Toon posts:

Game PC samenstellen rond de 1000 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan een nieuwe PC die ik dan wel wil laten samenstellen op Azerty, Alternate of een familielid, dan wel het kopen van een 'fabrieks-PC'. Ik wil er graag goed mee kunnen gamen en er minimaal 5 jaar mee vooruit kunnen. Vijf jaar geleden kocht ik een Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz met een 8800GT en die doet het hedendaags op zich nog prima; zo'n soort 'aankoop' wil ik opnieuw doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De volgende dingen tegelijk kunnen draaien zonder problemen: Photoshop, iTunes, 20 tabbladen in mijn browser, MSN, LastFM, Windows Live Mail, Skype, Norton, Air Video-server, Stream2Me-server, Dropbox, Microsoft Word en PS3 Media Server. Ik hoef dan niet per se actief te streamen terwijl ik met de rest bezig ben, maar de servers moeten wel kunnen blijven draaien. Daarnaast wil ik er graag games op spelen op een resolutie van 1920 x 1080 met 3D-ondersteuning. Denk hierbij aan het zware spul zoals de nieuwste shooters. Uiteraard hoef ik bij het gamen geen zware software op de achtergrond te hebben draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro. Iets meer mag, maar liever iets minder natuurlijk. Ik denk dat minder wel moet lukken met mijn eisen. Ik wil het liefst de beste deal hebben qua prijs/kwaliteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Qua randapparatuur heb ik alles al (scherm, printer, scanner, muis, toetsenbord, externe harde schijf etc.). Qua software heb ik ook niets nodig. Ik neem verder niets over van mijn huidige PC, dus ik heb wat dat betreft een 'compleet' systeem nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De nieuwe i5 3750K Ivy Bridge lijkt me handig. Daarnaast is een goede grafische kaart een vereiste, maar ik weet niet wat het beste binnen mijn budget zou passen: twee kaarten of één hele goede kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Het liefst werk ik met de combi Intel en NVidia, omdat ik hier positieve ervaringen mee heb, alleen bekend ben met deze productlijnen en ik dus ook alleen met de instellingen van deze merken wegwijs ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil er sowieso een HDMI-out op hebben voor mijn scherm. Ook USB 3.0-aansluitingen wil ik graag. Qua geluidsoutputten zou een optische uitgang handig zijn, maar dit is niet per se een vereiste. Een koptelefoonuitgang aan de voorkant van de kast met genoeg stroom zou wel een zeer welkome feature zijn. Energieverbruik maakt me niet veel uit, grootte ook niet. Minimaal 64 GB SSD zou ook meer dan welkom zijn als het binnen het budget zou passen. Ik wil verder geen Blu-Ray speler; ik wil gewoon een simpele DVD-brander.

Ik heb voor nu het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 99,50€ 99,50
1Sony Optiarc AD-7280S Zwart€ 14,23€ 14,23
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,90€ 93,90
1Asus GTX670-DC2T-2GD5€ 399,-€ 399,-
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 166,90€ 166,90
1XFX Pro 550W€ 55,90€ 55,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 104,72€ 104,72
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,-€ 46,-
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 77,30€ 77,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,45

Ik hoor graag enige tips over deze samenstelling :).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 00:48 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:34
Hoi, welkom op Tweakers!

Ik zie dat je het eisenlijstje voor het openen van een topic gevonden hebt, alleen heb je 1 stukje gemist:
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Post je zelf bedachte configuratie met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Maw: kijk eens op alternate wat je zelf voor elkaar krijgt voor dat budget, dan zullen wij er nog even kritisch naar kijken ;)

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:16

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

of probeer hier : [BBG aanschaf] Gamesysteem even te kijken om wat ideeen op te doen, vervolgens hier een lijstje te kwakken.

edit: ik zie dat je dat al doet en dat dat topic gesloten is.

[ Voor 17% gewijzigd door ApC_IcE op 18-05-2012 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk er meteen aan! Ik probeer dit topic zsm te updaten met een wenslijst. Ik heb er nog niet eerder mee gewerkt, dus dit kan even puzzelen worden.

Verwijderd

Topicstarter
Toegevoegd aan beginpost! Sorry voor de dubbelpost.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:31
Om de prijs te drukken misschien kijken voor een andere videokaart? Deze maakt het geheel in één keer extreem duur.

Daarnaast, heb je nu direct 16GB geheugen nodig? Voorlopig is 8GB toch wel genoeg voor wat je doet. Geheugen lijkt alleen nog maar goedkoper te worden en 8GB erbij prikken kan altijd nog. Daarnaast vergeet je in de berekening hierboven ook nog de kosten om het systeem in elkaar te laten zetten, wat je als ik het goed begrijp niet zelf wilt doen.

Verwijderd

Topicstarter
In principe kan ik het wel zelf in elkaar zetten...of ik laat het doen door een familielid ;]. Die kosten zijn dus verwaarloosbaar.

En ja, ik weet dat de videokaart alles in één keer erg duurt maakt, maar dat is meestal zo. Ik weet dan ook niet goed wat een goede investering zou zijn op dat gebied voor een lagere prijs.

Het RAM kan ik inderdaad halveren als het qua prestatie weinig tot niets uit zou maken. Done.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 14:41 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:10

MsG

Forumzwerver

Kan je niet het beste de videokaart tweedehands doen? Op tweakers zitten genoeg mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste willen, waardoor er best veel prima tweedehands videokaarten tussen zitten. De videokaart is namelijk een van de minst waardevaste onderdelen in een PC en juist het onderdeel wat vaak het meeste uitmaakt. Op deze manier hop ik vaak voor een paar tientjes naar betere generatie videokaarten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

Topicstarter
Maar in mijn geval (vijf jaar vooruit kunnen met de nieuwste games) lijkt het me juist een stuk belangrijker. Tweedehands is een optie, maar ik ga liever voor een nieuwe met garantie als ik toch alles nieuw koop.

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-03 15:15
Je hebt nu een videokaart gekozen die 1/3de van je budget inneemt en die niet tot haar recht komt op 1920*1080. Overweeg een goedkopere ATI kaart, bijvoorbeeld een 7850 die op die resolutie heel wat games maxed. Met het geld dat je bespaart kan je een grotere SSD nemen, de 128GB Crucials zijn momenteel uiterst gunstig geprijsd.

pricewatch: Sapphire HD7850 2GB GDDR5
pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

[ Voor 27% gewijzigd door Dnomaid op 18-05-2012 14:52 ]

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:45:
Maar in mijn geval (vijf jaar vooruit kunnen met de nieuwste games) lijkt het me juist een stuk belangrijker. Tweedehands is een optie, maar ik ga liever voor een nieuwe met garantie als ik toch alles nieuw koop.
als iets 2de hands is wil het nog niet zeggen dat het geen garantie meer bevat.
garantie naar verloop van tijd, niet naar verloop van aantal gebruikers.

Verwijderd

Topicstarter
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:51:
[...]

als iets 2de hands is wil het nog niet zeggen dat het geen garantie meer bevat.
garantie naar verloop van tijd, niet naar verloop van aantal gebruikers.
Dat begrijp ik. Laat ik het dan houden op dat ik gewoon twee jaar garantie wil, net als op alle andere componenten ;].

Wat betreft de grafische kaart: als ik op een resolutie van 1920 x 1080 inderdaad voor een beter, goedkoper alternatief kan gaan, gooi ik het op de GTX570. Ik heb de wishlist weer aangepast in de OP.

• w4v3g0d
als je dan toch richting die prijs gaat ( van de gtx 570) gooi er dan voor je eigen plezier nog even een klein beetje meer geld tegen aan en koop een gtx 580 of 2x een gtx 560 in SLI.

sorry ik zeg wat doms :P

////////

ik zou echt 2de hands videokaarten kopen, als die dingen bij andere mensen een paar maanden goed hebben gedraait zijn ze 999.999 v/d 1.000.000 keer helemaal goed en gaat er ook niks meer mee gebeuren.
het risico wat je neemt is echt minimaal.

[ Voor 45% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar ik wil echt voor gewoon nieuw spul gaan. Ik geloof het goed dat het rationeel beter zou zijn voor een tweedehandse te gaan, maar ik wil graag alles nieuw hebben dit keer.

Is de 50 euro in prijsverschil tussen de GTX570 en de HD 7850 overigens de moeite waard?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 15:06 ]

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:53

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ik heb momenteel twee keer de pricewatch: MSI N560GTX-Ti Hawk van beide nog niet eens 1 jaar oud. Misschien kunnen we een leuke deal maken ;)

(Het wordt namelijk tijd voor de 690 >:) )

[ Voor 9% gewijzigd door RoofTurkey op 18-05-2012 15:06 ]

Grillmeister

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18
Welk deel van "ik wil graag alles nieuw" snapte je niet? :+

The devil is in the details.

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:03:
Sorry, maar ik wil echt voor gewoon nieuw spul gaan. Ik geloof het goed dat het rationeel beter zou zijn voor een tweedehandse te gaan, maar ik wil graag alles nieuw hebben dit keer.
ik snap dat opzich wel ja, dan ben je overal 100% zeker van.
maar ik probeerde je gewoon nog even een duwtje te geven, wat niet is gelukt xD
maargoed, welke GPU word het??

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt er een beetje vanaf. Is de 50 euro in prijsverschil tussen de GTX570 en de HD 7850 de moeite waard of is het verschil verwaarloosbaar?

• Dnomaid
Hangt van de games af die je speelt:
http://www.anandtech.com/bench/Product/549?vs=518

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik zou een kleinere ssd nemen en meer investeren in je videokaart. Modulaire voeding is duurder dus zou ik niet nemen en ik zou een kijkje nemen naar een goedkoper moederbord. Ik zou een GTX 670 nemen en dan vooral de asus gtx 670 top, goedkoper maar even goed als gtx 680. link: http://www.anandtech.com/bench/Product/598?vs=518

[ Voor 30% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:11 ]

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:07:
Dat hangt er een beetje vanaf. Is de 50 euro in prijsverschil tussen de GTX570 en de HD 7850 de moeite waard of is het verschil verwaarloosbaar?
ik vind het persoonlijk meer dan waard!
alhoewel, de Nvidia (gtx 570 dus xD) die zorgt bijv. in Battlefield 3 voor wel stukken meer eyecandy dan ATI kaarten heb ik zelf opgemerkt, niet dat ze daarom minder goed/slecht zijn, dat zeker niet, maar als je dat niks uitmaakt zou ik 100% ATI gaan!

*add-on na laatste posts van vorige tweakerds*

het gaat dan ook om de Anti Aliasing ofwel AA of MSAA.
hier zijn Nvidia kaarten beter in dan AMD.
maar als je dat bij een AMD uitzet, krijg je net zo veel frames als een soortgelijke Nvidia kaart MET MSAA.

[ Voor 19% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
De GTX 570 is 50 euro duurder dan de ATI, niet andersom ;].

Als ik naar de link op Anandtech kijk, zie ik dat het verschil minimaal is, maar bij FPS-games toch de NVidea het wint. Ik zou juist vooral FPS-games spelen op de PC, dus dan denk ik dat de GTX570 een betere keus is.

En wat zou een beter alternatief zijn voor het moederbord? Op dat gebied heb ik helaas zeer weinig kennis; degene die ik nu heb geselecteerd komt uit de BBG en werd daar zeer positief omschreven.

@ionn, ik had eerst een GTX670 in mijn setup, maar toen werd hierboven gezegd dat dat niet goed tot zijn recht zou komen met mijn resolutie van 1920 x 1080.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 15:16 ]

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:14:

Als ik naar de link op Anandtech kijk, zie ik dat het verschil minimaal is, maar bij FPS-games toch de NVidea het wint. Ik zou juist vooral FPS-games spelen op de PC, dus dan denk ik dat de GTX570 een betere keus is.

En wat zou een beter alternatief zijn voor het moederbord? Op dat gebied heb ik helaas zeer weinig kennis; degene die ik nu heb geselecteerd komt uit de BBG en werd daar zeer positief omschreven.
Ik maak even een voorbeeld lijstje waar je meer investeert in je videokaart;)

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:14:

of het FPS is of een Third person maakt niks uit, het gaat hierbij om, zoals ik net al beschreef, de verschillende vormen van (Multi Sampling) Anti Aliasing.

weet je al wat dat is of heb je daar nog een kleine uitleg over nodig??

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bekend met Anti Aliasing...karteltjes worden doorgaans des te pijnlijker duidelijk wanneer je 3D aanzet, dus dan zou NVidea het ook winnen.

• ion
  • Niet online

ion

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,95€ 93,95
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,55€ 31,55
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 203,03€ 203,03
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 63,67€ 63,67
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 59,43€ 59,43
1MSI Z68MA-G45 (G3)€ 87,31€ 87,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,67

Kleinere SSD, maar groot genoeg, iets betere voeding maar goedkoper, ander moederbord. Z68 chipset, 2x 3.x 16x slots en een gtx 670 top even snel als gtx 680.

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:18:
Ik ben bekend met Anti Aliasing...karteltjes worden doorgaans des te pijnlijker duidelijk wanneer je 3D aanzet, dus dan zou NVidea het ook winnen.
mooi, het verschil tussen Nvidia en ATI kaarten is hierbij aanzienlijk, je ziet ook al in die benchmarks van Anandtech dat die Nvidia beter uit de bus komt met full AA settings ingeschakeld.

Maar het tegenstrijdige van die Nvidia kaart (die overal een beetje beter in is) is: hoe meer je van die zooi aanzet (bijvoorbeeld: MS AA, effecten, PhysX, Nvidia Surround, Nvidia 3D vision) hoe meer het van je framerate vreet.

kortgezegd: hoe meer zooi je aanzet, hoe slechter je gameplay word.

dus als je alles aanzet op een Nvidia kaart, en minder aanzet bij een ATI kaart kom je neer op dezelfde performance, waar een ATI zelf nog dichter in de buurt komt met meer FPS.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Ivy Bridge met Z68 mobo is volgens mij niet echt een geweldige combi.
OCZ SSD's zijn nou niet echt de koningen van betrouwbaarheid.
OCZ voedingen, liever Seasonic, XFX of Corsair als je het mij vraagt en ook is 550w al meer dan zat, dus bijvoorbeeld deze: pricewatch: XFX Pro 550W zou beter zijn.
Voor de rest inderdaad een goed systeem.

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Dat ziet er ook uit als een zeer indrukwekkend lijstje. Maar wat is er van waar dat de GTX670 niet goed tot zijn recht zou komen op mijn resolutie? Ik vind dat argument een beetje vaag, zoals dat hierboven is aangehaald.

Verder vraag ik me af waarom de extra voeding nodig zou zijn en wat het verschil is tussen dit moederbord en degene die ik geselecteerd had.

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Maar wat is er van waar dat de GTX670 niet goed tot zijn recht zou komen op mijn resolutie? Ik vind dat argument een beetje vaag, zoals dat hierboven is aangehaald.
tekort aan VRAM

• ion
  • Niet online

ion

Welke resolutie wil je gaan gamen dan? Je kan trouwens misschien mijn voeding overnemen ;) Wil mijn xfx pro 850W verkopen.

[ Voor 52% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
1920 x 1080, meer kan mijn scherm niet aan. Een tekort aan VRAM zegt me helaas niets :(.

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:27:
1920 x 1080, meer kan mijn scherm niet aan. Een tekort aan VRAM zegt me helaas niets :(.
Tekort aan vram is onzin. 2GB is genoeg.

Trouwens
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Ivy Bridge met Z68 mobo is volgens mij niet echt een geweldige combi.
OCZ SSD's zijn nou niet echt de koningen van betrouwbaarheid.
OCZ voedingen, liever Seasonic, XFX of Corsair als je het mij vraagt en ook is 550w al meer dan zat, dus bijvoorbeeld deze: pricewatch: XFX Pro 550W zou beter zijn.
Voor de rest inderdaad een goed systeem.
OCZ voedingen zijn oke, maar OCZ ssd's moet je gewoon kijken of dat model firmware problemen heeft, de mijne had dat en ik kwam er pas maanden later achter.

[ Voor 59% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:29 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:27:
2gb VRAM is meer dan zat voor 1080p en met een 670 zul je wel lekker ultra kunnen draaien op 120fps bij BF3, maar daar heb je zonder 120hz monitor natuurlijk niets aan...

8)7 hoe kom ik erbij?

[ Voor 4% gewijzigd door RoofTurkey op 18-05-2012 15:29 ]

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 120 Hertz monitor. Ik heb de Samsung LED 3D-Monitor LS23A700D.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Nee je haalt met BF3 ongeveer 30-40fps op ultra, ik haalde wat door de war, maar met high kun je wel lekker 120fps halen hoor ;)

Grillmeister

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:28:
[...]

Tekort aan vram is onzin. 2GB is genoeg.
ja ik heb niet zo goed opgelet bij de release van die 670 dus ik wist niet hoeveel VRAM hij nou had ;)

@TS VRAM is het geheugen wat op de videokaart is geplaatst, en speelt een grote rol in de resolutie die hij moet aansturen.
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:30:
Nee je haalt met BF3 ongeveer 30-40fps op ultra, ik haalde wat door de war, maar met high kun je wel lekker 120fps halen hoor ;)
high vind ik overigens ook mooier dan ultra, of teminste, je ziet bijna geen verschil.
daarnaast vind ik de "ultra shadows" TE uitgedrukt en niet realistisch :( (niet mooi dus)

[ Voor 35% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat bedoelde Dnomaid dan met 'de GTX670 komt niet goed tot zijn recht op 1920 * 1080"?

• ion
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:30:
[...]

ja ik heb niet zo goed opgelet bij de release van die 670 dus ik wist niet hoeveel VRAM hij nou had ;)

@TS VRAM is het geheugen wat op de videokaart is geplaatst, en speelt een grote rol in de resolutie die hij moet aansturen.
Draai nu gtx 560 sli op triple screen en moet dus alles medium zetten. ;( Binnekort ga ik de asus gtx 670 top halen, zodat ik beter op triple screen kan spelen:)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:31:
Maar wat bedoelde Dnomaid dan met 'de GTX670 komt niet goed tot zijn recht op 1920 * 1080"?
Was een foutje van hem. Zelf weet ik niet zoveel met chipsets etc, je kan misschien en i5 2500k nemen, maar dit moet je even aan een ander vragen, maar de videokaart is zoiezo een must voor jou.

[ Voor 27% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:33 ]

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:31:
[...]

Draai nu gtx 560 sli op triple screen en moet dus alles medium zetten. ;( Binnekort ga ik de asus gtx 670 top halen, zodat ik beter op triple screen kan spelen:)
THAT is what i mean my friend ;)

ik dacht dat die 670 maar 1 gig had, wat ik persoonlijk veel te weinig vind als je Eyefinity/Surround wilt gebruiken.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:31:
Waarschijnlijk dat hij vind dat je met een 7850 ook al meer dan genoeg kracht zou hebben ;)

Grillmeister

• w4v3g0d
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:34:
[...]

Waarschijnlijk dat hij vind dat je met een 7850 ook al meer dan genoeg kracht zou hebben ;)
is ook niet zo. :$

ik las een *5*70 ipv een *6*70 :P

alhoewel, ze staan praktisch gelijk aan elkaar :S

[ Voor 18% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Z77 Extreme4€ 122,95€ 122,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,83

• ion
  • Niet online

ion

Wat staat gelijk aan elkaar? En hij wil future proof zijn.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:36:
Hoe is deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,83
Aan jou de keus, maar wat is je budget en wil je je er echt aan houden. Anders is het een goed setje.

[ Voor 96% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:38 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:36:
Hoe is deze setup:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.170,83
Goed, maar ik zou liever dit moederbord hebben: pricewatch: MSI Z77A-G45

Grillmeister

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:37:
Wat staat gelijk aan elkaar? En hij wil future proof zijn.
zoals al vaker door mij en mede-tweakers gemeld word:

"FUTUREPROOF BESTAAT NIET"

• ion
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:38:
[...]

zoals al vaker door mij en mede-tweakers gemeld word:

"FUTUREPROOF BESTAAT NIET"
Hoezo niet. Als je nu beetje de beste videokaart kopen kun je wel een jaar of 3 meedoor hoor en dan er 1tje bij prikken

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:39:
[...]

... "en dan er 1tje bij prikken"
alsnog is dat ook niet futureproof, want dan moet je alsnog geld uitgeven na zogenaamd al "futureproof" te zijn geweest(mistyping ;) ). :F

[ Voor 3% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:42 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:39:
[...]

Hoezo niet. Als je nu beetje de beste videokaart kopen kun je wel een jaar of 3 meedoor hoor en dan er 1tje bij prikken
Hij zal inderdaad langer mee kunnen gaan met nieuwere games, maar eentje erbij prikken over 3 jaar :? Dan neem je dan toch gewoon weer een nieuwe ;)

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Waarom is dat moederbord beter volgens jou RoofTurkey?

Met deze setup is overigens weet wat bespaard:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 184,20€ 184,20
1MSI Z68MA-G45 (G3)€ 87,31€ 87,31
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.116,36

Het verschil tussen i5 2500k en i5 3570k Ivy Bridge zegt me echter niet zoveel.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 15:43 ]

• w4v3g0d
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:42:
Waarom is dat moederbord beter volgens jou RoofTurkey?

Met deze setup is overigens weet wat bespaard:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB€ 100,95€ 100,95
1Corsair Enthusiast TX550M€ 71,90€ 71,90
1Point of View GTX580€ 335,50€ 335,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,78

Het verschil tussen i5 2500k en i5 3570k Ivy Bridge zegt me echter niet zoveel.
dat verschil zul je pas over een tijdje gaan merken, wanneer bepaalde programma's/applicatie's zwaarder worden loopt de 2500K een rondje, en de 3570K loopt dan 5 rondjes om de 2500K heen.
dat merk je nog wel ;)

maar ik wil je ook duidelijk maken dat de 2500K daarom totaal NIET slecht is!
de 3570K is gewoon beter :+

• ion
  • Niet online

ion

Houd die videokaart maar vast en pas andere dingen aan, want je wil vooral goed kunnen gamen ;)
@hardwarejunk

Dan verstaan we het begrip futureproof anders

[ Voor 32% gewijzigd door ion op 18-05-2012 15:45 ]

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:44:
@hardwarejunk

Dan verstaan we het begrip futureproof anders
op welke post van mij is dat een reactie?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, 'vooral goed kunnen gamen'...mijn grootste frustratiepunt bij het willen kopen van een nieuwe PC is meestal toch dat hij op den duur traag wordt :P.

Dus weer terug naar de i5 3570K:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Z77A-G45€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,78

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Dat moederbord kon precies hetzelfde, heeft een 'betere' BIOS, OC genie en bovenal is goedkoper ;)

Grillmeister

• ion
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:46:
[...]

op welke post van mij is dat een reactie?? ;)
Gewoon richting jou ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:47:
Nouja, 'vooral goed kunnen gamen'...mijn grootste frustratiepunt bij het willen kopen van een nieuwe PC is meestal toch dat hij op den duur traag wordt :P.

Dus weer terug naar de i5 3570K:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,78
Dit lijstje is helemaal compleet;) Als je nu nog 40 euro wil besparen kun je een 64GB ssd nemen en later 1 erbij kopen en in een raid opstelling doen.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:48:
[...]

Dit lijstje is helemaal compleet;) Als je nu nog 40 euro wil besparen kun je een 64GB ssd nemen en later 1 erbij kopen en in een raid opstelling doen.
Dan betaal je uiteindelijk meer, kun je nu minder en is de kans veel groter dat er iets fout gaat.

Offtopic: Nieuwe PC voor opa iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door RoofTurkey op 18-05-2012 15:50 ]

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Valt er nog te besparen op de kast? De huidig geselecteerde kast voldoet aan mijn eisen (koptelefoon aan voorkant en USB 3.0), maar wellicht kan het goedkoper.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:50:
Valt er nog te besparen op de kast? De huidig geselecteerde kast voldoet aan mijn eisen (koptelefoon aan voorkant en USB 3.0), maar wellicht kan het goedkoper.
Ja dat kan zeker, maar of je nou echt een minder goede/mooie kast wilt nemen om nou die 50 op de 1000 euro te kunnen besparen...

Grillmeister

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 15:11
Ik zou niet te veel op de kast besparen als ik jou was, dan krijg je van die zooi zonder stoffilters enzo en het werkt gewoon niet lekker. Als ik jou was zou ik vooral voor corsair gaan, heb er zelf ook een en het werkt heerlijk! Ruime openingen voor kabelmanagement en bijna nergens zijn schroeven nodig.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Ok, goede argumenten. Dan laat ik die mooi staan.

Het enige waar ik wellicht nog op zou willen / kunnen besparen is het compleet weglaten van het SSD of het verlagen naar minder GB. En de grafische kaart zou wellicht nog goedkoper kunnen mits daar een goede aanleiding voor is...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 15:54 ]

• w4v3g0d
ja maargoed het had net zo goed op mijn vorige post kunnen zijn die eventueel tegenstrijdig tegen mijn uitspraken kan overkomen (zozo ik gebruik eens dure woorden ;) )
BeefHazard schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:52:
Ik zou niet te veel op de kast besparen als ik jou was, dan krijg je van die zooi zonder stoffilters enzo en het werkt gewoon niet lekker. Als ik jou was zou ik vooral voor corsair gaan, heb er zelf ook een en het werkt heerlijk! Ruime openingen voor kabelmanagement en bijna nergens zijn schroeven nodig.
bijvoorbeeld een Corsair C70 :) heerlijke kast is dat!

[ Voor 43% gewijzigd door w4v3g0d op 18-05-2012 15:54 ]

• ion
  • Niet online

ion

Haha hardwarejunk.

@zelos je kan een ssd nemen van ocz agility 3 64GB. Bespaar je 40 euro, weglaten zou ik dan weer niet doen, want hij is echt sneller met een ssd.

• Dnomaid
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:34:
[...]
Dit. Daarom dat ik een 570 ook nog wel te rechtvaardigen vind, maar een 670 vind ik helemaal overkill.
En wat de SSD betreft: €70 voor 64GB, of €105 voor 128GB, mijn keuze zou snel gemaakt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Dnomaid op 18-05-2012 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
40 euro minder voor de helft minder SSD is dan ook weer niet de moeite waard :P. Wanneer je het hebt over 'hij is echt sneller' neem ik aan dat je het hebt over het installeren van Windows op de SSD?

@Dnomaid, overkill in welk opzicht?

Zoals ik in de OP probeerde uit te leggen, kies ik meestal voor de 'sweet spot' op het gebied van de GPU. 4,5 jaar geleden was dat de 8800GT, waar ik nu nog steeds de meest recente games mee kan spelen. Niet optimaal natuurlijk, maar het kan wel prima. Is er nu niet zo'n vergelijkbare kaart te vinden zonder dat ik meteen het beste zou kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 16:02 ]

• w4v3g0d
ionn schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:58:

@zelos je kan een ssd nemen van ocz agility 3 64GB. Bespaar je 40 euro, weglaten zou ik dan weer niet doen, want hij is echt sneller met een ssd.
iedereen zegt dat die OCZ's onbetrouwbaar zijn, *zeik zeik zeik*
er zijn veel rotte appels maar voor de rest, top SSD'tjes naar mijn mening!

offtopic: *people, ik ga naar honkbaltrainig dus van mij hoor je 3 uur lang niks meer ;) * @TS succes met je build alvast ;)

• ion
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:01:
40 euro minder voor de helft minder SSD is dan ook weer niet de moeite waard :P. Wanneer je het hebt over 'hij is echt sneller' neem ik aan dat je het hebt over het installeren van Windows op de SSD?

@Dnomaid, overkill in welk opzicht?

Zoals ik in de OP probeerde uit te leggen, kies ik meestal voor de 'sweet spot' op het gebied van de GPU. 4,5 jaar geleden was dat de 8800GT, waar ik nu nog steeds de meest recente games mee kan spelen. Niet optimaal natuurlijk, maar het kan wel prima. Is er nu niet zo'n vergelijkbare kaart te vinden zonder dat ik meteen het beste zou kopen?
Aan jou de keus ik zou de rest nu maar zo laten en windows is echt sneller ja op ssd.
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:03:
[...]

iedereen zegt dat die OCZ's onbetrouwbaar zijn, *zeik zeik zeik*

offtopic: *people, ik ga naar honkbaltrainig dus van mij hoor je 3 uur lang niks meer ;) * @TS succes met je build alvast ;)
Train ze ;) haha

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:03:
[...] iedereen zegt dat die OCZ's onbetrouwbaar zijn, *zeik zeik zeik*
[...]
Je hebt er goede tussen ja. Mijn eerste Vertex LE deed het bijna een jaar. De twee daarna maar een aantal weken :P Mijn vierde is momenteel onderweg.
Gewoon zorgen voor goede backups. OCZ geeft je toch nieuwe. Alleen 1 minpunt is dat je wel telkens weer 10 dagen niets kan doen met je PC.

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 18-05-2012 16:08 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@Zelos: in je startpost heb je op dit moment 2 voedingen staan, 1 lijkt me voldoende :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Dat was nog een oude; fixed!

Ik vind het een mooie samenstelling zo, maar die grafische kaart knaagt aan me. Het is niet mijn 'stijl' om gelijk voor het beste te gaan...

• Dnomaid
Vergelijk de situatie van toen met die van nu:
Toen had je de 8800GT, 8800GTX, en dan de 9800GTX(?) met twee GPU's op één kaart.
Dat is nu vergelijkbaar met de 7850, de 570/580 en de 670/680.
Alleen is de balans tussen prijs/prestatie nu veel beter als de situatie met de 8800GT die heel duidelijk veel meer bang for buck gaf.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok. Dus zoiets als een 'sweet spot' is er niet echt meer. Of zeg je nu dat je met de GTX570 ook nog een jaar of vier/vijf vooruit zou kunnen qua games?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:40:
Ah, ok. Dus zoiets als een 'sweet spot' is er niet echt meer. Of zeg je nu dat je met de GTX570 ook nog een jaar of vier/vijf vooruit zou kunnen qua games?
570 is niet echt meer iets voor een nieuw systeem, ga of dan voor de 7850, 7870, 7950 of 670. Als je er 4-5 jaar mee wilt doen, ga je toch niet een videokaart nemen van een oude generatie (tenzij het 2de hands is natuurlijk).

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
De GTX570 outperformt de 7850...

En een oude generatie maakt me niet veel uit als ik daar ook nog een paar jaar mee vooruit zou kunnen hoor.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 16:44 ]

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:43:
De GTX570 outperformt de 7850...

En een oude generatie maakt me niet veel uit als ik daar ook nog een paar jaar mee vooruit zou kunnen hoor.
Maar de 7850 is toch een stuk goedkoper dan de 570, die valt toch meer in de prijsklasse van de 7870?

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:46:
[...]

Maar de 7850 is toch een stuk goedkoper dan de 570, die valt toch meer in de prijsklasse van de 7870?
Een game als BF3 draait op mijn resolutie nog steeds beter op de GTX570 dan op de 7870:

http://www.anandtech.com/bench/Product/548?vs=518

Maar over het algemeen gezien is de 7870 dan inderdaad een betere keuze. Dat scheelt echter toch weer 60 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 224,01€ 224,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,79

Van de GTX670 naar de 7850 scheelt toch ook wel flink wat centen moet ik zeggen...

Zou ik met bovenstaande setup nog vier jaar vooruit kunnen?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 17:10 ]

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:06

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan zien klopt die stelling niet bepaald...degene die je laat zien, moet het toch echt afleggen tegenover de GTX570 / 7850.

• Firedre
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Voor zover ik kan zien klopt die stelling niet bepaald...degene die je laat zien, moet het toch echt afleggen tegenover de GTX570 / 7850.
http://www.guru3d.com/art...x-560-ti-448-core-review/

quote: Reviewing the GeForce GTX 560 Ti 448 core really is reviewing the GeForce GTX 570

Verwijderd

Topicstarter
Maar de pure specificaties lijken toch wat anders te zeggen...

• Firedre
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:27:
Maar de pure specificaties lijken toch wat anders te zeggen...
Kijk je naar specificaties of ga je gamen :P

Ik zit met de zelfde situatie als jij, (E6600, 7900GTO) en zit ook te vergelijken om ook weer 4-5
jaar met een pc te doen.

Wel dus een quadcore, maar de videokaart ga ik vanuit moet halverwege een keer geupgrade worden.

En voor mij ook het liefst nVidia, dan is de beste bang forethe buck de GTX 560 TI 448.

Verwijderd

Topicstarter
Firedre schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:35:
[...]

Kijk je naar specificaties of ga je gamen :P

Ik zit met de zelfde situatie als jij, (E6600, 7900GTO) en zit ook te vergelijken om ook weer 4-5
jaar met een pc te doen.

Wel dus een quadcore, maar de videokaart ga ik vanuit moet halverwege een keer geupgrade worden.

En voor mij ook het liefst nVidia, dan is de beste bang forethe buck de GTX 560 TI 448.
En dat durf je te baseren op 1 review?

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De GTX 560 TI 448 is ook daadwerkelijk bijna een 570. Bron: http://www.dailymotion.co...view-linus-tech-tips_tech

Grillmeister

Verwijderd

Topicstarter
Moet je hem daarvoor overclocken?

• Firedre
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:39:
[...]

En dat durf je te baseren op 1 review?
komop, alsof ik over 1 nacht ijs zou gaan...

Als je ff googled zie je dat het bijna dezelfde kaart is als de GTX 570.

Geef hier nooit advies maar nu ikzelf ook aan het samenstellen ben verbaasd het mij dat
deze kaart niet meer aandacht krijgt, oke meer energieverbruik maar dat moet je zelf afwegen.

Enige vraag blijft of het vram genoeg is voor 2/3 jaar.

• Firedre
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:48:
Moet je hem daarvoor overclocken?
Ja, maar daar vraagt deze kaart om,

Btw. je kiest ook een processor om over te klokken dus dat zal geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben totaal niet thuis in het overclocken. Nog nooit gedaan en ook geen idee hoe het moet.

• Atrevir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik moet zeggen dat het me handiger lijkt voor een 7870 te gaan, of een OC versie er van. Die gebruikt toch een stuk minder stroom dan de 570, terwijl die net zo krachtig vaak is als een 580. En dan kan je toch bijna alles op het hoogst spelen met de door jou genoemde resolutie. Het is in ieder geval kwa stroom kosten altijd een stuk voordeliger om voor een AMD 7xxx te gaan, of een Nvidia 6xx vanwege dat die minder stroom gebruiken.

-edited, vaag taalgebruik van mijzelf.

[ Voor 18% gewijzigd door Atrevir op 18-05-2012 19:45 ]

• Firedre
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 18:05:
Ik ben totaal niet thuis in het overclocken. Nog nooit gedaan en ook geen idee hoe het moet.
Waarom dan niet gewoon gaan voor pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed
met pricewatch: Asrock H77M

Meer dan snel zat en een aparte processor koeler heb je dan ook niet nodig.

En pak dan gewoon een GTX 670, daar zou ik zelfs die ssd, als het budget het niet toestaat,
even voor uitstellen.

Dan heb je een geweldig gamesysteem!

• w4v3g0d
RoofTurkey schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:46:
[...]

de prijs/prestatie vergelijking is hier dan ook heel goed ( HD7850 )
ook de prijs/prestatie van AMD kaarten overall is gewoon veel beter.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

die mugen weglaten scheelt toch weer 30 eurie.
ik vind de stock koeler van intel bij de ivy's helemaal niet verkeerd (beetje zalman achtig).
zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/intel%20core%20i7%20920%20review/Core%20I7%20920%20Cooler.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door JJ Le Funk op 18-05-2012 22:43 ]

d:)b :henk d:)b

• ion
  • Niet online

ion

hardwarejunk schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:39:
[...]

de prijs/prestatie vergelijking is hier dan ook heel goed ( HD7850 )
ook de prijs/prestatie van AMD kaarten overall is gewoon veel beter.
De 6 serie van nvidia verslaat tot nu toe wel de 7 serie van amd ;)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:14
Hij is erop gebaseerd ja maar zal nooit een volwaardige 570 zijn natuurlijk.

Het is eigenlijk jammer dat de 660 Ti er nog niet is. Hopenlijk komt ie snel voor rond de 200 euro want dat zou echt de sweetspot zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Firedre schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 22:33:
[...]

Waarom dan niet gewoon gaan voor pricewatch: Intel Core i5 3450 Boxed
met pricewatch: Asrock H77M

Meer dan snel zat en een aparte processor koeler heb je dan ook niet nodig.

En pak dan gewoon een GTX 670, daar zou ik zelfs die ssd, als het budget het niet toestaat,
even voor uitstellen.

Dan heb je een geweldig gamesysteem!
Overclocken is toch een paar getalletjes aanpassen in de BIOS? Kan nooit heel moeilijk zijn, wel :P? Voor die 60 euro de beste i5-processor laten lopen, is ook weer zoiets...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe poging:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H77M€ 69,80€ 69,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.049,95

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 19:17 ]

• ion
  • Niet online

ion

Ik denk dat je kan gaan bestellen voor je laatste lijstje;) Ziet er goed uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie alleen dat de GTX670 als interface PCI-e 3.x 16x heeft...en de asrock H77M lijkt dit niet te ondersteunen met 2x PCI, PCI-e 2.x 16x, PCI-e 3.x 8x.

Dat is problematisch, niet waar?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 19:46 ]

• ion
  • Niet online

ion

Nee niet echt. Het verschil is echt maar 1% in performance. Maar als je het niet wil kun je altijd 1 nemen met pcie 3.x 16x

• Firedre
Prachtig systeem zo, bijna hetzelfde als mijn wenslijst :9

Verwijderd

Topicstarter
Fixed :).

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock H77 Pro4/MVP€ 77,30€ 77,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,45

Wat is alleen het verschil tussen ATX (Standard) en Micro-ATX?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 00:43 ]

Pagina: 1 2 Laatste