Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable Internet Explorer 8 of 9 mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Wij gebruiken Internet Explorer om onze gebruikers toegang te verlenen tot Oracle forms applicaties. In onze opstelling moét het IE zijn. Er is voortdurend gerommel met gebruikers die allerlei toolbars installeren (admin rechten op eigen PC afnemen zou een kleine burgeroorlog betekenen dus da's helaas geen optie), nieuwe versies van Java installeren om te kunnen homebanken, en zo voorts... waarna hun Oracle forms applicaties niet meer correct of helemaal niet meer opstarten of vastlopen of... altijd gerommel.

Ik begin dit een beetje beu te worden. Dus zou ik graag bij iedereen een portable IE plaatsen met de correcte instellingen, zodat de gebruikers hun werk zonder problemen kunnen uitvoeren, maar ze zelf nog wel kunnen rommelen met de "gewone" IE op hun laptop voor de spelletjes van de kinderen thuis en het homebanken. Nu vind ik bij het googlen niet echt veel en veel waarschuwingen over louche downloads met trojans en zo.

Heeft iemand van jullie weet van een portable IE?? Dank!!!

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Virtuele machine gebruiken, of terminal services. Als je al rekening moet houden met spelletjes op de werk-laptops dan is er eigenlijk geen enkel serieus alternatief voor Citrix/terminal services.

Mocht het toch moeten: welke opties vind je dan te louche?

[google=multiple versions of internet explorer] geeft natuurlijk diverse opties, welke voldeden waarom niet? AL zou ik die ik in een grotere omgeving niet willen gebruiken.. Diezelfde Google-keywords geven je ook al snel http://www.spoon.net/ie, geen idee of het werkt.

offtopic:
Een vraagteken in een zin is meer dan zat, ik haal de overdreven leestekens weg uit de titel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• demichel
F_J_K schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:15:
Virtuele machine gebruiken, of terminal services. Als je al rekening moet houden met spelletjes op de werk-laptops dan is er eigenlijk geen enkel serieus alternatief voor Citrix/terminal services.

Mocht het toch moeten: welke opties vind je dan te louche?

[google=multiple versions of internet explorer] geeft natuurlijk diverse opties, welke voldeden waarom niet? AL zou ik die ik in een grotere omgeving niet willen gebruiken.. Diezelfde Google-keywords geven je ook al snel http://www.spoon.net/ie, geen idee of het werkt.

offtopic:
Een vraagteken in een zin is meer dan zat, ik haal de overdreven leestekens weg uit de titel.
Dank voor de suggesties! Citrix (onbetaalbaar trouwens) of TS, beetje overkill voor wat ik wil bereiken.

Meerdere versies van IE, tsja, als we één enkele Windows opstelling hadden, misschien, maar het is een mix van allerlei versies en opstellingen en zo (niet echt proper, ik weet het, daar moet ooit eens wat aan gedaan worden) en ik heb weinig zin om dat op iedere machine te gaan uitzoeken.

Wat ik gewoon wil, is een directory c:\IE-ORACLE of zoiets, die ik gewoon bij iedereen vanop een share kopieer. Helpen ze die ook om zeep, dan kopieer ik die gewoon opnieuw. Simple, rechttoe-rechtaan. Jammer dat ik geen FF kan gebruiken (door allerlei koppelingen naar Office vanuit Oracle die gewoon niet werken vanuit FF, blijkbaar, of het zou weer maanden zoekwerk zijn en daar heb ik geen tijd voor/zin in).

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou gewoon FF moeten kunnen gebruiken. Voor evt issues hoef je niet te gaan zoeken; zolang de boel door Oracle gecertificeerd is (en je netjes je licentie betaalt) krijg je gewoon support. Oracle support is soms wat traag, maar eigenlijk best goed. Proberen kan altijd natuurlijk :)

Andere optie: Jouw bedrijf (en aantal eindusers) is niet zo heel groot toch? Hoe klinkt een kleine terminalserver voor de gebruikers speciaal voor dit doel?

Laatste overweging: local admin afnemen hoeft geen oorlog te ontketenen, mits het geboden alternatief maar voldoet en werkbaar is. Dat ze geen films mer lokaal nmeer mogen zetten...tsja....

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• demichel
The Eagle schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:28:
Je zou gewoon FF moeten kunnen gebruiken. Voor evt issues hoef je niet te gaan zoeken; zolang de boel door Oracle gecertificeerd is (en je netjes je licentie betaalt) krijg je gewoon support. Oracle support is soms wat traag, maar eigenlijk best goed. Proberen kan altijd natuurlijk :)
Heb ik momenteel helaas weinig tijd voor. Licenties & support en zo zijn uiteraard ;) allemaal piekfijn geregeld.
Andere optie: Jouw bedrijf (en aantal eindusers) is niet zo heel groot toch? Hoe klinkt een kleine terminalserver voor de gebruikers speciaal voor dit doel?
Da's inderdaad misschien een optie, alhoewel misschien een beetje overkill. Ga ik in het najaar eens wat mee experimenteren (als ik tijd kan vrijmaken). Na upgrades servers komen er een aantal ouwe vrij die hier goed kunnen voor dienen.
Laatste overweging: local admin afnemen hoeft geen oorlog te ontketenen, mits het geboden alternatief maar voldoet en werkbaar is. Dat ze geen films mer lokaal nmeer mogen zetten...tsja....
Dat hou ik het liefste als allerlaatste optie... Heb al voldoende aan mijn hoofd zonder dat Janneke en Mieke komen klagen dat ze geen Xvid meer kunnen installeren zodat de kinderen naar de gedownloade Bumbas kunnen kijken. Het zou zo niet mogen zijn maar historisch gegroeide "verworven rechten" neem je niet zo maar even af...

[ Voor 3% gewijzigd door demichel op 19-05-2012 12:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah, ik hoor het al, het werkt dreigt je weer eens boven het hoofd te groeien ;)

Realiseer je wel, dat als je je zaken mbt Oracle goed op orde hebt, je die tijd uiteindelijk dubbel en dwars terugverdient. Geldt ook voor die terminalservers uiteraard ;)

Overigens een eigenlijk hele makkelijke optie: HOWTO: TSWeb Introductie
Maar goed, je kunt uiteraard ook een simpele desktop doos met een sloot geheugen en VMware neerzetten, en ze daarop twee virtuele PC's geven waar ze met IE mee kunnen draaien. Want gaat niet om heel veel eindgebruikers toch?

Bedenk je wel: goedkoop is duurkoop. Als jij een goedkope HakkieTakkie oplossing neerzet, kost je dat zelf uiteindelijk meer tijd als een duurdere professionele oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1