Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuw in elkaar gezette PC werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag alle onderdelen voor mijn nieuwe PC binnen gekregen en ben hem gelijk heel enthousiast in elkaar gaan zetten. Dit is de eerste keer dat ik dit doe maar ik dacht het moet toch ooit de eerste keer zijn.
Ik heb aan de hand van http://www.youtube.com/wa...vkldQS6KQ&feature=related deze link alles gemonteerd en uiteindelijk dacht ik alles goed te hebben zitten.

Maar surprise surpirse. Nu probeer ik mijn computer aan te zetten en nu doet hij het niet. Ik heb wat fotos gemaakt van mijn PC en nu hoop ik dat er hier iemand is die me wat verder op weg kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/xma012nyz3jmxhhwaczw_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/uptqg616b892j7own7ii_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/r56jl407v31ynw4ottt1_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/ocf022zitcvpa3nyo5kt_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpt.com/img/files/fluawdl7ccuwnobqxrft_thumb.jpg

Ik hoop dat er iemand wat goede suggesties kan doen zodat ik weer wat verder kom. Ik heb een vermoeden dat ik iets ongelofelijk simpels ben vergeten...

Het gaat trouwens om dit systeem:
wenslijst: Basissysteem

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-11 17:29
Doet hij helemaal niks of draaien de fans wel? Krijg je wel even beeld?
Misschien ben je de switch op je voeding vergeten aan de te zetten?

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

kiwi

:)

Je 4 pin CPU voeding is niet aangesloten ;) .

Edit: linksboven de CPU.

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2012 22:36 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad toen ik mijn eerste pc in elkaar zette. Toevallig niet je 4-pin CPU voeding vergeten aan te sluiten?

Edit: D4NG3R was me al voor :-(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 22:38 ]

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-11 15:37
Inderdaad. Als je de 4 pins stekker voor de CPU aansluit, zal hij het hoogstwaarschijnlijk gewoon doen. Zo niet, is er wellicht een onderdeel stuk.

Verwijderd

Topicstarter
switch op de voeding staat goed... Welke is de 4 pin cpu kabel?
Ik kon geen kabel ontdekken die daar in zou passen

• MaikelS11
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 15:06
Misschien een 8 pins kabel die je door de helft kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Door de helft doen?? Ik heb wel een 8 pins kabel over... Maar hoe doe ik die door de helft?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

had inderdaad een keer precies hetzelfde: CPU kabeltje weggebonden om makkelijker bij de koeler te komen en koelpasta te vervangen (mATX bordje), ben vervolgens een uur bezig geweest om uit te vinden wat er mis was.

in mijn geval begonnen de fans trouwens wel voor 1-2 seconden te draaien, doen ze dat wel?

de 4 pins kabel is EEN kabel met TWEE 4 pins aansluitingen (heb ook een corsair), zodat hij ook 8-pins kan worden indien nodig. Het zit los of je moet het losklikken door een beetje te prutsen.

edit 1: die aansluiting zit volgens mij bij jou linksboven de koeler, daar zit inderdaad niks in.

[ Voor 9% gewijzigd door .ScorpionSquad op 18-05-2012 22:45 ]

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je CPU koeler zit ook niet goed. De 2 rechter pinnen staan in de verkeerde stand. De 2 linker zitten wel goed en zo moeten die andere 2 ook zitten. Kijk dan gelijk of de pinnen goed doorgedrukt zijn.

• boe.i
  • Laatst online: 17-11 17:29
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2d76gyr_th.png

• MaikelS11
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 15:06
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:42:
Door de helft doen?? Ik heb wel een 8 pins kabel over... Maar hoe doe ik die door de helft?
Volgens mij zou je die gewoon moeten kunnen losmaken.. :)

• MrWouter
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik zie ook dat je videokaart niet helemaal goed er ingeklikt zit. Klein drukje geven en hij zit goed volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Heb dat 8 pins ding gesplitst en hem in het moederbord geprikt. Als ik nu mijn comp aan zet gaat hij aan. Draait 5 seconden en valt dan weer uit. Vervolgens gaat hij op eigen initiatief weer aan etc, etc etc...

Ga nu even kijken of die pinnetjes van mn moederbordfan inderdaad niet goed zitten...

• w4v3g0d
  • Laatst online: 04-10 09:57
MrWouter schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:47:
Ik zie ook dat je videokaart niet helemaal goed er ingeklikt zit. Klein drukje geven en hij zit goed volgens mij.
welteverstaan de rechterkant ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:47:
Ok. Heb dat 8 pins ding gesplitst en hem in het moederbord geprikt. Als ik nu mijn comp aan zet gaat hij aan. Draait 5 seconden en valt dan weer uit. Vervolgens gaat hij op eigen initiatief weer aan etc, etc etc...

Ga nu even kijken of die pinnetjes van mn moederbordfan inderdaad niet goed zitten...
als je zeker van je zaak wil zijn: koppel gewoon voor je eigen gemak even ALLES los, kijk wat bij wat hoort en je heel toevallig niks over het hoofd hebt gezien, en sluit dan alles weer aan, switch on, windows installeren, and you're ready to go :D

[ Voor 56% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 22:50 ]

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 21:08

Nikeo

Jawelles

overbodige afstandsbusjes van je computerkast wel verwijderd? (die schroef achtige dingetjes waar je het moederbord op zet)

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Klinkt al gevalletje kortsluiting ergens? Niet toevallig een afstandsbusje die op een plek zit waar ie niet hoort?

www.ping-win.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nikeo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:49:
overbodige afstandsbusjes van je computerkast wel verwijderd? (die schroef achtige dingetjes waar je het moederbord op zet)
Waarom is dat belangrijk?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:50:
[...]

Waarom is dat belangrijk?
Kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart aangedrukt. Gaf een klik dus het klopte dat hij niet helemaal goed zat.
Pinnetjes van fan ook aangedrukt. Staan nu zoals de linker 2.

• w4v3g0d

als je zeker van je zaak wil zijn: koppel gewoon voor je eigen gemak even ALLES los, kijk wat bij wat hoort en je heel toevallig niks over het hoofd hebt gezien, en sluit dan alles weer aan, switch on, windows installeren, and you're ready to go :D

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022

Lijkt of resetknop of aanuitknop een gesloten circuit blijft hebben. Het is voor mij een hele poos geleden dat ik pc's in elkaar zette, maar vaak was het de aan/uitknop die niet goed was aangesloten, of bleef hangen. Ik hoop voor je dat dit het is, want dat is nog makkelijk op te lossen :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• w4v3g0d
Nikeo schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:49:
overbodig?? die zijn er juist voor dat het mobo geen kortsluiting maakt op de aarde van de voeding mobo>frame van kast>aarde voeding

Verwijderd

Beste om alles los te halen, opnieuw aan te sluiten en dubbel checken. Lees ook het mobo boekje compleet door, dan had je die 4 pins en koeler foutjes niet gemaakt. Mogelijk heb je de aan knop verkeerd aangesloten of je systeem maakt kortsluiting.

• alexandersamson
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:54:
[...]

overbodig?? die zijn er juist voor dat het mobo geen kortsluiting maakt op de aarde van de voeding mobo>frame van kast>aarde voeding
Ik neem aan dat hij juist die gene bedoelt waar geen schroefgaten op matchen. In dat geval zijn van die metalen/messing busjes juist wel erg slecht!

• w4v3g0d
alexandersamson schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:51:
[...]

Lijkt of resetknop of aanuitknop een gesloten circuit blijft hebben. Het is voor mij een hele poos geleden dat ik pc's in elkaar zette, maar vaak was het de aan/uitknop die niet goed was aangesloten, of bleef hangen. Ik hoop voor je dat dit het is, want dat is nog makkelijk op te lossen :)
laat mij er 5 minuten mee klooien en op wonderbaarlijke wijze werkt de computer xD

en het is nog waar ook :D
alexandersamson schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:55:
[...]

Ik neem aan dat hij juist die gene bedoelt waar geen schroefgaten op matchen. In dat geval zijn van die metalen/messing busjes juist wel erg slecht!
ohja, lol heb ik zelf niet eens aan gedacht xD

[ Voor 23% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 22:56 ]

• alexandersamson
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:55:
[...]

laat mij er 5 minuten mee klooien en op wonderbaarlijke wijze werkt de computer xD

en het is nog waar ook :D
Ik heb helaas geen desktop voor je om dat te testen, haha :P
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:55:
[...]

ohja, lol heb ik zelf niet eens aan gedacht xD
Ik heb het wel eens meegemaakt, vroeger had je die ATX borden (volgens mij nog steeds?) en die hadden soms een grotere of een kleinere maat en dan zaten er niet bij elke afstandhouder een schroefgat in het moederbord. Een keer had ik een keer 2 ddr geheugenstrips om zeep geholpen omdat er nog een afstandshoudertje van messing op een bloot gedeelte van de print drukte... zoiets vergeet je nooit meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door alexandersamson op 18-05-2012 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Heb die afstandsboutjes even nagekeken. Er zaten er een paar in die overbodig waren. Ze maakten geen direct contact met het moederbord... Weet niet of dat belangrijk is. Heb ze er nu uitgehaald dus alleen nog maar de nodige boutjes er in zitten.

Heb mijn kast weer dichtgemaakt en weer proberen op te starten maar hij zet zichzelf nog steeds elke keer uit na een seconde of 5 a 10...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou alles uit elkaar kunnen halen en opnieuw in elkaar kunnen zetten maar hoogst waarschijnlijk zou ik het er dan exact in zetten zoals het er nu in zit dus ik weet niet of dat heel erg nuttig is...

Kan ik van een bepaald onderdeel wat foto's maken zodat jullie wat meer info hebben??

• alexandersamson
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:02:
Update:

Heb die afstandsboutjes even nagekeken. Er zaten er een paar in die overbodig waren. Ze maakten geen direct contact met het moederbord... Weet niet of dat belangrijk is. Heb ze er nu uitgehaald dus alleen nog maar de nodige boutjes er in zitten.

Heb mijn kast weer dichtgemaakt en weer proberen op te starten maar hij zet zichzelf nog steeds elke keer uit na een seconde of 5 a 10...
Controlleer de stekkertjes even goed waarmee je de ledjes en de aan/uitknop, resetknop mee hebt aangesloten. Voor de rest idd alles anders maar even losmaken. En met zo min mogelijk aansluiten. Hiermee bedoel ik dat als je een onboard GPU hebt, dat je de externe (lees: dedicated) even niet aansluit. en als je 2 geheugenstrips hebt, er maar even 1 aansluit. Geen HDD. Net zolang tot je een werkende combo hebt. Als het ineens werkt, sluit dan steeds 1 ding ter gelijktertijd weer aan (wel weer eerst stroom eraf ofcourse) en check. Vaak is hetgeen kapot waarover het systeem struikelt, bij opstarten dan. Werkt het nog niet, dan ben je waarschijnlijk screwed en is een onderdeel van het moederbord, voeding, of processor kapot, waarschijnlijk.
Voeding zou opzich kunnen, maar een voeding die door een defect overbelast raakt, zou vaak gewoon uitvallen en niet de pc doen herstarten.
Probeer in ieder geval nooit meer een fout te maken met die afstandhoudertjes, zeker als ze van een metaal zijn gemaakt :)

[ Voor 17% gewijzigd door alexandersamson op 18-05-2012 23:12 ]

Verwijderd

Ken je niet iemand die je kan helpen? In het geval je kortsluiting maakt kan je namelijk je hardware beschadigen en dat wil je niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken niet echt iemand die me 123 uit de brand kan helpen dus dat is niet echt een optie.

• D4NG3R
  • Laatst online: 22:03

D4NG3R

kiwi

:)

Haal je videokaart, HDD, ODD en 1 DIMM RAM er uit en probeer dan nog eens te booten (Sluit je monitor aan op de IGP). Als je dan wel kan booten weet je dat er iets fout gaat bij deze onderdelen ;) probeer het RAM ofc 2x met beide DIMM's 1x.

Blijft je PC dan wel draaien en kan je IIG de BIOS in komen?

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2012 23:16 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-11 19:52
Het feit dat je overbodige afstandsbusjes had is echt geen goed teken, hoop voor je dat ze echt op geen enkel moment contact maakten met het moederbord toen je je voeding aansloot op de elektriciteit.
Maar zoals hierboven werd aangehaald booten met alleen de essentiële onderdelen: CPU, Moederbord, 1 RAM reepje en voeding ofcourse. Even proberen booten, als ie dan nog steeds geen beeld geeft vrees ik dat je met een defect onderdeel zit.

[ Voor 9% gewijzigd door chukkepukke op 18-05-2012 23:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alle drives geunplugged. Video kaart en 1 dimm ram eruit gehaald. En hij boot!!

Ga nog een dimm ram erbij zetten en kijken of hij dan nog steeds boot

Verwijderd

Topicstarter
wat is een logische volgende stap?

• alexandersamson
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:52:
wat is een logische volgende stap?
Stroom er helemaal af halen en een onderdeel er bij prikken. Goed checken of het goed zit, stroom er weer op en gaan met die banaan. Net zo lang doorgaan met bijprikken van onderdelen tot ie weer op zn gat gaat :) Elke keer als je in je kast moet wezen: Stekker uit je stopcontact voor zekerheid. Je wilt t niet op je geweten hebben dat er net toevallig een schroevendraaier of een stukje backplate ofzo net die ene contactjes raakt die een fragiel baantje van je moederbord doen kortsluiten en doorbranden....
Als het echt een stuk hardware is wat kapot is, heb je er waarschijnlijk garantie op als het nieuw is :)

[ Voor 36% gewijzigd door alexandersamson op 18-05-2012 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu met 2x dimm ram geprobeerd en nu boot ie niet... :(

• alexandersamson
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:56:
Haal die 'goede' (waarmee hij wel bootte) er eens uit en stop die 2e er eens voor in de plek. Probeer t is onieuw, Het kan namelijk ook je geheugenbank zijn die lurp is.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:56:
Klinkt als een geheugenstrip die er geen zin meer in heeft. Kijk even of je optische beschadigingen ziet en zonee, vraag RMA aan. Als je die wel ziet kun je het nog proberen RMA te doen, maar of je zin hebt in het gezeik en weken wachten... Voor die 20 euro zou ik zelf een nieuwe kopen en die andere in de prullenbak mikken.

• alexandersamson
naarden 4ever schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 23:59:
[...]

Klinkt als een geheugenstrip die er geen zin meer in heeft. Kijk even of je optische beschadigingen ziet en zonee, vraag RMA aan. Als je die wel ziet kun je het nog proberen RMA te doen, maar of je zin hebt in het gezeik en weken wachten... Voor die 20 euro zou ik zelf een nieuwe kopen en die andere in de prullenbak mikken.
Hij kan beter eerst checken of z'n tweede geheugenbank niet lurp is :), zou zonde zijn om goed geheugen de deur uit te doen, terwijl het kwaad nog blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik die tweede dimm er weer uit gehaald... En nu doet ie helemaal niks meer... Nou snap ik t niet meer.

• alexandersamson
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:01:
Heb ik die tweede dimm er weer uit gehaald... En nu doet ie helemaal niks meer... Nou snap ik t niet meer.
Zit die eerste dim echt goed vast in z'n bank? Geen zweterige natte handen?
stekker terug in stopcontact gedaan? :+
Ik vrees dat je moederbord naar de klote aant gaan is of is gegaan. Ik ben er niet bij, maar het lijkt er op op een of andere manier. Hoop het iig niet voor je

[ Voor 25% gewijzigd door alexandersamson op 19-05-2012 00:07 ]

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Zerotonine: waar woon je, en ben je mobiel (als in: heb je vervoer met je kast)?
Rijd even langs een computer winkel, die helpen je zo..

Vraag desnoods of 1 van de tweakers hier je even in een paar minuutjes op weg kan helpen (IRL dan..)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
Woon in Veghel. Ben ook mobiel maar denk niet dat er nu veel computerwinkels open zullen zijn hier in de buurt.

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
lol, grapjas.. :p
Morgenochtend, uur of 8, fris en fruitig opnieuw proberen, en anders sta je om 9 uur voor een winkel
(niet de Dixons of Dynabyte, maar een speciaalzaakie, heb je meer kans..)

**Helpende hand**

[ Voor 16% gewijzigd door Macchill op 19-05-2012 00:08 ]

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
Ja lijkt me het handigst inderdaad. Ga ik dat even proberen...

• alexandersamson
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:10:
Ja lijkt me het handigst inderdaad. Ga ik dat even proberen...
Sterkte er mee in ieder geval, denk je even lekker je eigen pc in elkaar te zetten, werkt t niet. :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in ieder geval geprobeerd en ik kan niet zeggen dat ik er niks van geleerd heb. Ga die gasten van de computershop morgen heel lief vragen of ze t me ff uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen toch bedankt voor de hulp...

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 21:59

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Ik woon ook in Veghel, maar kan pas morgen aan het eind van de middag ;)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• vanaalten
  • Laatst online: 19:43
Controleer nog even of je het geheugen er wel *GOED* ingeprikt hebt. En dan met name of 'ie hard en diep genoeg in het slot geduwt is, de plastic pinnetjes aan de zijkant van de reepjes moeten weer 'terugklikken' tegen de geheugenreepjes aan. En soms is daar best wat kracht voor nodig.

Verwijderd

Zou hem een keer helemaal uit mekaar halen op je cpu na , die is erg gevoelig met die pinnetjes en zou ik niet overbodig eruit halen , tenzij alle componenten terug moeten , en dan weer opnieuw opbouwen , kan best een foutje in de montage zitten

• Ienni1983
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11 17:59
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:19:
Ik heb het in ieder geval geprobeerd en ik kan niet zeggen dat ik er niks van geleerd heb. Ga die gasten van de computershop morgen heel lief vragen of ze t me ff uitleggen.
Zijn die wel open op zondag? :P

http://tinyurl.com/5sdar8p

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 16:38
Ik heb hetzelfde probleem ook ooit gehad bij het overzetten van mijn computer naar een nieuwe kast. Beide geheugenreepjes waren goed, maar ze wilde niet samenwerken. Getest maar telkens als ze samen ingeprikt waren deed de hele computer niks mee. Ik kreeg de boel dan alleen weer werkend als ik alles weer uitplugde en weer overnieuw begon. Uiteindelijk heb ik de boel maar gelaten zoals het is en werkt hij nou met 2gb geheugen.

Ik heb de oorzaak nooit kunnen vinden, dus ik ben erg benieuwd naar de uitkomst.

Verwijderd

Topicstarter
De conclusie. Computer werkt nu. Probleem bleek te zijn dat 1 van de dimm rams verrot was. Nu is alles opgelost en zit ie heel netjes in elkaar. Heb windows net geinstalleerd, drivers etc.

Loop nu wel even tegen een ander probleem aan. Kom niet op internet. Ik dacht dat er een ontvanger op dit moederbord zat waarmee ik zo op het draadloos netwerk zou kunnen. Maar op de een of andere manier krijg ik dat niet ingesteld. Suggesties??

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als het gaat om de MSI H61MA-E35, daar lijkt geen wireless netwerkkaart+antenne op aanwezig te zijn. Enkel bekabeld via: PCI Express LAN 10/100/1000 Fast Ethernet by Realtek 8111E.

[ Voor 21% gewijzigd door bartvl op 19-05-2012 18:18 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dan zon usb wireless adapter nodig?
pricewatch: Linksys AE1000 Wireless-N USB Adapter

En dan zou het daarmee moeten werken??

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:40
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:30:
Heb ik dan zon usb wireless adapter nodig?
pricewatch: Linksys AE1000 Wireless-N USB Adapter

En dan zou het daarmee moeten werken??
Ik zou gewoon een interne kopen. ;) Is veel mooier weggewerkt, en werkt vaak ook veel beter imo. :)
Zoals: http://www.acesdirect.nl/...eakers.net&s2m_indirect=1

[ Voor 13% gewijzigd door Torrentus op 20-05-2012 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Haal ik zo'n ding. Is inderdaad ook een stuk praktischer uiteindelijk.

Nu probeer ik net mijn computer weer aan te zetten zegt het beeldscherm "no signal input". Alles nagekeken. Kabels gecontroleerd, Hele kast open gehad en alles nagekeken. Die PC van mij is vervloekt denk ik.

• Torrentus
Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:46:
Ok. Haal ik zo'n ding. Is inderdaad ook een stuk praktischer uiteindelijk.

Nu probeer ik net mijn computer weer aan te zetten zegt het beeldscherm "no signal input". Alles nagekeken. Kabels gecontroleerd, Hele kast open gehad en alles nagekeken. Die PC van mij is vervloekt denk ik.
Ook tijdens BIOS? Hoor je geen beeps (heb je het BIOS-speakertje aangesloten?) ?

Edit:
Zit net even je config te bekijken, en zie dat je een Micro-ATX moederbord hebt gebruikt (bewust of per ongeluk? :) ). Helaas heeft dit bordje wat je uitgekozen hebt geen PCI uitbreidingssloten. Enkel 1x PCI-e 16x die je gebruikt hebt voor je graka en dan nog 2x PCI-e 1x In zo'n PCI-e slot passen geen PCI kaarten. Daarom niet vorige aanbevolen kaart bestellen, maar bijvoorbeeld deze: pricewatch: TP-Link WN881ND Die past in een PCI-e slot.

Edit 2:
Probeer je scherm ook aan te sluiten op het mobo zelf (de IGP, Internal Graphic Processor, GPU van je processor), zou óók moeten werken.

[ Voor 56% gewijzigd door Torrentus op 20-05-2012 00:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Thanks voor de reply. Heb inderdaad bewust dit moederbord gekocht omdat het onderdeel is van de BBG van deze maand. Dacht dus dat dat wel een logische build zou moeten zijn. Vandaar.

Had Windows al geïnstalleerd trouwens omdat mijn beeldscherm gewoon functioneerde. Had gewoon beeld. Drivers geïnstalleerd etc. Had mijn monitor in de videokaart DVI poort geplugd en dat werkte dus. Nu ik geen beeld meer heb heb ik het scherm al in de DVI poort op het mobo geprobeerd te te pluggen, heb het via de VGA poort op het mobo geprobeerd en heb een andere monitor via de vga poort op het mobo geprobeerd. Werkt allemaal niet. Heb helaas geen ander scherm met een DVI poort dus dat kan ik niet proberen.

Als er iemand nog suggesties heeft voor iets wat ik kan proberen om er achter te komen wat er aan de hand is dan zouden die heel erg welkom zijn. Zit een beetje op een dood spoor nu...

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 11:48
Gaan je fans wel aan als je de PC aanzet?

Als dat het geval is, even zeker weten dat je speakerkabeltje zit aangesloten en luisteren of je piepen hoort tijdens het opstarten. X aantal piepjes zijn signaalcodes die je terug kunt vinden in het boekje van je moederbord.

Probeer ook eens je GPU uit het systeem te halen en dan te booten met je monitor op de VGA poort van je moederbord.

Als je fans helemaal niet aangaan is er waarschijnlijk een onderdeel stuk of niet goed aangesloten (denk aan voeding, moederbord of cpu).
Controleer dan ook of je alle voedingskabels goed hebt aangesloten (2 kabels op je moederbord, 1 grote en 1 kleine).

Als dat niet helpt begin je gewoon vanaf het begin, alleen moederbord en cpu (geen geheugen e.d.) en dan kijken of je pc aangaat. Daarna steeds 1 onderdeel bijpluggen tot hij niet boot, dan weet je wat er stuk is.
Als ie bij moederbord/cpu al niet boot dan is óf één van die onderdelen stuk óf je voeding is stuk.

[ Voor 44% gewijzigd door Krukar op 20-05-2012 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fans gaan gewoon aan en computer lijkt gewoon normaal te draaien. Hoor 1 piepje bij het aanzetten. Maar dat kan ik niet terugvinden in het boekje bij het moederbord.
Als ik online zoek naar wat 1 piepje betekend dan zou dat moeten betekenen dat alles werkt.

• Torrentus
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:45:
Fans gaan gewoon aan en computer lijkt gewoon normaal te draaien. Hoor 1 piepje bij het aanzetten. Maar dat kan ik niet terugvinden in het boekje bij het moederbord.
Als ik online zoek naar wat 1 piepje betekend dan zou dat moeten betekenen dat alles werkt.
1 piepje is inderdaad normaal ;)
Probeer ook eens je GPU uit het systeem te halen en dan te booten met je monitor op de VGA poort van je moederbord.
Pagina: 1