Ik heb net vanmiddag een nieuwe SSD binnen gehad ,een Intel 330 180 Gb.
Dus meteen dapper inbouwen ,Windows erop gooien en testen...
Alleen met testen komen er nogal vreemde uitslagen uit
Met HD Tune Pro tikt de 330 net 260Mb/s read aan
Met AS-SSD Bench geen beter uitslagen
Read 334 MB/s en Write 148 MB/s
Volgens de reviews van de Intel 330 serie moet de 180 Gb kwa read toch zeker 469 Mb/s halen.
Mijn setup is als volgend :
De Intel 330 SSD is de primaire schijf (voor Windows en games) en hangt aan een Asus moederboord (P7P55D-E pro EVO) via de Marvell controller op dit boord (Marvell 9123)
*reden hiervoor is dat alleen de Marvell controller SATA3 /600 ondersteund ,de "gewone" Asus controller gaat maar tot SATA 2/300*
De SSD staat ingesteld op AHCI mode
Hiernaast hangt als secundaire schijf nog een WD 1TB SATA3 Green HDD ,deze word alleen gebruikt om downloads op te slaan.
Kan iemand mij vertellen wat er hier niet klopt ,waarom er zo'n slechte read/write uitslag is
PS :
Heb het idee dat mijn vorige SSD ,een Intel 320 160Gb ,sneller was als deze nieuwe 330
Dus meteen dapper inbouwen ,Windows erop gooien en testen...
Alleen met testen komen er nogal vreemde uitslagen uit
Met HD Tune Pro tikt de 330 net 260Mb/s read aan
Met AS-SSD Bench geen beter uitslagen
Read 334 MB/s en Write 148 MB/s
Volgens de reviews van de Intel 330 serie moet de 180 Gb kwa read toch zeker 469 Mb/s halen.
Mijn setup is als volgend :
De Intel 330 SSD is de primaire schijf (voor Windows en games) en hangt aan een Asus moederboord (P7P55D-E pro EVO) via de Marvell controller op dit boord (Marvell 9123)
*reden hiervoor is dat alleen de Marvell controller SATA3 /600 ondersteund ,de "gewone" Asus controller gaat maar tot SATA 2/300*
De SSD staat ingesteld op AHCI mode
Hiernaast hangt als secundaire schijf nog een WD 1TB SATA3 Green HDD ,deze word alleen gebruikt om downloads op te slaan.
Kan iemand mij vertellen wat er hier niet klopt ,waarom er zo'n slechte read/write uitslag is
PS :
Heb het idee dat mijn vorige SSD ,een Intel 320 160Gb ,sneller was als deze nieuwe 330
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.