Experiabox vertikt DNS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik zit met een wazig probleempje en volgens mij ben ik de enige want ik kan er verder helemaal niets over vinden.
Sinds gisteren heb ik glasvezel van KPN met zo'n Experiabox.
En nu zit ik met iets vaags.
DNS werkt niet..
DNS requests worden prima naar buiten geforward, maar enige registratie van aangesloten apparatuur ontbreekt wat dus inhoudt dat ik een eigen netwerk zonder DNS heb. Verdomd lastig!

Uiteraard zit dat ding potdicht voor gebruikers en kan je alleen wat kleine dingen aanpassen.
Eigen DNS server zijn is toch standaard functionaliteit van een consumenten routertje als een experiabox lijkt mij? Net als DHCP (wat wel werkt) alleen die koppeling er tussen is gaar..

Ben ik de enige en moet ik support inschakelen of is dit standaard KPN mentaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Wat probeer je te doen? DNS adressen te resolven op het internet, of voor je lokale lan? Bij mij doet hij automatisch de suffix ".lan" aan de LAN hostnames toevoegen. Dus dan wordt het "PC1.lan". Statisch toegewezen adressen vind hij niet leuk, want mijn eigen PC is dus niet te resolven in DNS (wel NBNS).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
lokale lan dus..
Niets doet het lokaal. Reverse lookup zou sowieso moeten werken lijkt me.
Het zijn geen statisch toegewezen adressen, gewoon dhcp.
Ik zie ook in de dhcp log (dat mag ik dan weer wel zien) dat de naam van de machine herkent wordt en welk ip dat die krijgt maar via DNS resolven lukt niet.

Klinkt als een support ticket dat er aan gaat komen bij KPN..

[ Voor 11% gewijzigd door xzenor op 19-05-2012 17:25 ]