e-tech router: gehacked of verouderd/defect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Sinds enige tijd heb ik problemen met mijn (kabel) router e-tech rtvp03 dit is een oude router van voor 2005 .

de klachten:
1) router bij eerste opstart steeds herstarten
2) router geheel onbruikbaar tijdens het surfen

nu is mijn angst omdat het al een oudje is dat de firmware verouderd is maar omdat ik nooit problemen had ging ik ervan uit dat deze automatisch werd geupdate. Een fout is dat ik geen veilig wachtwoord al die tijd heb gehad.

Is het mogelijk dat het wachtwoord toch achterhaald is en dat ik daardoor geen toegang heb?
Is het mogelijk dat hackers de firmware hacken, maw hebben ze schrijfrechten op andermans router?
Is de router gewoon oud of stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:17

SkyStreaker

Move on up!

Had je al eens een hard-reset geprobeerd?

Als je hem eens bedraad daarna aansluit, zonder contact met het internet d'r op (de kabel voor internet uit het modem) en dan eens probeert een firmware update te doen?

Lukt dat? (dit antwoord ik even uit de losse pols hoor)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:12
HD-readonly schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:46:

nu is mijn angst omdat het al een oudje is dat de firmware verouderd is maar omdat ik nooit problemen had ging ik ervan uit dat deze automatisch werd geupdate. Een fout is dat ik geen veilig wachtwoord al die tijd heb gehad.

Is het mogelijk dat het wachtwoord toch achterhaald is en dat ik daardoor geen toegang heb?
Is het mogelijk dat hackers de firmware hacken, maw hebben ze schrijfrechten op andermans router?
Is de router gewoon oud of stuk?
Firmware update zul je als gebruiker zelf moeten doen. Dat gebeurd niet automatisch :)
Ik heb het idee dat je router gewoon aan het einde van zijn latijn is. Wat gebeurd er als je een andere router (tijdelijk) plaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
het hele gedoe begon met het branden van ubuntu 12.04 nieuwste release met imgburn. Daarna geinstalleerd op brandschone externe HD. Ubuntu liep vast en zag er niet uit heb ik daarna verwijderd. Maar vanaf dat moment kon ik mijn win 7 laptop alleen gebruiken als ik de router herstartte. Dus eerst laptop en router aan daarna de router weer herstarten.
Sinds vandaag helemaal tot de grond.

Waarom vertel ik nu dat hele verhaal? Mijn gevoel is dat via ubuntu onverlaten de routersoftware hebben gewijzigd of mijn password hebben achterhaald.

ik ben er niet zeker van of het verbreken van de verbinding veroorzaakt wordt vanaf mijn router of vanaf mijn win7 laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11

SuBBaSS

-has Ryzen

Etech? Je weet dat dat sowieso al heel wat jaren niet meer bestaat, maar is overgegaan naar Eminent? Het zal dus niet zo zijn dat het een nieuw apparaat is (en het was altijd al een budgetmerk...).
Je link tussen wijzigen van het wachtwoord en het verbreken van de verbinding zie ik niet helemaal. Dat het probleem _door_ de installatie van Ubuntu is gebeurd lijkt me helemaal sterk.
Kun je je router nog benaderen via het wachtwoord? Had je dat uberhaupt zelf al aangepast? Als dat veranderd is dan heb je je antwoord, maar bedenk ook dat kan zijn dat je router door gaarheid op de een of andere manier zelf gereset is en (dus) weer standaard login heeft ingesteld. Het is wat vergezocht, maar ik denk even met je mee. ;)

Dit klinkt allemaal alsof je router aan het overlijden is. Als je deze nou eens uitsluit, dus de verbinding rechtstreeks naar laptop/pc en kijken of hij dan wel up blijft.

Om die zekerheid te krijgen of het aan je laptop of aan de router ligt, dan probeer je toch een ander device ipv. die win7 laptop? Is toch een kwestie van dingen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 01:10
Die e-tech dingen zijn zo gaar. Waren ook spotgoedkoop destijds. Ik zou geen moeite steken in een troubleshoot maar gewoon een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
SuBBaSS schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:22:

Kun je je router nog benaderen via het wachtwoord?
nee ik krijg geen contact meer met de router. Via de modem lukt het wel kabel rechtstreeks op de modem.
Om die zekerheid te krijgen of het aan je laptop of aan de router ligt, dan probeer je toch een ander device ipv. die win7 laptop? Is toch een kwestie van dingen uitsluiten.
ok goed ideetje ga ik nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Je kunt hier firmware en handleiding downloaden waarin beschreven wordt hoe je een factory reset moet doen en wat de default inloggegevens zijn (naamveld leeg laten, password: admin).

Kijk eens hoever je daarmee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Een 2e PC Win XP eergisteren opnieuw geinstalleerd kan ik wél via de router benaderen.

router zelf kan ik ook gewoon benaderen via oude wachtwoord.

Ik zie nu dat ik hem zelf kan upgraden via de device software.
Pagina: 1