Wijziging verwachte levertijd(en) van bestelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs (4-4) heb ik 4 diskdrives besteld [2.5" SAS, dus een serieus bedrag!] en volgens de website met een levertijd van 20 dagen.
Een dag later krijg ik een mail over wijziging van de verwachte levertijd, dit wordt 18-5 (dat is 31 WERKdagen later!!!!!)

Wat schetst mijn verbazing, op 25-4 staat de levertijd volgens de website op 10 dagen, hierover neem ik telefonisch contact op met de Verkoop afdeling.
Hier krijg ik een verhaal te horen, waarvan ik denk ja het zal wel. Maar niet het antwoord dat ik zou verwachten, nl leveren binnen 10 dagen!

Vandaag krijg ik een nieuwe email (2-5), de levertijd is alweer gewijzigd, het wordt nu 24-5. Een weekje erbij.
En weer staat op de website een levertijd van 10 werkdagen, wat heb ik aan deze indicaties. Het komt bij mij over dat ik misleid wordt!

Ik heb zowel Directie als Verkoop hierover gemailed (verhaal zoals hierboven beschreven), paar dagen later met Verkoop gesproken over de misleidende leverindicaties op de website, ze gaan het aanpassen en daarna krijg ik een mail dat op 18-05 de levering wordt verwacht.

En waarom verbaas ik mij vanavond niet, nl weer een email met een wijziging van de verwachte levertijd naar 25-05.
ZUCHT!

Vraagje: wat zijn jullie ervaringen met Salland, herkennen jullie soortgelijk gedrag van deze leverancier?
Laat het weten via een reactie, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Ik heb ook eens bij Salland besteld, en het gedrag is wel een beetje vreemd. Ik had het idee dat ze veel verschillende voorraden hadden, en misschien zelfs van een andere winkel doorverkopen. Verder niets vreemds aan gehad.
De echte levertijd van mijn product was 3 weken, dat was 1 week meer dan dat er op die site stond.

Verder geen klachten over dit bedrijf, maar vanwege de onbetrouwbare levertijd kies ik voortaan toch voor een ander bedrijf.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
20 werkdagen levertijd bij een webshop betekent vrijwel altijd geen voorraad bij de leverancier en niet bij de winkel zelf, oftewel geen uitzicht op levering. Je kunt beter bestellen bij een webshop die ze binnen vijf werkdagen kan leveren.

Dit is overigens normaal bij alle webshops. Bij Azerty zul je bijvoorbeeld zien dat '10+ werkdagen' betekent dat er voorlopig geen levering zal plaatsvinden. Je kunt voorraad bij minimaal de leverancier beter aanhouden als leidraad bij het aanschaffen bij webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TomasH schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:12:
20 werkdagen levertijd bij een webshop betekent vrijwel altijd geen voorraad bij de leverancier en niet bij de winkel zelf, oftewel geen uitzicht op levering. Je kunt beter bestellen bij een webshop die ze binnen vijf werkdagen kan leveren.

Dit is overigens normaal bij alle webshops. Bij Azerty zul je bijvoorbeeld zien dat '10+ werkdagen' betekent dat er voorlopig geen levering zal plaatsvinden. Je kunt voorraad bij minimaal de leverancier beter aanhouden als leidraad bij het aanschaffen bij webshops.
Hier zou ik werkelijk niets aan toe kunnen voegen, overigens ik heb ervaring met beide WebWinkels.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het om een particuliere of een zakelijke bestelling?

Dat winkels intern een levertijd van 10 of 20 dagen adverteren terwijl de levertijd onbekend is, maakt het niet dat je aan die informatie niet bepaalde rechten kan ontlenen.

Indien het gaat om een particuliere bestelling, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. In praktijk wil dat zeggen dat je dan kan annuleren, maar dat kan je in praktijk altijd al gezien de wet koop op afstand. Echter, indien je aannemelijk kan maken dat je door nalaten van leveren schade hebt opgelopen (particulier lastig kwa derving inkomsten), dan mag je ze best voorleggen dat je aanspraak maakt op die kosten.

Daarbij zou je kunnen denken aan het mislopen van een aanbieding elders (prijsverschil). Ook als je kan aantonen dat het elders leverbaar is, dan kan je druk zetten om levering af te dwingen. Om welk product gaat het precies, en is het elders wel normaal leverbaar?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 22:41 ]