Toon posts:

Abit 133 Raid en laatste PCI Slot?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Abit 133 Raid mobo, maar ik krijg niet een kaart (behalve pci-videokaarten)aan de gang in het laatste pci slot, de kaarten worden wel gedetecteerd, maar blijken dan toch niet te werken.

Voorbeelden: :S
Sb-Live 1024, wel gedetect en geinstalled, maar bij afspelen geluid een konstante Piiiiieeeeeepp!

Adaptec Scsi kaart: hetzelfde verhaal alleen blijken dan de cd-rom's niet te werken |:(

enz enz..

HELP!!!

Verwijderd

Jouw probleem is een bekend probleem en staat ook beschreven in de handleiding van het moederbord (ergens in het begin). Het wordt veroorzaakt doordat de RAID controller iets shared met het 5e PCI slot. Ook het 3e PCI slot shared iets maar zonder gevolgen.

Oplossing: De RAID controller in de BIOS disabelen of je Sb Live! in een ander PCI slot drukken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey thanx, maar is er geen andere oplossing, want ik wil m'n raid controller wel gebruiken :P, en ik heb aleen dat ene pci slot nog over:

agp :gf2 deluxe
pci1 :3com
pci2 :tvtuner
pci3 :sb-live
pci4 :adaptec scsi contr.

pci5 : Dus eigenlijk iets anders :(

Iemand?

Verwijderd

op een vp6 een sound blaster 1024 in win 98se geen probleem in win2000 helemaal geen problemen in 98 wel met 2 keer scsi en raid bij elkaar dat ging dus niet goed

Verwijderd

Ik neem even aan dat je KT7 met AMD hebt??
als het een Intel is, vergeet de posting maar...

Begin eerst met de kaart uit PC-1 te halen, dat geeft altijd problemen met de Video kaart. Je kunt hem bijna alleen maar voor een VooDoo 2 gebruiken :+

(Netwerkkaart wil soms wel, maar dan moet je in de BIOS de IRQ voor de VGA kaart uit kunnen zetten..)

Stap 1)

Haal de YH Bios op. Adaptec 2940 serie kaarten op dit bord hebben wat problems, de YH BIOS is aangepast daarvoor.

Stap 2) Stop de SBLive in PCI slot 4

Stap 3) Probeer de SCSI in PCI 2 en de 3Com in PCI 3. Dat zou moeten werken..

Stap 4) Helaas, ik weet niet wat je in het ISA slot hebt, dat je PCI slot 6 niet kunt gebruiken, (Modem??) , maar daar moet dus je TVtuner in.

uhh.. nou, zo maar even.
Die ADAPTEC kaart, als het geen 2904 is, die zonder bootrom, wordt het moeilijk, omdat de 2940 serie slecht is met IRQ's delen...

Als alternatief kun je nog proberen de SCSI in PCI 6 en de TVtuner in 2 of 3....

:Y)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de moeite, :) maar het is dus een intel :) maar ook een beetje :(

Verwijderd

Euw,
sorry, maar dan ken ik jouw mobo niet.

Post anders eens wat precies het bord type is, zodat anderen die meer van Intel weten, je kunnen helpen..?

;)

Verwijderd

Topicstarter
Abit bx133-raid. That's it...!

[ BX133-RAID ] -
Pentium® III Based ATX Mainboard With Ultra DMA 66/100 , SoftMenuTM III & RAID 0/1 Technology

Verwijderd

En toen kwam er nix..

Kom aan Intellers,
zijn jullie er nog :?

Verwijderd

kijk eens of een andere kaart werkt op pci5, en dan je kaart die je oorspronkelijk in pci5 wilde doen, in het vrijgekomen pci-slot steken en kijken of alles het doet.

Is het niet zo dat het laatste slot geen busmastering ondersteund?
Pagina: 1