Opzoek naar een (gamers?)laptop voor 2 jaar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik ben recent opzoek gegaan naar een nieuwe laptop, ik was opzoek naar iets sterker dan mijn oudere (De acer 5750 G) die ik zo door kan schuiven naar mijn broer, die niet veel interesse heeft in een zoektocht naar een laptop.

Mijn budget is 750 euro.

Met mijn laptop ga ik vooral gamen en schoolwerken, ik speel vaak RTS en RPG's.

Ik ben van plan om redelijk vaak met de laptop te bewegen, een laptop tas heb ik als en ik ben opzoek naar een 15'-16' laptop.

Mijn voorkeuren gaan uit naar Lenovo, MSI, Acer en Asus, waarom? Omdat ik al veel weet van deze merken door ervaring en ik gehoord heb dat het goede laptops zijn.

Ik heb al een beetje research gedaan op andere fora, maar vaak waren die Amerikaans, dus ik kon het dan niet naar Nederland sturen.

Maar de laptop die ik nu zou kopen is de: Lenovo TP 530.

http://www.mycom.nl/Produ...750GB5400-rpm-W7P/1354573

Is deze goed, of kunnen jullie iets anders aanraden?

Bij voorbaat bedankt.

DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
Ik vind 'm persoonlijk een beetje duur voor wat je krijgt.

Je krijgt een 1366 x 768 scherm, een i5 en een 5400rpm harde schijf met 4gb ram.

Daarnaast zijn Lenovo laptops niet echt de mooiste ( maar dat is een persoonlijke voorkeur )

Voor 100 piek minder heb je een ASUS pricewatch: Asus N53SV-S1886V

Full HD scherm, 540m ( 630m is een 540m ), 6gb ram en een 7200 rpm.

Asus staat niet bekend om het beste toetsenbord, maar de koeling is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 13:27
Let wel op bij ASUS, ik heb daar ook een keer een laptop (wel een ander type) van aangeschaft maar de acculader die erbij zat was immens groot . Om deze reden heb ik hem toen ook geretourneerd. Waarom neem je geen Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scallius schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:20:
Ik vind 'm persoonlijk een beetje duur voor wat je krijgt.

Je krijgt een 1366 x 768 scherm, een i5 en een 5400rpm harde schijf met 4gb ram.

Daarnaast zijn Lenovo laptops niet echt de mooiste ( maar dat is een persoonlijke voorkeur )

Voor 100 piek minder heb je een ASUS pricewatch: Asus N53SV-S1886V

Full HD scherm, 540m ( 630m is een 540m ), 6gb ram en een 7200 rpm.

Asus staat niet bekend om het beste toetsenbord, maar de koeling is erg goed.
Helaas heeft mijn Acer exact de zelfde specificaties als die laptop, dus dat wordt een no-go.

Ik ben nog steeds opzoek naar een ander, misschien eentje met een GeForce 650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn geen (fatsoenlijke) laptops in jouw prijssegment met iets snellers dan de GT540m. Ja, de XPS 17. Maar dat is een 17"-er.

De N53 is echt de enige optie op dit moment door totale afwezigheid van dell... En zo goed is de N53 ook niet. Ik vind dat je beter even kan wachten totdat er iets beters komt. Al zal dat wel iets meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:41:
[...]

Helaas heeft mijn Acer exact de zelfde specificaties als die laptop, dus dat wordt een no-go.

Ik ben nog steeds opzoek naar een ander, misschien eentje met een GeForce 650?
Als je Acer dezelfde specs hebt, waarom zou je dan kijken voor die Lenovo met slechtere specs? :')

Je kunt idd beter wachten tot de nieuwe modellen er zijn. De nieuwe N56 en de nieuwe XPS lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen! Maar wanneer komen die N56 en de XPS lijn uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
N56 wordt verwacht eind deze maand, maar kan altijd langer duren. XPS is nog vrij weinig nieuws over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt de eerste week van juni te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-Cim
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 14:32
Ik zou toch eens kijken naar deviltech.de! Je krijgt enorm veel voor je geld en ik heb nog geen negatieve reacties gevonden ?

Voor 779 € heb je een i5 ivy bridge met 2gb ddr5 650 M + FULL HD non-glare scherm! Qua specs ziet het er fantastisch uit en hij ziet er neutraal uit. + Amper 2.6 kilo!

Ik overweeg zelf ook deze laptop aan te kopen (mits wat tweaks).

[ Voor 48% gewijzigd door H-Cim op 19-05-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan krijg je http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested met een accuduur van 2.5 uur volgens notebookcheck. Niet echt een goede notebook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog even op Deviltech gekeken, en jahoor, ik vindt deze Hellfire, goeie specs (de GT 650M, waarnaar ik al opzoek was en andere dingen) http://www.deviltech.de/d...43dcb1.53272193/HellFire/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet eens leverbaar in de low-end? En dan krijg je dus ook die clevo van de review die ik een post terug link. Ik kom niet vaak mensen tegen die toegeven een miskoop te hebben gemaakt, maar dit model heeft dat voor elkaar gekregen...

aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"

Dat is dezelfde notebook die deviltech verkoopt, maar dan met iets oudere hardware. Wacht een paar weken, en neem de N56 of XPS 15 voor verwacht een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is indderdaad wat ik ga doen. in Nederland gaat het toch dan allemaal wat makkelijker..

Over 2 weken maak ik mijn beslissing, dan is de n56 en de XPS 17 toch al uit? Dan schuift de laptop die ik nu heb namelijk door naar mijn broer :)

Ohja, en welke versie zal ik dan moeten nemen?

Bedankt Darkstone en de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De XPS 17 is nu al uit. Maar als je kan wachten is dat voor gaming zeer aan te raden. GT6xx is een grote vooruitgang ten opzichte van GT5xx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:12:
De XPS 17 is nu al uit. Maar als je kan wachten is dat voor gaming zeer aan te raden. GT6xx is een grote vooruitgang ten opzichte van GT5xx.
Hoe lang moet ik dan ongeveer wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een week of 2. Er zijn al een paar notebooks met GT650 / 640m. Maar die vallen nogal tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Precies de tijd die ik kan wachten :) Dan ga ik dat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Deze dan? http://www.xnotebooks.nl/...ve-iv15-hd4000-gt630.html
Voor 800 euro stel je het volgende samen:

I7 3610qm
8gb ram 1600 MHz
750gb WD Scorpio Black
GT630m en een mat full hd scherm. :)

Edit: Moet volledig mee gaan met hieronder. Had niet gezien dat je eigenlijk gewoon een recente laptop hebt? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Bas. op 22-05-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Bas. schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:53:
Deze dan? http://www.xnotebooks.nl/...ve-iv15-hd4000-gt630.html
Voor 800 euro stel je het volgende samen:

I7 3610qm
8gb ram 1600 MHz
750gb WD Scorpio Black
GT630m en een mat full hd scherm. :)
Ik zie niet zo goed waarom je een nieuwe laptop wilt. Wat mis je aan je huidige laptop en welke is dat precies? De processor is een stukje beter, maar niet enorm veel, ram kan je gemakkelijk zelf bijzetten, harde schijf is niet echt een reden om te upgraden en de grafische kaart is dezelfde? de GT630m is namelijk dezelfde kaart als de GT540m.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom niet? Ik krijg 750 euro van mijn broer al geef ik mijn oude laptop aan hem, hiervan kan ik een betere laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:15:
Waarom niet? Ik krijg 750 euro van mijn broer al geef ik mijn oude laptop aan hem, hiervan kan ik een betere laptop kopen.
Met andere woorden je zet je eigen broer in het zak? :p Als ik dat ingeef in de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=acer+5750g kan je jouw laptop nieuw kopen voor minimum 50 euro minder...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft gewoon niks met laptops en wil zijn altijd aardige broertje ook wat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:43
Spaar dan wat door, en probeer deze laptop voor een leuk prijsje te krijgen?

V&A aangeboden: BTO 15P35 met Nvidia GT555 (2GB) + Crucial M4 128GB SSD 15,6" (1920x1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor de 600 GeForce series, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Voor zover ik weet is gt555 veel beter dan de 630m dus je moet wel een heel aparte reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:29:
Hij heeft gewoon niks met laptops en wil zijn altijd aardige broertje ook wat geven.
En zou dat aardige broertje dan niet aardig terug moeten zijn door zijn broer te vertellen dat hij voor die €750 zelf een betere laptop terug kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Aghanim schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:49:
[...]

En zou dat aardige broertje dan niet aardig terug moeten zijn door zijn broer te vertellen dat hij voor die €750 zelf een betere laptop terug kan kopen?
Wij kennen natuurlijk zijn thuissituatie niet he. Maar volgens mij heeft zijn broer niet echt verstand van computers en gaat die er van uit dat zijn broer met meer verstand van zaken hem zal helpen wanneer er iets met zijn computers is. Het komt op mij over alsof Xoxo zijn broer gewoon al jaren helpt met de computers, daar wil zijn broer hem voor bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
erik23 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Wij kennen natuurlijk zijn thuissituatie niet he. Maar volgens mij heeft zijn broer niet echt verstand van computers en gaat die er van uit dat zijn broer met meer verstand van zaken hem zal helpen wanneer er iets met zijn computers is. Het komt op mij over alsof Xoxo zijn broer gewoon al jaren helpt met de computers, daar wil zijn broer hem voor bedanken.
Haha, serieus? Voor mij komt het over, Xoxo zijn broer heeft niets met computers en weet niet wat goed of slecht is en wat een eerlijke prijs is voor een bepaalde laptop. Xoxo verkoopt zijn oude laptop aan zijn broer, die denkt een goede zaak te doen, maar op de rug van zijn broer koopt Xoxo een nieuwe, betere laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Basisnotebook Juni 2011". Dat is echt de allerslechtste prijs/kwaliteit laptop die ooit voet op de aardbodem heeft gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
mijn bto kostte nieuw 750 euro..
met gt555, full hd, 8gb ddr3..
dus ik zou deze zeker niet kopen..

voor 800 oid koop je een knappe xps 17, met gt555, en volgens mij zelfs een 120hz 3d scherm..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LaurentS schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:12:
[...]

Haha, serieus? Voor mij komt het over, Xoxo zijn broer heeft niets met computers en weet niet wat goed of slecht is en wat een eerlijke prijs is voor een bepaalde laptop. Xoxo verkoopt zijn oude laptop aan zijn broer, die denkt een goede zaak te doen, maar op de rug van zijn broer koopt Xoxo een nieuwe, betere laptop.
Nee joh, mijn broer weet heus wel dat ik hem een wat mindere laptop geef, maar dat maakt hem niet uit, hij wilt niet talloze uren achter een beeldschermpje naar laptops zitten zoeken, mijn broer is iets wat meer praktischer en is liever buiten in de tuin met zijn scooter aan 't kloten. btw wordt de laptop volledig door mijn ouders betaalt en mijn broer hoeft nu dus niet meer te zoeken naar een laptop en heeft wel een laptop met alle programma's die nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef.
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-07 09:52
Misschien is het al te laat, maar zelf ben ik zeer onder de indruk van:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E530 3259 (NZQC2MH)
(specs op tweakers kloppen niet, zie webshops)
Azerty gebeld, en de laptop wordt begin juli verwacht. Ik hoor dat deze nieuwe thinkpad series niet zo degelijk zijn als de 'oude' lijnen, maar volgens mij steekt deze nog steeds boven de concurrentie uit op prijs/kwaliteits/degelijkheidsgebied.
i7 3612 en gt630m klinken super goed (+1600*900)!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem al gezien, maar ik vind hem tegenvallen. Voor minder heb je namelijk al, althans, dat had je, de XPS 15. Dezelfde GPU, vergelijkbare CPU, maar veel beter scherm en speakers. Hij is ook beter gebouwd dan de E530. Dat is echt een budgetmodel wat echt niets te maken heeft met de bekende thinkpads. Ik zou aanraden wat meer uit te geven voor de N56, dan krijg je tenminste full-hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maximaal budget opgekrikt naar de 850 - 900 euro, dus ik denk wel dat ik de Asus N56 kan betalen of evt. de XPS 15, mijn broer wilt (helaas) de laptop die ik nu al heb al binnen 2 weken, hopen dat een van de twee dan al binnen is.

p.s. Weet iemand nog een goed programma zodat ik mijn laptop als het ware helemaal kan resetten? Anders moet ik nog even de Windows 7 CD opsporen.

Bij voorbaat bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.notebookrevi...ridge-80.html#post8572962 De XPS 15 komt wat later aldus deze dell medewerker. Dan blijft de N56 over. Die staat al in de pricewatch: pricewatch: Asus N56VM-S4050V maar niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog even wachten dus, bedankt!
Pagina: 1