Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eruhin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Sinds juni 2009 ben ik in bezit van een Asus Notebook, deze heeft altijd tot volle tevredenheid van de gebruiker zijn werk gedaan. Echter, sinds oktober zijn er performance problemen opgetreden nadat de laptop uit mijn handen gleed en deze een tik kreeg door contact met de grond.

Direct na deze gebeurtenis heeft eerst ter hoogte van de numpad een tikje geklonken wanneer het systeem draaide. Dit heeft echter niet heel lang geduurd. Wat er daarna opviel was het volgende:

Wanneer ik een spel probeerde te spelen wat meer vroeg van het systeem (als voorbeeld Elder Scrolls V en Mass Effect 2) traden er na verloop van tijd performance problemen op, waardoor er geen besturing meer mogelijk is, reactie op commando's bijzonder lang duren en het beeld bevroren lijkt doorhet traag uitvoeren van besturing/commando's. Nadat deze problemen op zijn getreden is de enige optie de laptop opnieuw opstarten aangezien het fatsoenlijk bekijken van een film ook niet mogelijk is.

Wanneer de bovenvermelde problemen optreden, piekt de cpu usage en is ook de physical memory usage hoog. Dit gebeurt tegenwoordig zelfs al wanneer ik meer dan 10 internetpagina's open heb, of wanneer ik aan het downloaden ben.

Daarbij komt dat ik met enige regelmaat (bijna dagelijks) performance alerts krijg van Norton 360 aangaande Memory Usage, CPU usage en Disk Read usage.

Gegevens laptop:
Asus N70SV-TY029C
Technische Specificaties
CPU-type
Intel Core 2 Duo Mobile P8700
Snelheid
2,53GHz
Geheugengrootte
4GB
Geheugentype
DDR2 (SODIMM)

Videointerface
Videochip
GeForce GT130M

Opslagcapaciteit
640GB
Hardeschijftype
7200rpm

Wat heb ik zelf al gedaan:

- HDD met besturingsprogramma geformatteerd en nieuwe OS geinstalleerd (windows 7 ultimate 64 bit)
- Intern geheugen opnieuw vast laten zetten,
- Aquamark 3 benchmark
- dit leverde vandaag de volgende scores op (instellingen:1024*768*32, No FSAA, 4*Anisotropy, MAx details):
# GFX 8,463
# CPU 7,278
De benchmark geeft op een gegeven moment wel een frameratedrop waarbij de fps daalt tot ongeveer 10. Anders dan bij het bovenbeschreven probleem is dit WEL van voorbijgaande aard en is een reboot niet noodzakelijk
- Contact opgenomen met de leverancier

Programma's op de achtergrond
- Microsoft Essentials
- Norton 360
- Steam
- Wireless Console

Ik ben op zoek naar eventuele oplossingen voor (een groot deel van) de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 19:51

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Je harde schijf is stuk. :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Perfecte gelegenheid en excuus om een dikke ssd erin te knallen!!! :9

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-06 14:01
HDtune geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454708

Klinkt inderdaad als een defecte hardeschijf. De framedrop die daarbij komt klinkt dan weer als oververhitting. Eens openmaken en kijken of je koeling nog goed vastzit lijkt me geen verkeerd idee, al is het voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eruhin
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07-2024
Beste mensen,

hartelijk dank voor jullie input. Na een quick scan met HD tune Pro, lijkt het er op dat beide hdd's behoorlijk last hebben van beschadigde sectoren. Daarnaast is de temp ook behoorlijk hoog! Dat wordt dus kijken naar een ssd en een nieuwe hdd voor mijn ouwe trouwe beestje!!

Nogmaals dank!
Pagina: 1