Hallo allemaal,
ik ben bezig een computer voor mijn ouders samen te stellen. Onze huidige computer is één uit 2006, met een Celeron 352, een trage HDD, enz, en is dus niet snel meer. Ook is hij niet zo stabiel, regelmatig krijg je niet-reagerdende applicaties.
Nu zijn dit de eisen:
Ik heb dus twee voedingen, maar de Be Quiet gaat gebruikt worden. Dat ivm de kwaliteit van de voeding. Ik had ook voor een Seasonic kunnen kiezen, maar dat scheelt €3, en ik vind die productbeschrijving bij Afuture maar vaag en heb een goede ervaring met Be Quiet.
Ik vind de behuizing gewoon mooi, en klein.
De twee 2.5" schijven gaan in één 3.5" bay, omdat die dingen samen toch veel minder verbruiken dan een normale HDD en dus minder warmte produceren, en omdat het goed is voor de airflow.
Merkvoorkeur heb ik niet zo, maar AMD lijkt vooral performance per dollar en gebalanceerd CPU / GPU performance belangrijk te vinden, en Intel performance per watt. Mijn ouders hebben liever goedkoper dan zuinig
. En AMD niet stabiel is sowieso onzin.
Windows licentie is niet nodig. Het scherm (VGA) wordt meegenomen.
Dus, is dit een goede samenstelling, of kan het toekomstbestendiger / stabieler? Ik denk bijvoorbeeld dat 4k wel normaal is over 3 jaar, maar goedkope Ivy Bridge processors zijn nog niet uit en de duurderen (met HD4000) zijn te duur. Het zou fijn zijn als 4k gaat werken.
Zoals het er nu uitziet gaat alles gekocht worden bij Afuture, dus het zou fijn zijn als het daar te krijgen is.
Alvast bedankt!
ik ben bezig een computer voor mijn ouders samen te stellen. Onze huidige computer is één uit 2006, met een Celeron 352, een trage HDD, enz, en is dus niet snel meer. Ook is hij niet zo stabiel, regelmatig krijg je niet-reagerdende applicaties.
Nu zijn dit de eisen:
- Moet ook ~6 jaar meegaan, net zoals de huidige.
- Moet stabiel zijn
- Niet extreem duur
- Compact en redelijk stil
- Toekomstbestendig
- Moet stabiel zijn
- Moet snel zijn qua starten van Windows, applicaties, e.d, en dus een SSD.
- SSD moet > 100GB zijn, vanwege de toekomstbestendigheid.
- WiFi, het liefst dual-band
- De kans op kapotgaan zo klein mogelijk, dus geen Vertex'en, geen non-solid caps op het mobo, enz.
- En hij moet stabiel zijn.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asrock A75M-ITX | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Cisco Linksys AE2500-EU Dual Band Wireless-N USB Adapter | € 29,56 | € 29,56 |
| 1 | Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm | € 84,45 | € 84,45 |
| 1 | Samsung SH-222BB Zwart | € 13,86 | € 13,86 |
| 1 | In Win BP655 | € 48,40 | € 48,40 |
| 1 | Logitech MK120 | € 14,75 | € 14,75 |
| 1 | Scythe Twin Mounter 2.5in SSD-HDD Rev.C | € 4,50 | € 4,50 |
| 1 | be quiet! TFX Power 300W | € 43,70 | € 43,70 |
| 1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 104,72 | € 104,72 |
| 1 | Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9 | € 44,85 | € 44,85 |
| 1 | AMD A6-3650 Boxed | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 534,74 | |
Ik heb dus twee voedingen, maar de Be Quiet gaat gebruikt worden. Dat ivm de kwaliteit van de voeding. Ik had ook voor een Seasonic kunnen kiezen, maar dat scheelt €3, en ik vind die productbeschrijving bij Afuture maar vaag en heb een goede ervaring met Be Quiet.
Ik vind de behuizing gewoon mooi, en klein.
De twee 2.5" schijven gaan in één 3.5" bay, omdat die dingen samen toch veel minder verbruiken dan een normale HDD en dus minder warmte produceren, en omdat het goed is voor de airflow.
Merkvoorkeur heb ik niet zo, maar AMD lijkt vooral performance per dollar en gebalanceerd CPU / GPU performance belangrijk te vinden, en Intel performance per watt. Mijn ouders hebben liever goedkoper dan zuinig
Windows licentie is niet nodig. Het scherm (VGA) wordt meegenomen.
Dus, is dit een goede samenstelling, of kan het toekomstbestendiger / stabieler? Ik denk bijvoorbeeld dat 4k wel normaal is over 3 jaar, maar goedkope Ivy Bridge processors zijn nog niet uit en de duurderen (met HD4000) zijn te duur. Het zou fijn zijn als 4k gaat werken.
Zoals het er nu uitziet gaat alles gekocht worden bij Afuture, dus het zou fijn zijn als het daar te krijgen is.
Alvast bedankt!