Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Beste,
Ik heb een tijd met een semi-professionele Panasonic videocamera gefilmd, deze had natuurlijk ook een zebra-functie, om te kunnen waarschuwen voor overbelichte plekken. Nu ben ik overgestapt op mijn DSLR (Canon 60D) voor het filmen, dit omdat ik het depth of field gewoon veel mooier vind. Het probleem waar ik nu tegenaan loop, is dat er geen waarschuwing is voor mogelijk overbelichte plekken. Ik ben nog niet van plan om een externe monitor te kopen, en vroeg mij af of het op een of andere manier mogelijk is om een waarschuwing te laten zien bij overbelichte plekken? Hoe lossen jullie dit op?

Via Google kwam ik wel op een oplossing om een bepaalde (gehackte?) firmware op de camera te installeren, waarmee je dan wel de zebra-optie hebt. Zijn er mensen die ervaringen hebben met zulke firmware?

Alvast bedankt voor jullie reacties

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
Google eens op Magic Lantern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
magic lantern doet dat en veel meer wat jij interessant gaat vinden. Downloaden en installeren die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Ik heb even naar Magic Lantern gekeken, maar ik geloof dat dat precies is wat ik zoek! Ook omdat je de mogelijkheid hebt om on-screen vu-meters weer te geven, helemaal top!

Nu vroeg ik mij wel wat af: stel dat ik de Magic Lantern-firmware installeer, kan ik het dan eventueel ook weer er af halen? En hoe zit het met de garantie als je zelf dit soort firmware gaat installeren?

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 10:46

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb net het filmpje gekeken (interessant project) maar zover ik begreep wordt dit in je ram geheugen geladen (vanaf je sd/compact flash kaartje).
Mijns inzien kan je het dus ook heel makkelijk eraf halen.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals Geckoo zegt wordt Magic Lantern niet geïnstalleerd, dus als je je camera uit- en aanzet (zonder de kaart met ML erop) wordt de default firmware geladen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Ik heb Magic Lantern geinstaleerd, en na wat happeringen werkt het goed. Ik ben er blij mee. Wel valt het mij op dat de indicator die aangeeft hoeveel foto's er nog gemaakt kunnen worden, of hoeveel seconden er nog gefilmd kan worden niet meer werkt. Hij geeft nu standaard [999] aan. Zijn er meer mensen bekend met dit probleem, en is het misschien op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Ik denk dat ik toch maar weer van Magic Lantern afzie, ik heb hem inmiddels al een keer op nieuw geinstaleerd, maar ik krijg telkens allerlei rare problemen. Ik heb nu al drie ik mee gemaakt, dat als ik de camera met een halfvolle batterij uitzet, deze de volgende dag helemaal leeg is (originele Canon-batterij). Dit begon toen ik Magic Lantern geinstaleerd had. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Of gewoon een kwestie van deinstaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Sinds kort heb ik ook magic lantern op m'n 550d gezet, maar het probleem dat ik had is dat m'n camera helemaal geen beeld meer geeft als de magic lantern files niet meer op de (sd) kaart staan. 1e keer was dat best schrikken, toen waren die files verdwenen doordat adobe bridge die bestanden ook meenam met importeren naar pc, en ze ook van de kaart verwijderde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hypz schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:20:
Sinds kort heb ik ook magic lantern op m'n 550d gezet, maar het probleem dat ik had is dat m'n camera helemaal geen beeld meer geeft als de magic lantern files niet meer op de (sd) kaart staan.
ML maakt de SD kaart bootable wanneer je het 'installeert'. Zonder de ML bestanden kan de camera niet meer opstarten van die kaart omdat ie het autoexec.bin bestand niet kan vinden. Bij deïnstallatie moet dan ook die bootable vlag van de kaart uitgezet worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:40:
[...]
ML maakt de SD kaart bootable wanneer je het 'installeert'. Zonder de ML bestanden kan de camera niet meer opstarten van die kaart.
En terugvallen naar de normale werking zoals je hem gekocht hebt. De camera zal dan gewoon moeten werken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Ik zou ML toch nog een kans geven, je kunt echt alles instellen naar je eigen wens. En anders is het forum zeer behulpsaam , de communitie is ook echt actief bezig met ML.
M.b.t het leegtrekken van de accu, dat heb ik ook met mijn 500D. Waarschijnlijk blijft er iets lopen op de camera ondanks dat ie uitstaat. Gebruik je een grip?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Ik heb even gekeken, maar het eerder beschreven probleem dat de indicator alleen nog maar [999] aangaf heeft zichzelf gek genoeg opgelost, net als een aantal andere "bugjes". Wat betreft de batterij: ik denk dat ik maar telkens de bootdisk flag disable als ik mijn camera uitzet, om te voorkomen dat de accu niet leegloopt. Want dit gebeurt dus blijkbaar. Ik heb namelijk gister een volledig opgeladen batterij in de camera gestopt: 100% vol. De volgende middag was deze batterij nog maar voor 70% vol, terwijl de camera uit heeft gestaan. Ik maak verder geen gebruik van een batterygrip. Weet iemand of het leeglopen van de batterij als de camera uit staat anders te voorkomen is met een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-09 17:33
Een beetje een late reactie maar volgens mij heeft het ook te maken met of je je geheugenkaart eruit haalt nadat je hem uitgezet hebt. Je zult eerst even moeten wachten (5 seconden). Zeker weten doen ik niet. En als je de geheugenkaart er niet uit hebt gehaald is het dus zeker wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
walletje-w schreef op zondag 02 september 2012 @ 00:59:
Een beetje een late reactie maar volgens mij heeft het ook te maken met of je je geheugenkaart eruit haalt nadat je hem uitgezet hebt. Je zult eerst even moeten wachten (5 seconden). Zeker weten doen ik niet. En als je de geheugenkaart er niet uit hebt gehaald is het dus zeker wat anders.
Ik zal dat nog even gaan proberen. Heb ML al een tijd niet meer gebruikt, maar de vu-meters zijn geen overbodige luxe nu ik film icm een fieldmixer.

Pagina: 1