Ik ben bezig om een tweede router aan mijn netwerk toe te voegen, omdat het wifi signaal boven op zolder niet toereikend is met de draadloze thomson router van UPC. Daarom heb ik mijn oude wrt54gl weer van stal gehaald voor op de zolder. Ik heb van te voren veel gezocht op internet hoe ik dit kon realiseren, maar tot nog toe is het nog niet helemaal gelukt.
Allereerst zal ik de stappen die ik heb uitgevoerd toelichten:
Router UPC thomsom afzonderlijk ingesteld, met volgende gegevens:
SSID: Dokter
IP: 192.168.0.1 (hiermee kan ik de router ook bereiken)
DHPC server enabled, en deelt IP adressen uit van 192.168.0.10 t/m 192.168.0.254
Getest en wifi signaal is prima, internet werk.
Router Linksys wrt54gl afzonderlijk ingesteld via eerste LAN aansluiting, met volgende gegevens:
SSID: Dokter2
Gekozen voor een Static IP
IP: 192.168.0.2
SubnetMask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
Deze Linksys kan bereikt worden op 192.168.1.1 de standaard gateway.
Nu heb ik vanaf poort 1 van de thomson router een kabel naar poort 1 van de Linksys router, dus LAN poorten zeker geen WAN poorten gebruikt.
Nu kan ik op beide verbinding maken en heb ik gewoon internet, dat gaat allemaal prima geen probleem. Toch vermoed ik dat er iets niet goed gaat. Mijn vermoeden is dat alleen het eerst verbonden apparaat een IP krijgt toegewezen o.i.d. (zie afbeelding http://afbeelding.im/3QxO9B). Verder kan ik mijn Linksys router ook niet meer bereiken op zijn standaard gateway.
Dus ergens gaat er iets fout, maar heb er zelf niet genoeg verstand van om het te achterhalen. Ik hoop dat er iemand is die met mij mee kan denken/ het kan op lossen. Mocht er nog informatie missen dan hoor ik dat graag en zal ik die zo spoedig mogelijk verstrekken.
Alvast bedankt!
Allereerst zal ik de stappen die ik heb uitgevoerd toelichten:
Router UPC thomsom afzonderlijk ingesteld, met volgende gegevens:
SSID: Dokter
IP: 192.168.0.1 (hiermee kan ik de router ook bereiken)
DHPC server enabled, en deelt IP adressen uit van 192.168.0.10 t/m 192.168.0.254
Getest en wifi signaal is prima, internet werk.
Router Linksys wrt54gl afzonderlijk ingesteld via eerste LAN aansluiting, met volgende gegevens:
SSID: Dokter2
Gekozen voor een Static IP
IP: 192.168.0.2
SubnetMask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1
DNS: 192.168.0.1
Deze Linksys kan bereikt worden op 192.168.1.1 de standaard gateway.
Nu heb ik vanaf poort 1 van de thomson router een kabel naar poort 1 van de Linksys router, dus LAN poorten zeker geen WAN poorten gebruikt.
Nu kan ik op beide verbinding maken en heb ik gewoon internet, dat gaat allemaal prima geen probleem. Toch vermoed ik dat er iets niet goed gaat. Mijn vermoeden is dat alleen het eerst verbonden apparaat een IP krijgt toegewezen o.i.d. (zie afbeelding http://afbeelding.im/3QxO9B). Verder kan ik mijn Linksys router ook niet meer bereiken op zijn standaard gateway.
Dus ergens gaat er iets fout, maar heb er zelf niet genoeg verstand van om het te achterhalen. Ik hoop dat er iemand is die met mij mee kan denken/ het kan op lossen. Mocht er nog informatie missen dan hoor ik dat graag en zal ik die zo spoedig mogelijk verstrekken.
Alvast bedankt!