als ik niet weet wat je ermee wilt gaan doen dan is dit rond je budget het beste wat ik kan bedenken.

[ Voor 14% gewijzigd door maarten12100 op 19-05-2012 20:45 ]

• DMZ

DMZ

Mugen 2 is stil zat én koelt beter dat de Mugen 3. Overigens is OCZ naar mijn mening niet noemenswaardig luider dan een Silent Pro. Misschien bij het opstarten, maar daar is alles mee gezegd.

• sjaakwortel
Helaas is de mugen 2 EOL en op het moment lastig te verkrijgen, mijn advies is omdat je dus waarschijnlijk niet gaat overclocken is de coolermaster hyper 212 evo pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO , lekker goedkoop, mooie 120mm fan en lekker stil dus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie aan de reacties dat ik niet helemaal duidelijk geweest ben.

Ik heb in 2004 mijn eigen pc gemaakt, en toen ook helemaal uitgezocht welke combinaties het best zijn enzo. Ik meen me te herinneren dat je toen Gforce het best met intel kon gebruiken.

Maar ik zit nog op het niveau van 1gb ddr2 :P en een dual core processor 8) .

Ik ben er echt helemaal uit. Crossfire kende ik bv niet. Als ik moet kiezen tussen een betaalbaal mb zonder crossfire of een dure met, ga ik voor de betaalbare. Kan altijd een nieuwe grafische kaart kopen.

Dus eigenlijk, wat speelt er nu? welke combinaties zijn het beste? hoeveel geheugen moet ik nemen? waar moet ik op letten met een MB, of een HD?

ik ga mn pc niet nu al kopen dus een advies heeft geen zin, want het kan nog wel eens een half jaartje duren.
ben alleen benieuwt wat er nu speelt.

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DMZ schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:11:
... Wat bijna vast staat is dat de i5 2500k een must-have is onder de 700 euro.
Dat ligt er maar net aan wat je ermee wilt doen. De iets krachtiger igp van de K is vrijwel nutteloos als je er toch een discrete gpu-kaart in zet (al kun je met nVidia Optimus of AMD's Dynamic Switchable Graphics gebruik maken van de igp). Als je van plan bent te gaan overklokken, gelijk of over een paar jaar, is de K de betere keus, maar wat velen zich niet realiseren is dat er in de K een paar functies zijn uitgeschakeld, waaronder Intel® vPro Technology, Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) en Intel® Trusted Execution Technology Als je dus gebruik wilt maken van virtualisatie is de gewone i5-2500 de betere keus.

En ook als je noch wilt gaan virtualiseren, noch wilt overklokken, is de gewone i5-2500 de betere keus, vanwege de 'Trusted Execution Technologie', uiteraard ervan uitgaande dat je er een discrete grafische kaart bij zet.

Zelf zou ik dus nooit voor de K-versie gaan, al ontbreken bij mijn 2450M diezelfde functies helaas ook.
Dat is het nadeel van Intel.

• chris.meijer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-11-2025
Regelmatig TN Review bijhouden en een wensenlijstje starten, dan weet je over een half jaar wel wat je echt wilt wilt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb een beetje zitten kijken. Lijkt dit ergens op?

AMD phenom II x4 965
Asus M4A88T-M
Sapphire Radeon HD6790,1GB
Lite-ON BD COMBO SATA LS RETAIL BLACK BD-ROM12
Crucial 8 GB DDR3-1066 Kit

totaal: 437,67 euro.

ik wil een pc hebben die de komende jaren weer meekomt met games e.d. Hij moet vooral snel zijn, ik haat bevriezende schermen en heb vaak meerdere programma's tegelijk lopen. Het hoeft niet perse het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ik was niet van plan om te gaan overklokken, maar crossfire op den duur denk ik wel.

Ik heb nog een voeding die ik waarschijnlijk wel kan gebruiken maar dat moet ik nog uitzoeken. Ook past het denk ik in mijn huidige kast. Ik heb nog een externe HD die ik uit de kast haal en in mn desktop zet. Ik ga ook een nieuw scherm kopen, maar dat komt allemaal wel. Dit is het belangrijkst.

Lijkt het ergens op? zitten er nog verbeter punten in? En hebben jullie tips voor koeling? als ik ergens een hekel aan heb is het een pc die als een stofzuiger klinkt.

thnx,
Reno

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 09:12 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:17
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:05:
.... Ook past het denk ik in mijn huidige kast....

En hebben jullie tips voor koeling? als ik ergens een hekel aan heb is het een pc die als een stofzuiger klinkt.

thnx,
Reno
Hoe kunnen wij tips geven als we niet weten wat voor kast je hebt ? Als je deze gaat gebruiken

Hier kun je zien of jouw 3dkaart sterk genoeg is voor wat je wilt gaan doen/eisen.

http://www.tomshardware.c...force-gtx-460,2917-5.html

[ Voor 18% gewijzigd door Killertjuh op 24-05-2012 09:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Killertjuh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:16:
[...]

Hoe kunnen wij tips geven als we niet weten wat voor kast je hebt ? Als je deze gaat gebruiken

Hier kun je zien of jouw 3dkaart sterk genoeg is voor wat je wilt gaan doen/eisen.

http://www.tomshardware.c...force-gtx-460,2917-5.html
Moet je weten welke kast ik heb om te kunnen zeggen of dit een goede combinatie is? of welke koeling erbij past? Ik heb geen idee welke kast ik heb, ik heb hem 6-7 jaar geleden gekregen van mn pa. Ik wil hem best opmeten als je dat wil. Voeding kan ik opzoeken, die heb ik recent vervangen. Maar ben nu niet thuis.

Zijn er kaarten die niet 3D zijn, maar wel ongeveer dezelfde specs? of kan ik beter die nieuwe kaart nemen die eerder in dit topic genoemt wordt? Zag in die link de Sapphire Radeon HD6850, die had ik over geslagen denk ik. Die lijkt me wel beter als degene zie ik nu heb gekozen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 09:34 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:17
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 09:28:
[...]

Moet je weten welke kast ik heb om te kunnen zeggen of dit een goede combinatie is? of welke koeling erbij past? Ik heb geen idee welke kast ik heb, ik heb hem 6-7 jaar geleden gekregen van mn pa. Ik wil hem best opmeten als je dat wil. Voeding kan ik opzoeken, die heb ik recent vervangen. Maar ben nu niet thuis.

Zijn er kaarten die niet 3D zijn, maar wel ongeveer dezelfde specs? of kan ik beter die nieuwe kaart nemen die eerder in dit topic genoemt wordt....
1)Elke moederbord heeft een andere layout. Deze layout moet wel passen op jouw kast. Dus is het mogelijk om de pinnetjes waarop je moederbord is gemonteerd te verplaatsen.(weet even niet hoe die dingen heten)

2)Je moet wel zeker weten welke voeding je hebt voordat je alles gaat bestellen. Maar een A-merk met 500watt moet voldoende zijn.(zonder crossfire/sli)

3) 3dkaart is maar een benaming. Grafische Kaart/3dkaart is het zelfde.
Als eerste moet je afvragen wat ga je doen met je pc. Ga je gamen of programeren of photoshop ect. Afhankelijk hiervan kun je dus op zoek gaan naar een grafische kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is een Zalman ZM500-hp, 500 watt. In de kast zelf zit een metalen plaat (voor MB) van 24x30 cm in totaal. Ik heb gemeten waar de klemmetjes zitten en als ze precies op de hoeken zitten, past het niet... dan zitten ze op de verkeerde plaats. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om te gamen.

Maar zoals ik al zei, ik heb er voor de rest vrij weinig verstand van.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2012 10:21 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.