Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opmaak bij Gmail anders dan ingevoerd *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een belangrijke e-mail verzenden. Bij het proefmailen blijkt echter dat gmail mijn hele opmaak van de email verkloot. Alle witregels zijn verdwenen. Totaal onoverzichtelijk.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Mvg!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-11 16:56

thommich

Belg

Heb je boven je mailtje "tekst met opmaak" al eens aangeklikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, staat aan.

Onderstrepingen zijn wel blijven staan, alsmede de hoofdletters!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

IMHO: geen gebruik maken van opmaak waar het relevant is als het er anders uit komt te zien. Ten eerste omdat een belangrijke mail om de inhoud zal gaan en ten tweede omdat het toch niet in iedere mailclient gelijk over zal komen. Mocht het belangrijk zijn en je weet welke client de ontvanger gebruikt, gebruik dezelfde client om te versturen.

Mocht het toch meer om vorm dan de inhoud gaan: je zult veel meer informatie moeten geven over wat er fout gaat. Wat is de huidige code, op welke vlakken is 'de hele opmaak' niet goed? Hoe zet je de opmaak er in, via de tools in de webinterface of anders? Etc. etc. Kortom: kijk ajb nog eens naar Het algemeen beleid #quickstart ;)

Ik pas overigens de topictitel aan en verplaats je topic van CSA.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2012 13:17 . Reden: er zit een s in overigens ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:16:
IMHO: geen gebruik maken van opmaak waar het relevant is als het er anders uit komt te zien. Ten eerste omdat een belangrijke mail om de inhoud zal gaan en ten tweede omdat het toch niet in iedere mailclient gelijk over zal komen. Mocht het belangrijk zijn en je weet welke client de ontvanger gebruikt, gebruik dezelfde client om te versturen.

Mocht het toch meer om vorm dan de inhoud gaan: je zult veel meer informatie moeten geven over wat er fout gaat. Wat is de huidige code, op welke vlakken is 'de hele opmaak' niet goed? Hoe zet je de opmaak er in, via de tools in de webinterface of anders? Etc. etc.

Ik pas overigen de topictitel aan en verplaats je topic van CSA.
Bedankt voor de reactie. Informatie is er deels in getypt, deels met word in geplakt en deels gekopieerd uit beantwoorde e-mail.

Als ik op reply druk van de email die geheel zonder witregels is ontvangen staat de opmaak wel weer correct. Als ik deze e-mail in Word plak is deze ook weer incorrect.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:19:
deels met word in geplakt en deels gekopieerd uit beantwoorde e-mail.

Als ik op reply druk van de email die geheel zonder witregels is ontvangen staat de opmaak wel weer correct. Als ik deze e-mail in Word plak is deze ook weer incorrect.
Daar heb je je probleem: je wilt niet kopiëren met opmaak maar - net als in Word - netjes gebruik maken van stijlen / opmaakprofielen. Word ziet zoals het hoort (IMHO dan :+) een enter als paragraafscheiding waarna wat witruimte komt (al kan je dat natuurlijk in Word ook anders instellen via opmaakprofielen). Mocht je dat vanwege kopierenplakken vervelend vinden: pas de stijl aan zodanig dat er geen witruimte tussen paragrafen zit en zet in Word al overal ("heel fout") twee enters.

Volgens mij kan je in de gmail-webinterface niet de onderliggende html bewerken. Dus als je de opmaak goed wilt hebben en de tool niet 'slim genoeg' kan plakken uit Word: kopieer zonder opmaak en zet de opmaak met de hand.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1