Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Beste tweakers!

Ik ben opzoek naar een fancontroller voor in een 5" bay.
Nou zou je zeggen dat dat niet zo lastig is maar toch wel, blijkbaar zijn mijn "eisen" wat vreemd.

- MIN 5 fan poorten (liefst 6)
- Genoeg wattage/amp voor high end fan's (lees: delta dingen die rustig 2 amp, 24watt trekken)
- Display met RPM (en temperatuur)
- Het liefst via knoppen//schuifjes, geen touch

Als ik kijk naar fancontrollers kom ik er een hoop tegen, maar die gaan van "6 watt per channel" tot "we support all highend fans with our 1 amp (12watt) per channel output!!11!!oneone", beetje te krap dus.

De fanctontrollers die genoeg vermogen leveren (Lamptron bijv) hebben of maar 4 poorten of hebben een touchscreen.

Een touchscreen opzich is geen probleem alleen bij bovenstaande Lamptron zie je maar fan 1 fan tegelijk (de fan waar je op klikt) de RPM en dat vind ik toch minder leuk.

Dus: weet er iemand een controller die voldoet aan mijn eisen en niet al te duur is (zo rond de €50).
In princiepe is het voldoende als 1 of 2 poorten een hoog wattage kunnen leveren en de rest wat minder.

[ Voor 0% gewijzigd door Mattie112 op 18-05-2012 11:59 . Reden: typo ]

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
Als je genoeg ruimte hebt voor 2 controllers kan je er ook gewoon 2 in zetten à 25 euro?

anders komt deze: http://www.scythe-eu.com/.../kaze-master-pro-525.html met 6 rotary buttons, display met temperatuur en rpm het dichtste bij, maar inderdaad, ook deze geeft maar 1A (12W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
2 controllers is een optie: alleen dan wel het liefst 2 de zelfde (dus dan worden het 2 "highpower" controllers) en dan ga je denk ik niet praten over een prijs van 25 euro per stuk :(

Ja die scythe is bijna perfect alleen helaas het lage wattage is een no-go.

Je zou bijna gaan zoeken naar PWM fan's (en controllers), de fan direct op je voeding aansluiten en de PWM op je controller, maarja of dat nou echt een goede oplossing is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:55

Fordox

00101010

Waarom de hoge wattage? Een fan heeft ongeveer 0.2 ampere nodig en kan max lopen op 12 volt.
Dus om even te berekenen: wattage=voltage*ampere = 12*0.2 is naar boven afgerond zon 2.5 watt per fan.
Als je 6kanaals 6watt hebt, dan kun je er met gemak 12 fans aanhqngen. Is dat niet genoeg voor je?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
0.2 amp is wel erg weinig voor een fan.

Ik heb een Ennermax Vegas Trio fan: 0.7 amp, een Konig fan (die de temperatuur laat zie) uit mn hoofd zo rond de 1 amp. En verder nog wat 'normale' die zo rond de 0.3~0.5 amp zitten.

En ik wil een delta-achtige fan gaan kopen (Koolance) die echt keihard kan blazen en gewoon 2 amp (24watt) trekt.

En die wil ik echt wel op een fancontroller anders mogen ze er wel gehoorbeschermers bij leveren :p

Dat is eigenlijk een beetje het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specter06
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 11:06
Ik heb er zelf zo een: http://koolance.com/index...path=0_83&product_id=2038
Dat is het idee.

Heb hem op een Lamptron fc-09 fancontroller aangesloten. (50W per kanaal).
Oorverdovend op max (met bijgehorende luchtverplaatsing) maar op low speed onhoorbaar met nog steeds een behoorlijke airflow.

Nu nog iets vergelijkbaars met Mattie's eisen:

- MIN 5 fan poorten (liefst 6)
- Genoeg wattage/amp voor high end fan's (lees: delta dingen die rustig 2 amp, 24watt trekken)
- Display met RPM (en temperatuur)
- Het liefst via knoppen//schuifjes, geen touch

Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:06
pricewatch: Lamptron FC6 Fan Controller 5.25 black 2x deze is opzich toch mogelijk? geeft 20W per channel, met display, en rotary's?

en 2x 30 is iets hoger dan het budget maar volgens mij wel de beste optie voor 60 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Dat is inderdaad een idee, niet echt de beste oplossing (dan moet ik mn kaartlezer die ik 1x per jaar gebruik er uit halen :p) maar het kan wel.

Ik houd me aanbevolen voor nog meer suggesties :)

Pagina: 1