Toon posts:

Subwoofer toevoegen aan M-Audio AV40

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet eerst even melden dat ik niet zoveel verstand heb van Audio apparatuur, corrigeer me maar als ik iets zeg dat niet klopt. ;)

Al een tijdje ben ik eigenaar van de M-Audio AV40 Studiophile 2.0 speakerset. Er komt een goed realistisch geluid uit maar naar mijn mening soms iets te realistisch waardoor ik het iets te plat vind klinken. Ik zou graag een wat voller en warmer geluid willen en wil daarom een subwoofer toevoegen aan de set. De ingebouwde versterker in de AV40 speaker biedt geen mogelijkheid voor een subwoofer. Ik heb daarom de speakers open geschroefd en er passieve speakers van gemaakt zodat ik ze op een andere versterker kan aansluiten. Ik heb ze even getest op de versterker in de huiskamer en dat werkt goed.

De eerste stap is dus gelukt. Ik heb wat onderzoek gedaan en als ik het goed heb begrepen kan ik passieve speakers nu aansluiten op een losse versterker (dit werkt inderdaad) of een actieve subwoofer. Aangezien de ruimte beperkt is rond mijn computer leek het mij het handigst om voor een actieve subwoofer te gaan, alleen valt het mij op na zoeken op marktplaats en de pricewatch dat er nogal veel keuze te vinden is. Ik zoek gewoon een eenvoudige actieve subwoofer waar ik de AV40 speakers op aan kan sluiten, de subwoofer het liefst rechtstreeks op mijn pc kan aansluiten en in ongeveer dezelfde kwaliteit klasse als de AV40 speakers.

Aangezien ik geen miskoop wil doen leek het mij verstandig om hier maar eens om raad te vragen. :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Uhm. De gemiddelde actieve subwoofer heeft een versterker voor zichzelf en niet voor andere speakers erbij. (Dus de versterker doet alleen iets voor de sub zelf, er zitten geen uitgangen op om extra speakers aan de sub aan te sluiten.)

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is zo'n subwoofer van computersetjes en goedkope all-in-one setjes, daar zit inderdaad vaak de versterker voor alle speakers in de subwoofer geknutseld, omdat dat de grootste behuizing is van de set. Bij audio subwoofers (lees, losse, actieve subwoofers voor bij je home cinema) is dit niet het geval.

Dus beter stop je de versterker weer in je speakers en haal je er een actief subje bij. ;)

Deze vraag gaat sowieso komen: Wat is je budget?

[ Voor 3% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-05-2012 13:32 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer, ik had inderdaad de subwoofer van computersetjes in mijn hoofd. Ik heb nog een actieve subwoofer aangesloten gehad van mijn oude logitech set samen met de AV40 speakers maar dat werkte erg onhandig met 2 geluidsknoppen om het volume van de sub en speakers steeds weer in verhouding te krijgen bij het harder en zachter zetten.

Misschien dat een losse versterker erbij dan toch het handigst is met de AV40 speakers erop en een passieve subwoofer.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je een versterker zoekt met een "sub out" (lees: alle moderne HT versterkers dus), dan gaat het sub-volume automatisch mee.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even rondgekeken maar dat gaat over mijn budget heen, de AV40 speakers waren 100 euro dus ik wil eigenlijk max 100 extra uitgeven voor een subwoofer, daarom zoek ik ook tweedehands. Maar als ik ook een versterker moet aanschaffen is het denk handiger om voor 100 euro een 2.1 logitech setje aan te schaffen en de AV40 weer in elkaar te zetten en op marktplaats te verkopen.

De AV40 op een Logitech sub zou wel een mooie combi zijn want de AV40 zijn veel beter dan de logitech speakertjes maar dat gaat helaas niet passen heb ik al gezien. :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 16:12 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Je kan de AV40 en de subwoofer van de Logitech set met een splitter op één (stereo)uitgang van de pc aansluiten en dan met de pc het volume regelen. Lijkt me de goedkoopste oplossing.

[ Voor 33% gewijzigd door TBTL op 18-05-2012 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik een tijdje geleden geprobeerd maar dat klonk niet echt lekker, de balans mist. Ik denk dat ik het makkelijkste klaar ben als ik dit setje haal: pricewatch: Logitech Speaker System Z623 en de AV40 op marktplaats zet. Wel jammer, op zich zijn de AV40 echt prima speakers maar bij games en films mis ik de subwoofer die net dat beetje extra beleving geeft.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:23

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet of dat handig is. Dan ga je een setje verruilen met realistische weergave voor een setje welke niet echt eens een subwoofer heeft. De "subwoofer" van dergelijke setjes is een verkapte middentoner omdat de satellieten geen ruimte hebben voor een driver van formaat. Weet niet of je daar dus echt mee vooruitgaat. Sowieso is de Logitech nog steeds een 2.0 set, want de .1 staat voor een dedicated LFE-kanaal. De Logitech is een 2.0 met een aparte kast voor mid-laag en laag. Er is namelijk geen aparte ingang voor de LFE aanwezig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1