Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Hier een vragen topic om de laatste Aldi Android Smartphone met Dual SIM
Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/news/aldi/aldi-android-smartphone.jpg

Na de eerste Dual SIM Android telefoon die Aldi onder het merk Wolfgang uitbrengt, is op 16 mei een goedkoper DUAL SIM model in de winkel verschenen.

Omdat ik zelf zo'n telefoon heb aangeschaft en nog met wat vragen zit, open ik bij deze een topic over de telefoon. Hiermee hoop ik mijn eigen vragen en vragen van anderen te kunnen beantwoorden.

Aldi Android Smartphone specificaties
  • Android 2.3
  • processor MT-6573, 650 Mhz, ARM11
  • 2.8" capacitive touchscreen met QVGA resolutie (240*320)
  • WiFi b/g
  • 2.0 MP camera achter en 0.3 MP voor
  • FM-Radio
  • Bluetooth 2.1
  • Dual Band GSM
  • Tri Band UMTS
  • 256 MB RAM
  • 512 MB geheugen
  • micro SD slot tot 32 GB
  • batterij 1000 mAh
  • - afmetingen: 10.5x5.6x1.3 cm
Andere Merken waaronder deze telefoon is uitgebracht
  • [img=165,300]http://latestprice.in/wp-content/uploads/2012/01/Spice-Mi-280-a.jpg[/img]
  • Spice
Reviews
Telegraaf:
Indiase Cloon (youtube)
Spice review
Met Benchmarks

Benchmarks
Linpack gave the Mi 280 a single thread score of 8.377 and a multi thread score of 7.186 points. AnTuTu gave the phone a score of 1717, which means it’s in the same range as its elder brother, the Mi-50n.
Persoonlijke ervaringen:
Scherm:
Beetje klein, beperkte afleeshoeken, maar goed te gebruiken. Door de lage resolutie moet er wel iets meer gezoomd worden dan je gewend bent.

Geluid:
Helder, vooral de ingebouwde speaker geeft een hard en krachtig geluid wat goed tot zijn recht komt met gesprekken over de speaker

Snelheid:
De User Interface loopt soepel. Internetten gaat redelijk snel

Apps:
De Google Play Store is te gebruiken voor applicaties, maar niet alle applicaties zijn te vinden voor deze telefoon. Dit zijn vaak applicaties die een hogere schermresolutie vereisen.

Standaard zijn wel Maps, Gmail, Facebook, FM Radio, Opera Mini, Youtube en Spraakgestuurd Zoeken geinstalleerd.

Camera:
Zowel de voor als de achter camera hebben geen autofocus lens, maar maken acceptabele plaatjes. Precies wat je verwacht bij een telefoon van deze prijs.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-H_a4xxuxiH0/TwT3p8mv1yI/AAAAAAAABbw/5gYbBk1bnT8/s1600/2.jpg

Dual SIM
Dual SIM werkt heel simpel. Je activeert de slider (van boven naar beneden swipen). Je ziet dan twee verbindingen. Een is blauw, de ander Turquase. Beide verbindingen zijn actief en van beiden komen gesprekken binnen. Een is wit omrand, die is actief voor uitgaande gesprekken. In je oproepen en berichten zie je achter elke oproep een kleur staan van de sim waarmee deze is gedaan. Het is soms wel opletten met het versturen van berichten. Zo heb ik ooit in een smsconversatie een paar keer vanaf een ander nummer geSMSt

Q&A
Q: Ik heb een vodafone abbonement, de instellingen voor internet worden automatisch goed gezet, maar internet werkt niet via 3G, hoe is dit op te lossen?

Q: Hoe kan ik mijn telefoon Rooten
A: Kijk op XDA

Q: Waar kan ik andere roms vinden
A: Kijk op XDA
Als jullie eigen vragen of suggesties hebben, dan hoor ik het graag en voeg ik ze toe.

[ Voor 28% gewijzigd door arjandijk162 op 18-05-2012 18:15 . Reden: Info toegevoegd en foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb net even met Ambiance Technology gebeld en die hebben me verteld hoe ik de telefoon naar factory kan zetten:

Resetten met code 1122. Nu eens kijken of daarmee ook de internetproblemen verholpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffieleut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 14:23
Aanvulling op: "De Google Play Store is te gebruiken voor alle applicaties, maar niet alle applicaties zijn te vinden voor deze telefoon."

Niet alle apps werken op deze telefoon. Na installatie zegt de app dat het niet werkt (en kun je je geld terug gaan vragen).

Maargoed, het gros werkt, en in combinatie met het kleine scherm, en matige resolutie wil je ook hele gedetailleerde apps (lees spelletjes) helemaal niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het belangrijkste zijn jullie beiden vergeten: hoe werkt het dual-sim deel :?
Beide sims tegelijk online :?
Hoe werkt dat met wisselgesprekken?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Bedankt voor de tipts. Heb Dual Sim toegevoegd in de ervaringen en stukje over de play store aangepast.

Heb mijn telefoon zojuist naar AT opgestuurd. Heb even met de Helpdesk gebeld, werd daar vriendelijk geholpen, maar de man kon niet verklaren waarom internet niet werkte, ook niet na een factory reset. Hij had zelf namelijk ook een Vodafone sim in zijn telefoon.

Kon gelukkig opsturen met antwoordnummer in de doos. Scheelt weer verzendkosten. Ze zetten er spoed achter dus ik zou m volgende week weer terug moeten hebben. Was ook wel een eis van me, anders zou ik m DAO terugbrengen naar de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffieleut
@Arjan: Balen, hoop dat de volgende het wel doet.

Mijn ervaring met een UPC 3G sim kaartje zal volgen zo snel ik het binnen heb. De upc-sim is uitsluitend voor internet toegang, en met mijn huidige bel sim wil ik niet 3g'en. Dus zal vragen rondom beide online / wisselen niet kunnen beantwoorden.

Ik ben een nitwit op het gebied van Smartphones, dus ga nu misschien een domme vraag stellen:
-> Zal een ebay bluetooth keyboardje van een euro of 8 hierop werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Koffieleut op 18-05-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ale het goed met Android werkt wel, maar Android wil nog wel eens kritisch zijn met Keyboards die onder Windows Mobile en Windows 7 goed werken. Zoek dus even op gebruikservaringen van het bewuste keyboard. Soms moet je een bluetooth app downloaden om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffieleut
Dank Arjan, men zegt dat het 3.0+ nodig heeft, edoch een jijbuis filmpje zegt dat dat idd is op te lossen met een appie. Zal zo'n ding 'ns bestellen, en ervaringen delen.

En weer een ander mysterie opgelost: Had Navfree geïnstalleerd, maar die kon me niet vinden. Op een forum gelezen dat Navfree niet nauwkeurig is met het knippen van de kaarten t.a.v. Brabant en Limburg. En idd ik woon op de grens, en de Belgische kaart doet het wel. Alleen je moet kiezen tussen de kaart van België of die van Nederland, balen!(of je stopt er gewoon een grotere SD kaart in). Nouja ligt dus niet aan de telefoon. Ok, niet echt on-topic dit, sorry.

Wel on-topic, conclusie van 2 dagen stoeien met de AS28S: Eigenlijk best wel goed. Er zit veel op, en het werkt allemaal (inmiddels ook 3G kaart van de buurman geprobeerd, en ging goed).

En wat Arjan inmiddels heeft aangepast in de openingspost: Zijn toch wel een best aantal apps die 'n hogere resolutie eisen, da's toch wel jammer. Huidige stand is dat 38 van 227 Android telefoons zo'n lage resolutie hebben, en 3 toestellen hebben een 2,8 inch scherm met een hogere resolutie (320x480), het kan dus wel, oftewel beetje gemiste kans.

[ Voor 44% gewijzigd door Koffieleut op 20-05-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

How about bluetooth icm een carkit?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
werkt goed in mijn Seat Leon, maar heb maar 1 dag getest. Telefoon is nog niet terug, ga er morgen eens achteraan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
inmiddels wat minder positief over de service van AT. Vorige week opgestuurd, ze zouden er haast mee maken. Deze week niks gehoord, zelf 3 keer gebeld. Nadat ik een paar keer uit het 0900 systeem geflikkerd was het 085 nummer gebeld. Man beloofde dat een collega zou terugbellen. Niks gehoord, mailtje achteraan gestuurd. Vrijdag nogmaals gebeld: werd weer beloofd terug te bellen, weer niet teruggebeld. Weer een mailtje gestuurd. Geen reactie.

Enige reden dat ik de telefoon heb terug gestuurd is dat zij voor zichzelf het probleem kunnen oplossen. Ik had m ook gewoon DOA terug kunnen brengen naar de Aldi en mn geld terug kunnen vragen. Nu heb ik de tel 2 dagen gehad en zit nu een week te wachten.

Heel vervelend, als het zo lang duurt moet ik alsnog een andere telefoon gaan kopen en gaat deze als hij terug is direct terug naar de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffieleut
Tja, als die van jouw uit de doos het niet doet, wellicht zijn er dan meerdere, en loopt de service afdeling daar vast. Niet dat dat als excuus mag dienen, want al had het ding 10 euro gekost, als je iets verkoopt moet je zorgen dat het werkt met de betreffende service daarbij.

Ikzelf snap eigenlijk niet waarom ik dit toestel nooit in overweging heb genomen:
pricewatch: Alcatel OT-918 Zwart

Voordelen Wolfgang: front cam, meer intern geheugen, groene en rode aanneemknoppen.
Voordelen Alcatel: grotere batterij capaciteit, bluetooth 3.0, Wifi-N, en groter scherm met meer pixels.

Vooral dit laatste is met de kennis nu een doorslaggevende factor om voor de Alcatel te kiezen. Het nu bekende, en bij Alcatel onbekende (hoe goed is de aanraakkwaliteit van het scherm enzo) laat mij nu besluiten het ding niet terug te brengen.

Ben benieuwd wat jij gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen 6 juni zijn ze weer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wat is de accuduur van deze telefoon? Mijn vader heeft hem vandaag gehaald omdat die een dual sim toestel wilt, maar gaat de accu een volle dag mee als je niets bijzonders ermee doet?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Heb mn telefoon nu al weer een aantal weken terug. Bleek een standaard instelling fout in de software te staan waardoor internet niet werkte.

Telefoon dus nu een paar weken in gebruik. Batterij valt niet tegen, telefoon is lekker klein, maar kan nog niet helemaal wennen aan het lage resolutie scherm. Ook zijn er wel veel Apps incompatible. Zo krijg ik flitsmeister (ook niet met een losse APK) niet aan de praat.

Bij het invoeren van een naam in de dialer (zeg maar htc style) dus als ik "275" intik, staat "Arjan" bovenaan. Nadeel van het kleine scherm is dat je maar een naam (je ziet het eigenlijk half) ziet ipv 3 keuzes die ik bij de desire gewend was, dan moet je moeilijk scrollen op dat ene stukje naam om ook de andere opties te zien. Iemand daar een oplossing voor waardoor de dialpad wat kleiner wordt?

Telefoon is overigens in India onder de naam Spice A280 uitgegeven en zijn op facebook een heel aantal enthousiastelingen mee bezig: http://www.facebook.com/groups/253129358118937/

Wie zijn hier de gebruiker van dit toestel?

[ Voor 12% gewijzigd door arjandijk162 op 23-06-2012 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geprobeerd skype of viber te installeren op deze telefoon, maar ik krijg telkens de melding dat het programma niet compatible is met de telefoon. Hebben meer mensen dat probleem cq. weten waar het aan kan liggen? Op zich zijn het gewoon standaard applicaties die op android zouden moeten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppie13
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Daar sommige app´s een hogere resolutie vereisen kan je niet alles installeren. Zo ook de 06 parkeer app van app-parking die het niet doet wegens de resolutie van deze mobile telefoon. Heb een mailtje gestuurd naar de onrwikkelaar of hier iets aan te doen is daar Rotterdam het 06 parkeren wil aanmoedigen en het chippen wil stoppen. 8)7
Pagina: 1