Ik maak thuis gebruik van netwerk shares op een NAS (synology) die beveiligd zijn met een wachtwoord. Onlangs heb ik de wachtwoorden veranderd, maar nu kan een vista (home premium) pc er geen toegang meer tot krijgen. Ik heb vroeger vanwege gebruiksgemak het wachtwoord laten onthouden, maar kan het nu niet meer verwijderen. De lijst met opgeslagen wachtwoorden (te bereiken via het commando "control keymgr.dll") is vreemd genoeg leeg. Shares op dezelfde NAS die ik nog nooit benaderd heb met de vista pc, (en ik dus nu als test wel benader) worden wel gevraagd om credentials, dus blijkbaar wordt het voor die specifieke shares wel nog steeds ergens login info van gebruikt. Ook als ik het commando net use gebruik, zegt hij dat er reeds met bepaalde credentials wordt ingelogd.
Samengevat: windows vista probeert in te loggen met credentials, terwijl die volgens het systeem nergens bewaart worden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Samengevat: windows vista probeert in te loggen met credentials, terwijl die volgens het systeem nergens bewaart worden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?