[vista] netwerkwachtwoord niet te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik maak thuis gebruik van netwerk shares op een NAS (synology) die beveiligd zijn met een wachtwoord. Onlangs heb ik de wachtwoorden veranderd, maar nu kan een vista (home premium) pc er geen toegang meer tot krijgen. Ik heb vroeger vanwege gebruiksgemak het wachtwoord laten onthouden, maar kan het nu niet meer verwijderen. De lijst met opgeslagen wachtwoorden (te bereiken via het commando "control keymgr.dll") is vreemd genoeg leeg. Shares op dezelfde NAS die ik nog nooit benaderd heb met de vista pc, (en ik dus nu als test wel benader) worden wel gevraagd om credentials, dus blijkbaar wordt het voor die specifieke shares wel nog steeds ergens login info van gebruikt. Ook als ik het commando net use gebruik, zegt hij dat er reeds met bepaalde credentials wordt ingelogd.

Samengevat: windows vista probeert in te loggen met credentials, terwijl die volgens het systeem nergens bewaart worden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:22:
Ik maak thuis gebruik van netwerk shares op een NAS (synology) die beveiligd zijn met een wachtwoord. Onlangs heb ik de wachtwoorden veranderd, maar nu kan een vista (home premium) pc er geen toegang meer tot krijgen. Ik heb vroeger vanwege gebruiksgemak het wachtwoord laten onthouden, maar kan het nu niet meer verwijderen. De lijst met opgeslagen wachtwoorden (te bereiken via het commando "control keymgr.dll") is vreemd genoeg leeg. Shares op dezelfde NAS die ik nog nooit benaderd heb met de vista pc, (en ik dus nu als test wel benader) worden wel gevraagd om credentials, dus blijkbaar wordt het voor die specifieke shares wel nog steeds ergens login info van gebruikt. Ook als ik het commando net use gebruik, zegt hij dat er reeds met bepaalde credentials wordt ingelogd.

Samengevat: windows vista probeert in te loggen met credentials, terwijl die volgens het systeem nergens bewaart worden. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
je logt zeer waarschijnlijk in via je Browser, of is het een speciaal stukje software?

Even je browser wachtwoorden verwijderen, bij internet explorer terug te vinden in de internetopties, of even een andere browser downloaden (chome, firefox, whatever) en daar even mee inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Nee shares benaderen gaat via verkenner. Via de web browser heb ik geen probleem in te loggen op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:45

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dezelfde gebruikersnaam voor de share en je Windows? Dan faalt het als deze twee wachtwoorden niet overeenkomen. En anders Start > Configuratiescherm > Referentiebeheer (kan onder Beveiligingscentrum zitten) en 't daar wissen. Je commando kan hetzelfde geven, maar die ken ik niet.

Anders als laatste optie: schijf mappen en aangeven dat je andere credentials wilt gebruiken. Dan worden eventuele opgeslagen credentials genegeerd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Die commando's geven inderdaad hetzelfde venster (dat leeg was). Ik heb het probleem dan maar opgelost door op de NAS een symlink te maken naar een andere share (die de vista pc dus nog niet op ingelogd heeft). Het is niet de workaround waar ik op gehoopt had, maar men kan nu terug de share benaderen. Voor mensen die dit topic later terugvinden via zoekresultaten: een symlink maakt verwijzen naar andere mappen/ bestanden mogelijk, zie: Wikipedia: mount (Unix)