Toon posts:

Flat screen shadow mask of Diamondtron NF

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik zit namelijk te twijfelen tussen de voldende twee:

Iiyama Vision Master 452 (shadow mask)
Iiyama Vision Master Pro452 (Diamondtrom NF)

Welke van de twee is het beste? Wat zijn de verschillen tussen de twee beeldscherm type?

Ik heb gehoord dat je bij Diamondtrom namelijk meer last van strepen hebt en die zou je niet hebben bij shadow mask?
Klopt dit:?

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand wat beter is:?

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Weet iemand het nu?

Want ik zit met exact dezelfde vraag.
Wat ik weet is dat Diamondtron van die streepjes heeft (Aperture grill) en de andere niet. Maar hoe presteren ze in verhouding?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Ik heb een aperture grilletje op mijn monitor.

Tja, het is zichbaar. Soms met surfen valt ie me op. Hij valt me niet lastig en hij zit totaal niet in de weg. Je kan het zien als een 2 lijntjes van 1px dik die horizontaal door je beeld lopen. 1tje zit op 1/4 en 1tje op 3/4.
Met die andere monitor heb ik geen ervaring maar die Pro is voor mij ideaal.

Als je van mierenn**k*n houdt dan moet je geen pro nemen...

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb nu een 17" Pro versie en idd die streepjes maken voor mij weinig uit. Maar ik ben met name benieuwd naar de kwaliteit van monitoren zonder die streepjes

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 08:13 schreef -JamaRoLi- het volgende:
Ik heb een vraagje over de aanschaf van een nieuwe monitor. Ik zit namelijk te twijfelen tussen de voldende twee:

Iiyama Vision Master 452 (shadow mask)
Iiyama Vision Master Pro452 (Diamondtrom NF)

Welke van de twee is het beste? Wat zijn de verschillen tussen de twee beeldscherm type?

Ik heb gehoord dat je bij Diamondtrom namelijk meer last van strepen hebt en die zou je niet hebben bij shadow mask?
Klopt dit:?
Aperture grill is de techniek gebruikt bij Trinitron en Diamondtron beeldbuizen. Je kan hier 2 lijnen zien (als je wel heel goed kijkt!) waaraan die grill opgehangen is. Het grote voordeel van dit type scherm is de hoge helderheid die je ermee haalt.

Shaduw Mask is de gewone beeldbuis. Hier heb je niet deze lijnen maar de helderheid van het beeld is ook een stuk minder. Wat er op neer komt dat het beeld iets minder scherp is dan bij een aperture grill monitor.

Er bestaat ook nog een soort tussen versie, slotted mask genoemd, die bijna zo helder is als aperture grill maar niet die lijnen heeft. Slechts 2 merken, LG en Philips, gebruiken deze techniek.

Verwijderd

[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.