In mijn nieuwe woning wil ik een HTPC draaien. Momenteel heb ik een oude laptop hiervoor ingericht die alleen als NAS fungeert. De oude laptop inclusief externe schijven zitten IDLE op ongeveer 30Watt.
Helaas heeft de opzet met de laptop wat beperkingen:
- ik mis een HDMI poort
- de externe HDDs van 2TB zijn via USB 2.0 aangesloten en daardoor traag
- heeft geen optical uit of 5.1 uit
De laptop externe 'upgrades' geven zoals
- "VGA naar HDMI omvormer",
- "ExpressCard naar SATA" en
- "USB naar 5.1 geluid"
gaat me meer dan 100 euro kosten buiten de rompslomp die ik erbij krijg.
Volgens mij moet ik voor 100 euro al een leuk mobo + proc. kunnen halen. De rest heb ik nog wel liggen zoals een kast, PSU 350W 80+ Eff, HDD's.
Ik had hier nog een oud MSI met 790gx liggen maar die gebruikt alleen al 30watt in combinatie met de 80+ voeding. Doe ik de AMD x2 processor erbij dan zit ik op 60watt. Voor ik het weet zit ik straks op 100watt!
Ik ben daarom benieuwd, welk actueel moederbord en processor zijn samen rond 100e, kan HD films afspelen (via MCE of MediaPortal), heeft HDMI, 5.1 geluid en verbruikt rond 20Watt?
Helaas heeft de opzet met de laptop wat beperkingen:
- ik mis een HDMI poort
- de externe HDDs van 2TB zijn via USB 2.0 aangesloten en daardoor traag
- heeft geen optical uit of 5.1 uit
De laptop externe 'upgrades' geven zoals
- "VGA naar HDMI omvormer",
- "ExpressCard naar SATA" en
- "USB naar 5.1 geluid"
gaat me meer dan 100 euro kosten buiten de rompslomp die ik erbij krijg.
Volgens mij moet ik voor 100 euro al een leuk mobo + proc. kunnen halen. De rest heb ik nog wel liggen zoals een kast, PSU 350W 80+ Eff, HDD's.
Ik had hier nog een oud MSI met 790gx liggen maar die gebruikt alleen al 30watt in combinatie met de 80+ voeding. Doe ik de AMD x2 processor erbij dan zit ik op 60watt. Voor ik het weet zit ik straks op 100watt!
Ik ben daarom benieuwd, welk actueel moederbord en processor zijn samen rond 100e, kan HD films afspelen (via MCE of MediaPortal), heeft HDMI, 5.1 geluid en verbruikt rond 20Watt?
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module