OC'en mislukt? of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Ik heb een amd k6-2 400. Ik draai hem nu op 2x66mhz, zodat hij gewoon op 400 draait

gisteren heb ik hem op 5x83=416Mhz gezet, en dat gaf in windows een flinke snelheidswinst. Ik heb een paar rondjes CS gespeeld en een paar rondjes Quake3, niks aande hand.

Toendacht ik: laat ik hem eens een uurtje quake1 demos draaien. Na een tijdje crashte quake1 en gaf ie een of andere division by zero error.

Nou is mijn vraag: komt dit door het overklokken of zou quake1 misschien zelf een foutje hebben gemaakt?

Catch a smile out there!

Verwijderd

Overclocken geeft vaak errors of vastlopers maar ik snap je verhaal niet helemaal 2x66=400?? Dat lijkt me toch erg sterk, of heb ik het fout:?

Met OCen moet je rustig aan beginnen en telkens testen proberen en weer een tikkie hoger, dan kom je wel een stabiele setting tegen.

Check je temperatuur ook eens. Je geheugen kan ook de fouten veroorzaken, maarom nu met1 nieuw geheugen aan te schaffen, dat zou ik echt niet doen voor zo'n ouwe bak!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
Kan niet tegen oc'n dus :r
is een typische windhoos fout door het oc'n
helaas

• Glenfiddich
6x66 bedoel ik.

Maar als die proc 16 mhz overgeklokt is zou je tochzeggen dat er wenig mis kan gaan?
ik heb geen temperatuurmeter op mijn processor, maar wat ik zo met de blote vinger voel lijkt het me nietdat 'ie nou overdreven heet word of heb ik het nou mis

Catch a smile out there!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 08:38 schreef Haemorrhage het volgende:
Ik heb een amd k6-2 400. Ik draai hem nu op 2x66mhz, zodat hij gewoon op 400 draait
Kan iemand mij dit fftjes uitleggen:?

• Glenfiddich
Op maandag 26 maart 2001 08:51 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Kan iemand mij dit fftjes uitleggen:?
jawel, de amd k6-2 heeft een CTX core, wat wil zeggen dat hij de multiplier 2 als 6 herkend.

trouwens het geheugen kan geen probleem zijn met oc'enwant dat is pc133

Catch a smile out there!

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 08:51 schreef Haemorrhage het volgende:
6x66 bedoel ik.

Maar als die proc 16 mhz overgeklokt is zou je tochzeggen dat er wenig mis kan gaan?
ik heb geen temperatuurmeter op mijn processor, maar wat ik zo met de blote vinger voel lijkt het me nietdat 'ie nou overdreven heet word of heb ik het nou mis
Als je quake speelt kan de awrmte behoorlijk toenemen. Mijn CPU is idle 30 graden, maar met een potje CS wordt ie al snel zo'n 52 graadjes! dus...

En dan is ie nog niet eens geOCt.

Maar 16 mhz OCen is niet erg veel. Kan bijna geen problemen geven.

By the way, als je de fsb vrhoogt kan het ook aan andere dingen liggen dat je een error krijgt. kan je die mult niet iets hoger
tweaken soms?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jahoor..... zie topic hierboven! ;)

Verwijderd

div by zero is een processorfout maar heb je ook mogelijkheden om te spelen met het voltage van de processor (een half watje omhoog lijkt me voldoende)
en is je koeling wel in orde wellicht een stevige fan erop en je bent er waarschijnlijk

succes

Verwijderd

Ik heb mijn AMD k6-2 400 gewoon op 450 lopen.
4.5 * 100 en 2.4 volt (met een goede cooler uiteraard.)
Loopt gewoon stabiel.
Pas bij 473 (4,5 * 105 en 2,7 volt) geeft ie soms errors.

Maar het lijkt me stug dat je met 416 mhz al een snelheidwinst merkt. Helemaal aangezien je je FSB lager hebt staan. Dan zou hij als het goed is met 4 * 100 sneller moeten lopen.

• Glenfiddich
Op maandag 26 maart 2001 08:54 schreef Ult het volgende:
Ik heb mijn AMD k6-2 400 gewoon op 450 lopen.
4.5 * 100 en 2.4 volt (met een goede cooler uiteraard.)
Loopt gewoon stabiel.
Pas bij 473 (4,5 * 105 en 2,7 volt) geeft ie soms errors.

Maar het lijkt me stug dat je met 416 mhz al een snelheidwinst merkt. Helemaal aangezien je je FSB lager hebt staan. Dan zou hij als het goed is met 4 * 100 sneller moeten lopen.
van 66 naar 83 is al aardig sneller hoor. zeker 10% hogere framerate

Catch a smile out there!

• Glenfiddich
Ik heb trouwens geen mogelijkheden mijn voltage te verhogen (pc-chips mobo :r )

Catch a smile out there!

Verwijderd

Misschien kan het mobo geen 83 aan....Of een van je PCI kaartjes geen 41Mhz bus :(

Kan je 100Mhz bus op dat bordje draaien?

Anderz kan je 6x75 proberen (=450 = nog nog reeel overgebleven kans).

BTW: deze beestjes worden redelijk warm, zorg in ieder geval voor een beetje koeling :)

• Glenfiddich
83Mhz zou geen probleem mogen zijn omdat mobo een optie heeft om PCI op 33 mhz 'vast te zetten'. 100 Mhz kan ie niet aan, anders had ik hem daar al lang op staan.

Catch a smile out there!

Verwijderd

welk type pc-chips mamaplankje heb je dan?

• Glenfiddich
PCCHIPS M571

Catch a smile out there!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Als je overclocked, loop het hele moederbord op 83 Mhz, dus ook het geheugen, al je maar 66 Mhz geheugen hebt, kan dit problemen veroorzaken, je kunt eens 7 x 66 of zoiets proberen, dus oc'en met multiplier en niet met bussnelheid, of idd. fsb op 75 Mhz

• Glenfiddich
Sommige mensen hebben blijkbaar moeite met lezen vandaar nogmaals:

geheugen is pc133

Catch a smile out there!

Pagina: 1