Bestaat het?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Bestaat het?

Ik ga hier misschien een hele vreemde vraag stellen.
Afgelopen dagen hier aan het opruimen geweest.

2 pc's opgeruimd en overgegaan op een laptop.
Scheelt weer een hoop ruimte.

Nu staarde ik zo vanmiddag naar het hele stereo en audio gebeuren.
Wat een wirwar aan stekkers en diverse apparaten en aansluitingen.

Kan dat niet wat simpeler?

Bestaat er zoiets als mediacenter en mediaplayer met bluetoothontvangst ineen of iets dergelijks.

Nu staat er een bose mediacenter met dvd/cd player en een ac ryan hdplayer.
Aan onze bose hangt weer een belkin bluetooth ontvanger om spotify af te spelen vanaf de tablet.

Kan dit teruggebracht worden naar 1 apparaat of vraag ik dan te veel?

Of bestaat er een mediaplayer die bijv via wifi is te benaderen met apple EN android (2 geloven op 1 kussen hier) om spotify en eventueel google music/itunes af te spelen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Carla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Nee, qua eisen die jij noemt, kan je het haast niet verder terugbrengen naar minder apparatuur. Je kan misschien kijken naar een HTPC.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nieuwe home-cinema sets komen echt een heel eind, maar dan zit je vast aan de gare speakertjes die daarbij geleverd worden. Anders kom ik inderdaad ook op minimaal twee: nieuwe receiver (met spotify en/of airplay al ingebouwd) + media/bluray speler (Dune B1 bijvoorbeeld).

De combinatie van een versterker die muziek af kunnen spelen zonder TV en ook een goede blu-ray en mediaspeler aan boord heeft heb ik nog niet gezien.

[ Voor 22% gewijzigd door mr.paaJ op 19-05-2012 21:27 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties. Ik had geen melding in mijn mail gekregen, vandaar de wat late reactie.
Ik moest wel even opzoeken wat een hptc was, maar gevonden :-)

Onze bose is eigenlijk gewoon nog perfect.
De acryan ben ik inmiddels wat minder te vreden over. Die heb ik ooit perfect werkend gehad en in ons thuisnetwerk hangend.
Na de verhuizing niet meer en kan ik niet meer via de mediaplayer bij de films op de pc komen.
Gekeken , gezocht gekeken en krijg het niet meer voor elkaar.
Nu maar een portable schijf gekocht en via de usb bevestigd.
Oke het moet maar zo.

Maarja in deze tijd van spotify gebruikten we die ook best wel.
Een box naast de bose vinden we geen optie.
Dus een belkin bluetooth ontvanger in de bose.
Maarja die optie werkt niet met alle apparaten perfect.

Ondertussen ruim je je pc op, waar een platerspeler aan hing.
Dus hangen wie die toch aan de bose??
Nope, alle ingangen zijn al in gebruik.

En dan ineens ontstaat die vraag van....is er niet iets anders wat wat snoeren/apparaten gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je kan zelf wat knutselen, er is geen kant en klaar oplossing, maar, dat weerhoud je er toch niet van zelf iets leuks te maken?

Een leuke HTPC plus een reciever inbouwen indezelfde [zelf te bouwen] kast. Aan elkaar aansluiten, en alle kabelbende zit in de behuizing, en je lijkt zo een strakke alles in 1 mediaplayer/reciever te hebben.

Of denk ik nu verkeerd/raar na?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Je kan hier eens naar kijken. Volgens mij voldoet dit apparaat aan bijna al jouw eisen. Verkoop je die bose set, paar mooie speakers erbij en klaar. Weet niet hoe het zit met het mediaplayer gedeelte.

Overigens heeft Pioneer receivers waar een bluetooth module aangehangen kan worden. En zo zullen er nog wel meer zijn. Echt alles in één is naar mijn weten niet te verkrijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door brunsting op 23-05-2012 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

leuk voor netwerk-muziek, niet voor andere media dus ook minimaal een twee-kasten-oplossing (Connect:amp + Dune B1).

[ Voor 41% gewijzigd door mr.paaJ op 23-05-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De D-Link Boxee Box kan alles wat jij wil.
Muziek en films wireless streamen vanaf je laptop of een andere PC/NAS en je kan er Spotify op draaien, volgens mij zijn er apps voor Android en IOS en anders kan je de webinterface van de Boxee enablen en hem daarmee besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

zonder BR/DVD en versterker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:10
Een goede HTPC build is wat je zoekt. Vergt wat tijd/investering maar dat is het dubbel en dwars waard als het eenmaal draait. :)

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 10:26
Maar je kunt toch niet een versterker en een htpc in één kast krijgen?
Tenzij je natuurlijk een kast hebt die 30cm hoog is met een scheiding tussen het versterker en het pc gedeelte, maar of dat nu mooi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

josje94 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:42:
Maar je kunt toch niet een versterker en een htpc in één kast krijgen?
Tenzij je natuurlijk een kast hebt die 30cm hoog is met een scheiding tussen het versterker en het pc gedeelte, maar of dat nu mooi is?
Dan neem je 2 kasten, krijg je zoiets: :7

Afbeeldingslocatie: http://b.zdclan.nl/tweakers/htpc/htpc09.png

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josje94
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 10:26
Maar TS wil toch graag 1 kast hebben? :P

edit: hoewel ik het wel een mooie oplossing vind die je hebt gepost :9

[ Voor 48% gewijzigd door josje94 op 24-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
Boze vind ik te duur voor de kwaliteit.

Je hebt een paar opties, de mooiste lijkt mij:

- ergens een pctje of appeltje met iTunes, aan het netwerk
- met airport van Apple muziek streamen. Kun je het met iPhone of iPad aanturen
- de toslink uitgang van de airport aansluiten op actieve speakers met toslink in. (bijvoorbeeld avi amd9.1).

Dan heb je in de ruimte zelf enkel speakers staan en een heel klein Apple dingetje in een stopcontact.

Ik begrijp niet dat actieve speakers inmiddels niet veel populairder zijn: beter geluid voor het geld en scheelt inderdaad een hoop rommel :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom bieden actieve speakers een beter geluid? Het is enkel het verplaatsen van de versterker van extern naar intern. Actieve luidsprekers klinken over het algemeen goed omdat ze enkel in de hogere prijsklasse te vinden zijn. Daarnaast heb je dan vaak toch nog een schakelkast nodig om verschillende inputs te kunnen switchen, en je volume op afstand bedienen is vaak ook gewenst. En als je dan toch een losse kast hebt, kun je net zo goed daar de versterker in stoppen, dan kun je relatief goedkoper van speakers switchen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 09:37
je mist de essentie van actieve speakers.

het begrip crossover:
-normale situatie met versterker: digitaal signaal - > DAC -> electrisch signaal -> scheidingsfilter -> woofers.
Nadeel: het scheiden van het signaal (welk signaal moet naar welke woofer) is een probleem.
-actieve speakers: digitaal signaal -> DAC -> scheiding per woofer - > versterken naar electrisch signaal.

Niet helemaal zo maar komt daar wel op neer igg. Dit scheelt een hoop dure compontenten en gedoe. Daarom kan bv avi met de adm9.1 voor 1300 euro (volgens veel reviewers) dik concurrerent met sets die 8k kosten, en beschouwen sommigen hun speakers van 4k als nagenoeg de beste ter wereld (igg vergelijkbaar met set van meerdre 10ks).

ik heb geen aparte schakelkast bij deze speakers, gewoon een afstandbediening om te swithcen.

mixing a drink and music

Pagina: 1