Probleem met installatie Windows 7 op laptop / GPT partitie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een vriend van mij wou ik zijn laptop (Samsung RV720) even schoonmaken, dus nieuwe install etc. Ben bepaald geen expert op computergebied, maar installeren etc. van Windows heb ik nooit problemen mee gehad.

Nu heb ik met de Windows 7 DVD zijn partitie geformatteerd, echter kan ik hier geen Windows op installeren!

Wat is het geval, de schijf is geformatteerd met een MBR label, en om Windows te installeren moet dit dus GPT zijn aangezien het een EFI systeem is (blijkbaar).

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit omgezet kan krijgen? Op internet heb ik vooral omschrijvingen gevonden waarbij je het vanuit Windows kan doen, maar dat gaat hier dus niet op.

Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Kan oa via diskpart, welke ook te starten is vanuit de setup dvd: http://answers.microsoft....aa-4b5b-bd31-30bb9b21a0eb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het maar vreemd...

als ik een EFI partitie wil maken krijg ik de melding "only supported on GPT disks". Om de disk over te zetten naar GPT zou ik deze volgens mij compleet moeten formatteren, dus de "Samsung_rec" partitie zou dan ook verwijderd moeten worden.

Waar ik dan geen snars van begrijp is dat Windows eerst dus wel draaide, ookal was dus bijvoorbeeld de recovery-partitie niet in GPT.

Nu wil ik die bestanden van de recovery partitie ook niet kwijt (22,6 GB). Kan ik dit zomaar via command prompt naar een dvd kopieren, of moet ik mijn verlies nemen en alles weer via de Samsung site downloaden?

Kortom, ik heb dus geen idee wat ik fout doe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Als er een recovery partitie op staat waarom gebruik je die niet voor de her-installatie? Heb je ook meteen alle drivers er goed op staan. Eventuele overbodige programma's haal je er dan gewoon af met http://pcdecrapifier.com/