USB geformatteerd op Mac en niet zichtbaar onder windows 7

Pagina: 1
Acties:

• Leon81
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 22:35
Een vriend van mij heeft mijn kingston usb geformateerd op een MAC (waarschijnlijk HFS) maar nu kan ik de usb niet meer gebruiken onder windows. Ik heb even geen mac tot mijn beschikking dus ik vroeg mij af ik de usb kan formateren onder windows.
Ik wil hem het liefst formateren naar NTFS maar ik kan de usb niet eens zien in explorer. Bij schijfbeheer zie ik hem nog wel gelukkig alleen vandaar uit kan ik hem ook niet formateren

Ik hoop dat iemand dit weet, ik vind nergens een antwoord.

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 11:09
Je zou Macdrive even kunnen installeren, is een trial programma maar genoeg om hem even te kunnen formatteren zodat je hem weer kunt gebruiken.

• Leon81
Macdrive geinstalleerd maar ik kan hem nog steeds niet formateren naar NTFS (ik kan alleen kiezen voor hfs maar zelfs dat geeft een error). Lastig dit.

Verwijderd

Leon81 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:21:
Macdrive geinstalleerd maar ik kan hem nog steeds niet formateren naar NTFS (ik kan alleen kiezen voor hfs maar zelfs dat geeft een error). Lastig dit.
Beetje afhankelijk van je Windows versie, klik op start, rechtermuisknop op "Computer", kies "Beheren", kies uit het overzichtje wat naar voren komt "Schijfbeheer".

Hier staan je Harddisks en USB opslag. Klik met de rechtermuisknop op de partitie op je USB-Stick, en kies Formatteren.

Je kan nu kiezen hoe je je usb stick geformatteerd wilt hebben :) (NTFS/FAT/exFAT enzov.)

Alles wat nu op de usb stick staat gaat er vanzelfsprekend wel vanaf als je dit doet.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
Probeer het anders eens vanuit Linux, gewoon even een live-cd booten, bv deze: http://partedmagic.com

• Leon81
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:28:
[...]

Beetje afhankelijk van je Windows versie, klik op start, rechtermuisknop op "Computer", kies "Beheren", kies uit het overzichtje wat naar voren komt "Schijfbeheer".

Hier staan je Harddisks en USB opslag. Klik met de rechtermuisknop op de partitie op je USB-Stick, en kies Formatteren.
Dit had ik dus geprobeerd, hij ziet de schijf wel het enige wat ik kan doen is een partitie verwijderen, dit heb ik gedaan alleen ik kan helaas niet formateren.

@Nielson ik zou willen dat ik linux had

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:18
Leon81 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:34:
[...]

Dit had ik dus geprobeerd, hij ziet de schijf wel het enige wat ik kan doen is een partitie verwijderen, dit heb ik gedaan alleen ik kan helaas niet formateren.

Als je de partitie hebt verwijderd, moet je daarna een nieuwe aanmaken en kiezen voor NTFS

• Leon81
jjbstolk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:38:
[...]

Als je de partitie hebt verwijderd, moet je daarna een nieuwe aanmaken en kiezen voor NTFS
Helaas kan ik geen nieuwe aanmaken. Ik snap het ook niet

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Leon81 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:34:

Gewoon een Live-cd downloaden kan toch wel?
Bijv. Knoppix of de UBCD met Parted Magic.

• Leon81
Linix installeren is me iets veel van het goede. Ik heb iemand met een mac opgebeld en ik ga het daar even proberen. Dank igg voor jullie tips.

Verwijderd

Ik denk dat je het begrip 'boot cd' niet goed begrijpt.
Pagina: 1