Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
Je draait debian zeg je... dan draai je waarschijnlijk Exim als MTA. Geweldig 
Download een evaluatieversie van bv. RAV op http://www.ravantivirus.com . Het makkelijkst is als je een RPM downloadt en daar een DEB van maakt met het programma Alien. Alien maakt er mooi debje van dat je gewoon, net als andere packages, met dpkg -i blabla.deb kan installeren. Dat is de scanner. Vervolgens heb je nog een script nodig dat het 'dequeuen' van Exim overneemt en scant voordat ie ze verder verwerkt, daarvoor is Exiscan
Download exiscan van http://duncanthrax.net/exiscan en volg de instructies die erbij zitten.
Natuurlijk kan je ook een andere virusscanner gebruiken, maar RAV vind ik aantrekkelijk omdat je die (linuxversie althans) als thuisgebruiker niet hoeft te reggen.
Good luck, het is goed te doen
Download een evaluatieversie van bv. RAV op http://www.ravantivirus.com . Het makkelijkst is als je een RPM downloadt en daar een DEB van maakt met het programma Alien. Alien maakt er mooi debje van dat je gewoon, net als andere packages, met dpkg -i blabla.deb kan installeren. Dat is de scanner. Vervolgens heb je nog een script nodig dat het 'dequeuen' van Exim overneemt en scant voordat ie ze verder verwerkt, daarvoor is Exiscan
Download exiscan van http://duncanthrax.net/exiscan en volg de instructies die erbij zitten.
Natuurlijk kan je ook een andere virusscanner gebruiken, maar RAV vind ik aantrekkelijk omdat je die (linuxversie althans) als thuisgebruiker niet hoeft te reggen.
Good luck, het is goed te doen
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Heueu Virus onder linux?
Er was er tot nu toe nog maar 1 virus ofzow..
Mijn advies, maak je niet druk om virus scannen.
Er was er tot nu toe nog maar 1 virus ofzow..
Mijn advies, maak je niet druk om virus scannen.
Mjah, voor linux zelf heb je wel gelijk, maar een mailserver handelt gewoon mail af, of daar nou Windows clients op connecten of Linux clients, zal die mailserver een biet wezen. Dus (Windows) virussen uit mail filteren is wel degelijk nuttig!
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Daar is het dus voor het gaat als een mailserver dienen waar windows clients op connecten
Linux heeft maar 2 virussen de Ramen worm en de nieuwe Lion worm (De laaste als je een BIND server heb)
Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend
waar kan ik wat info vinden over die twee virussen? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Ga je schamenOp maandag 26 maart 2001 16:12 schreef possamai het volgende:
waar kan ik wat info vinden over die twee virussen? ik heb er nog nooit van gehoord namelijk
Meer info over de lion-worm: www.sans.org/y2k/lion.htm
Nog een tip: zorg dat je nooit ingelogd bent als root (tenzij strikt noodzakelijk, en gebruik dan nog liever 'su' vanaf een gewone uselogin).
Verder zou ik me nog niet te veel zorgen maken over virussen in Linux - Outlook is veel interessanter omdat meer mensen het gebruiken, de omgeving uniformer is (dus makkelijk overal dezelfde exploit te gebruiken) en omdat de beveiling :r|:( is.Btw Ramen is AFAIK geen e-mail virus (was toch een worm ofzo?) en die andere ken ik nog niet.
Verder zou ik me nog niet te veel zorgen maken over virussen in Linux - Outlook is veel interessanter omdat meer mensen het gebruiken, de omgeving uniformer is (dus makkelijk overal dezelfde exploit te gebruiken) en omdat de beveiling :r|:( is.Btw Ramen is AFAIK geen e-mail virus (was toch een worm ofzo?) en die andere ken ik nog niet.
De Lion-worm is een worm voor linux-systemen die gebruik maakt van de begin dit jaar ontdekte bugjes in BIND. Hij doet het behoorlijk goed
De LION worm werkt inderdaad alleen met de mooie bugjes in BIND de RAMEN worm daarin tegen werkt mooi met de standaard bugjes in Red-Hat. De ramen worm creert een root acount d8 dat het zoiets deed weet niet precies(8>
Pagina: 1