2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dat lijkt me je probleem. Dat ga je natuurlijk nooit oplossen door je afbeeldingen compacter te maken, daar worden alleen de afbeeldingen maar kleiner en/of lelijker van.Klik je er één aan krijg je een lightbox. Deze laadt dan direct alle afbeeldingen in.
Je zult op de een of andere manier het aantal foto's dat in de lightbox wordt geladen moeten beperken. Hetzij met een andere lightbox, hetzij door deze lightbox aan te passen, hetzij door het aantal foto's op een pagina te beperken.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
RobIII schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:54:
Mijn vermoeden is dat de lightbox alle full-size afbeeldingen preload, maar "lightbox" is een breed begrip en er zijn er 1001. Zonder relevante informatie daarover of relevante code kunnen we hier weinig tot niets iver zeggen en daarbij moet je dit met wat eigen moeite prima kunnen debuggen. Kijk eens in firebug of soortgelijke tool wat 't ding precies doet/downloadt
F.West98 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:39:
Klik je er één aan krijg je een lightbox. Deze laadt dan direct alle afbeeldingen in. De grote versies zijn gemiddeld 100KB/stuk. (loopt uiteen van 200KB tot 30KB)
Maar hij laadt gewoon volgens firebug ook alle files in en daarmee stijgt het RAM-gebruik abnormaal...
Ze krijgen ook allemaal keurig de statuscode 304 not modified...
Inmiddels i.p.v. 50 vd 300 allemaal, en het geheugengebruik stijgt met dik anderhalve GB
Hmm. Jammer want deze lightbox laadt mooi de voorbeelden van de foto's in. Ik zal kijken of ik het zo kan doen dat de thumbs de thumbs zijn die al geladen zijn i.p.v. de grote variant.Orion84 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:07:
[...]
Dat lijkt me je probleem. Dat ga je natuurlijk nooit oplossen door je afbeeldingen compacter te maken, daar worden alleen de afbeeldingen maar kleiner en/of lelijker van.
Je zult op de een of andere manier het aantal foto's dat in de lightbox wordt geladen moeten beperken. Hetzij met een andere lightbox, hetzij door deze lightbox aan te passen, hetzij door het aantal foto's op een pagina te beperken.
[ Voor 25% gewijzigd door F.West98 op 19-05-2012 16:12 ]
Zoals RobIII al vroeg. Over welke lightbox hebben we het?F.West98 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:11:
[...]
Maar hij laadt gewoon volgens firebug ook alle files in en daarmee stijgt het RAM-gebruik abnormaal...
Ze krijgen ook allemaal keurig de statuscode 304 not modified...
Inmiddels i.p.v. 50 vd 300 allemaal, en het geheugengebruik stijgt met dik anderhalve GB
Ik heb de code van een eerdere site van mij, maar ik weet niet meer waar die van was. Ik dacht deze.... (alhoewel, deze lijkt er totaal niet op)
500 thumbs leidt nog steeds tot geheugengebruik.F.West98 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 16:11:
[...]
Hmm. Jammer want deze lightbox laadt mooi de voorbeelden van de foto's in. Ik zal kijken of ik het zo kan doen dat de thumbs de thumbs zijn die al geladen zijn i.p.v. de grote variant.
Theoretisch gezien zou ik iets verwachten als 20 thumbs pre-loaden en iets van 5 fulls pre-loaden. Dan blijft in ieder geval je geheugengebruik in toom. Voor langzamere sites zou je de getallen hoger kunnen zetten en voor snellere sites kan je ze lager zetten.
Maar dan ga je wel buiten het standaard lightbox-principe (tenminste ik ken er geen 1 free to download die dit hanteert)
En inmiddels is bovenstaande gelukt en blijft het geheugengebruik laag
[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 19-05-2012 16:37 ]