Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 20:20
Beste tweakers,

Ik heb 2 vragen, namelijk,
1. Welke koeling zouden jullie kiezen?
2. Past de Scythe MUGEN-3 wel op mijn MOBO?

Ik heb aardig wat reviews gelezen en daaruit blijk toch welk dat de mugen 3 beter koelt en stiller is,
dit is dan als je het vergelijkt met de fan die bij de h60 is meegeleverd.
Mijn MOBO is een asus M5A97 en hij is Am3+ gereed :9
Op het moederbord zitten een paar heatsinks en ik weet niet of die in de weg gaan zitten als ik de Mugen 3 koop, ik wil het gokje wel wagen maar als jullie er iets van af weten graag wat feedback.
Ik ga dit weekend weg en ik hoop dat er maandag wat reactie's zijn zodat ik meteen 1 van de twee kan kopen,
de stock koeling maakt echt veelste veel lawaai als ik Crysis 2 op ultra speel ;)
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 21:40
http://nl.hardware.info/r...-mugen-3-review-conclusie
hier geven ze als advies om eerder een versie 2 te nemen ipv van de 3

wat betreft de corsair 60
ik heb nog nooit met zon systeem gewerkt
er staat wel op internet dat je de standaard fans beter kan vervangen ivm het geluid wat die afgeven

zie trouwens dat de 3 versie van de mugen ook al een rev-b heeft geen idee of deze beter is
http://nl.hardware.info/v...n/cpu-koelers-got-koeling

[ Voor 22% gewijzigd door flashback1989 op 18-05-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Mugen gaat hoogstwaarschijnlijk je geheugenslots bedekken. Heb je geheugen met heatspreaders of niet? Hoeveel ruimte heb je vanaf de bovenkant van je moederbord tot aan de bovenzijde van je kast? Zit je voeding boven of onder? Hoe is je airflow in je kast nu?

Heb je de koeler voor de blingfactor of wil je er langer mee doen? Meet de boel eerst eens op zou ik zeggen. Wat flashback1989 ook zegt, de Mugen 2 rev. B zou iets beter presteren dan de Mugen 3. Hij kost net even meer dan de helft van een Corsair H60. Persoonlijk vind ik het gewicht van zo'n Mugen wel behoorlijk veel, ik zou dat ook meewegen in je aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SibrenNass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-04 20:20
Hee, bedankt voor alle informatie, de koeler is er gewoon voor het langer mee doen,
ik heb even een foto gemaakt en wat maten erbij gezet.
Jullie zeggen dus dat ik beter voor de mugen 2 zou kunnen gaan?
Wat betreft airflow, daar heb ik nog niks aan gedaan, maar als het zou passen zou ik wel een fan aan de bovenkant van me kast plaatsen, daar wacht ik nog even mee, eerst kijken hoeveel ruimte die mugen in beslag neemt.
Dat gewicht maakt me niks uit, ik ga toch niet mijn computer verplaatsen.
Hoe ga ik trouwens die afbeelding op tweakers zetten want er staat dan voor een url in, maarja hij staat gewoon op me computer (a)
Ik vind het hele computer gebeuren erg interessant maar ik weet nog niet alles.

Oke ik heb besloten op de mugen 2 rev. B te nemen, morgen of overmorgen in huis,
als ik hem heb geïnstalleerd koop ik denk ik nog een paar 120mm fans en een fancontroller ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SibrenNass op 21-05-2012 18:07 ]