Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vervanging front speakers Logitech z5500

Pagina: 1
Acties:

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:41
Ik zit al een tijdje te kijken naar vervangers voor de Front speakers van de logitech z5500, Zullen de Tangent Evo E4 boekenplank speakers een goede upgrade zijn? Op het internet had ik gelezen dat het redelijk goede speakers zijn voor 100 euro per paar maar aangezien ze nu een stuk goedkoper zijn klik.

Het probleem is dat ik weet dat de speakers van de z5500 een stuk minder zijn dan bijvoorbeeld deze, De Missions staan bij een vriend van mij en die klinken echt een stuk beter, Zijn de Tangent speakers enigszins in de buurt van de Missions of verwacht ik veel en veel te veel van de speakers?

Ook lees ik hier en daar over Eltax Monitor III, deze speakers schijnen ook heel goed te zijn maar ik kan niet echt een plaats vinden hoe duur ze zijn of waar ik ze kan kopen.

Ik hoop dat hier iemand is die mij advies en of duidelijkheid kan geven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door josje94 op 19-05-2012 18:10 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat de Z-5500 (net als elk PC-setje met een ".1") een vaste crossover heeft. Die van de Z-5500 ligt geloof ik ergens op de 250 Hz. Dus welke speaker je er ook aanhangt, ze gaan pas iets doen vanaf de ~250 Hz. Lage tonen zullen er dus niet uitkomen. De speakers - zoals de Missions - vergelijken bij iemand die ze aan een versterker heeft hangen gaat dus niet geheel op. Je zal dus op zoek moeten gaan naar een speaker die het midden en hoog een boost moet geven ten opzichte van de satellieten van de Z-5500.

Prijzen en verkooppunten van de Eltax kan je via hier vinden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 22:41
Het is inderdaad de bedoeling dat de speakers het midden en hoog een boost gaan geven. En ik wist niet dat de crossover betekend dat de speakers dan niets mee doen. Ik dacht dat de subwoofer vanaf dat moment mee doet (niet dat ik je niet geloof maar zijn er ook programma's om dat te testen?) Verder denk ik dat 140 euro voor de Eltrax Monitor III wel vrij veel is aangezien het net zoveel is als de hele set mij gekost heeft ;) Of denk jij dat de set er echt heel veel beter van word?

In elk geval bedankt voor het meedenken!

EDIT: is de crossover niet in te stellen door de 5500 op 6 channel direct te zetten en in de software op de computer de sub pas bij bijvoorbeeld 80hz te laten beginnen? of hoor ik dan tussen de 250 en de 80hz helemaal niets? (dat zou apart zijn haha :P

[ Voor 19% gewijzigd door josje94 op 19-05-2012 19:54 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Voor zover ik weet is de crossover van de Z-5500 vast. Wellicht dat je met software er omheen kan, maar dan heb je inderdaad geen geluid. Dit omdat de speakers van de Z-5500 die tonen gewoon niet weer kunnen geven, daarom doet de subwoofer dat ook. Een manier om de crossover te testen is bijvoorbeeld een bass sweep afspelen en dan horen vanaf wanneer de subwoofer het niet meer doet, maar de speakers het overnemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.