Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173689

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tablet maar kan eigenlijk geen keuze maken tussen de ipad 3 (32g wifi only) en de Asus tf300
Beide apparaten hebben voor en nadelen, daar ben ik al achter.
Wat mij erg tegenstaat van de ipad is Itunes en het niet kunnen afspelen van divx, ik wil de tablet voornamelijk gebruiken voor het streamen van video, emalen en internetten (social media).

graag wat hulp :) bij het maken van een goede keuze.

Hoe zijn de ervaringen met 3d party apps om toch divx filmpjes te bekijken op de ipad, en hoe zijn de ervaringen van het bekijken/ streamen naar de asus tf 300?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
De iPad 3 heeft mijns inziens veruit het mooiste scherm en de beste GPU van alle tablets op de markt. Grafisch is hij mijns inziens dus absoluut de beste. De beperkingen van de iPad zijn voor mij echter absolute dealbreakers. iTunes is mijns inziens een van de slechtste producten die Apple ooit heeft ontwikkeld, geen (of tegenwoordig slechte) Flash ondersteuning is voor mij echt een no go, geen DivX ondersteuning en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar het blijft mijns inziens een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik bedoel, iTunes werkt uiteindelijk wel, Flash is ook werkend te krijgen en DivX te converteren. Je moet alleen wat meer moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is duidelijk dat de ipad het beste scherm heeft.
Het omzetten van video bestanden wil ik eigenlijk voorkomen aangezien ik het liefst wil streamen via mijn netwerk, ik heb ooit een paar dagen een samsung galaxy tab 10.1 gehad en het werkte eigenlijk prima om foto's en video's via het netwerk te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:19
Dat kan met de iPad 3 ook prima. Je kunt bijv Plex uit de app store kopen en zo kun je video's (ook MKV's en DivX enzo) vanaf je Plex server op een pc gewoon afspelen op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brm-G schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:29:
Dat kan met de iPad 3 ook prima. Je kunt bijv Plex uit de app store kopen en zo kun je video's (ook MKV's en DivX enzo) vanaf je Plex server op een pc gewoon afspelen op de iPad.
Ik maak gebruik van een mediaspeler (popcorn a110) waar al mijn video en foto bestanden op staan, voor android weet ik dat er apps zijn die deze zonder tussenkomst van een pc kunnen afspelen, vandaar dat ik neig om voor de asus tf 300 te kiezen.

Mijn gevoel zegt me dat ik te veel problemen tegenkom om met de ipad 3 toegang te krijgen tot mijn bestanden..en af te spelen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Kan dat een reden zijn om voor de iPad te kiezen.
Als je echter voornamelijk Windows, Linus, Android gebruikt is dat mijns inziens zeker een argument om voor de Asus te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat voor apple spreekt is dat alle apps goed werken en goed in proportie weergegeven worden(nu.nl facebook e.d) , dat zou een goede reden zijn om toch voor de ipad te kiezen, zeker in combinatie met het mooie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Om te streamen naar een iPad is altijd tussenkomst van een PC nodig. Dan moet je toch voor de asus gaan.

Hier thuis hangt er een externe HDD aan de iMac, vervolgens op de iMac een plex servertje opgezet en zo kun je alle films naar je iPad, iPhone, ATV streamen. Erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de reacties, kan echter nog niet echt een keuze maken, strakjes maar eens naar de winkel om beide apparaten eens vast te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 09:16
Met goodplayer op de ipad stream ik rechtstreeks divxen, dus dat is geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
kwdr schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:15:
Met goodplayer op de ipad stream ik rechtstreeks divxen, dus dat is geen argument.
vanuit een popcorn a10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Brm-G schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:19:
[...]

vanuit een popcorn a10?
De Samsung Tab 10.1 die ik toen in bezit had kon via een videoplayer rechtsttreeks van de popcorn afspelen zonder tussenkomst van een pc of laptop
Pagina: 1