Aangezien mijn huidige bak toch wat traag begint te worden vond ik het wel eens tijd worden voor een grootschalige upgrade.
Verder natuurlijk de monitor, randapparatuur en overige koeling meegaan.
Verder zal ik de PC flink overklokken. Zowel qua GPU als CPU.
Het huidige lijstje:
Mugen: Moge voor zich spreken.
RAM: 8GB RAM is toch wel een beetje standaard geworden. Op mijn laptop werk ik momenteel met 6GB wat al redelijk vaak vol wil lopen wanneer ik met VM's bezig ben. Aangezien 1600Mhz weinig voordeel bied boven 1333Mhz ga ik gewoon voor een goedkoop setje waar ik al bekend mee ben.
GPU: Geen specifieke reden, de goedkoopste dualfan HD7850. Als er betere Nvidia kaarten zijn in dezelfde prijsklasse (~210 euro) dan switch ik zonder er al te veel over na te denken.
Mobo: De fatal1ty reeks mobos staat er goed om bekend lekkere (OC) performance te leveren. Als dit bij deze plank echter niet het geval is knikker ik deze er zo weer uit.
Het enige waar ik eigelijk nog mee zat was de CPU. Ik zit sterk te twijfelen tussen de 3570K en de 2500K.
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
Ik vraag me zelf namelijk af of het verschil in prijs mij veel oplevert qua OC performance en algemeen verbruik.
Ik neig zelf meer naar de 2500K vanwege mijn budget. Maar als de 3570K mij toch net dat beetje meer geeft steek ik er liever ietsje meer in.
Heeft iemand hier nog op en/of aanmerkingen op?
Zoals de titel al vermeld: Gamen, verder zal ik er veel op programmeren en werken in GIMP/PS. Echter zal het laatste geen hoofdtaak worden. Het gamen gebeurt op 1920x1080, ik wil echter geen problemen krijgen als ik dit uitbreid naar een multiscreen setup.Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor deze upgrade heb ik zo'n 550 euro beschikbaar, aangezien ik de behuizing, HDD en indien mogelijk ook de voeding mee wil nemen uit mijn oude systeem.Wat mag het systeem gaan kosten?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Silverstone Strider Essential 400W (ST40F-ES) | € 41,78 | € 41,78 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 200,28 | |
Verder natuurlijk de monitor, randapparatuur en overige koeling meegaan.
Qua GPU's AMD, ik heb hier al jaren een extreem goede ervaring mee. Het is geen _must_ aangezien ik over mijn huidige laptop met Nvidia GPU ook erg tevreden ben.Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geluid: Ik wil hem in idle niet kunnen horen (Zoals mijn huidige setup) en wil er naast kunnen slapen terwijl de PC ergens mee bezig is (Handbrake bijv).Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Verder zal ik de PC flink overklokken. Zowel qua GPU als CPU.
Het huidige lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 31,55 | € 31,55 |
| 1 | Sapphire HD7850 2GB GDDR5 | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 38,15 | € 38,15 |
| 1 | Asrock Fatal1ty P67 Performance | € 101,90 | € 101,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 381,50 | |
Mugen: Moge voor zich spreken.
RAM: 8GB RAM is toch wel een beetje standaard geworden. Op mijn laptop werk ik momenteel met 6GB wat al redelijk vaak vol wil lopen wanneer ik met VM's bezig ben. Aangezien 1600Mhz weinig voordeel bied boven 1333Mhz ga ik gewoon voor een goedkoop setje waar ik al bekend mee ben.
GPU: Geen specifieke reden, de goedkoopste dualfan HD7850. Als er betere Nvidia kaarten zijn in dezelfde prijsklasse (~210 euro) dan switch ik zonder er al te veel over na te denken.
Mobo: De fatal1ty reeks mobos staat er goed om bekend lekkere (OC) performance te leveren. Als dit bij deze plank echter niet het geval is knikker ik deze er zo weer uit.
Het enige waar ik eigelijk nog mee zat was de CPU. Ik zit sterk te twijfelen tussen de 3570K en de 2500K.
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
Ik vraag me zelf namelijk af of het verschil in prijs mij veel oplevert qua OC performance en algemeen verbruik.
Ik neig zelf meer naar de 2500K vanwege mijn budget. Maar als de 3570K mij toch net dat beetje meer geeft steek ik er liever ietsje meer in.
Heeft iemand hier nog op en/of aanmerkingen op?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken