Wat voor formatie moeten we gaan spelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 13:26
De discussies voor de opstelling van het Nederlands Elftal zijn natuurlijk al in volle gang. "Van Persie en Huntelaar moeten allebei spelen" en " Wie gaat er linksback spelen".

Maar wat ik mij eigenlijk afvraag is wat voor opstelling we eigenlijk zouden moeten gebruiken. Bij het afgelopen WK speelden we een 4-2-3-1 opstelling maar waarom spelen we niet in bijvoorbeeld een 4-4-2 opstelling met een ruit of een klassieke Hollandse 4-3-3 of zelfs een 3-5-2 opstelling? Ik ben van mening dat we ook onze tegenstanders een beetje moeten verrassen door anders te spelen dan we hiervoor deden.

Wat is in jullie optiek de beste formatie en kan je ook toelichten waarom juist die formatie zo goed is?

Poll: Wat voor formatie is het beste voor Oranje
4-2-3-1
4-4-2 met een ruit
4-3-3
3-5-2
3-3-4
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=380643&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 31% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-05-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
Buiten het feit dat Bert niet zomaar zal afwijken van zijn tactiek, denk ik ook niet dat het nodig is. we zijn tenslotte doorgedrongen tot de finale met deze speelwijze.

Ik geloof niet dat Bert zijn formatie gaat aanpassen omdat er nu 2 topspitsen zijn. hij kan heel goed beginnen met van Persie en in de 60e minuut huntelaar inbrengen.

Ik hoop dat robben vanaf links komt en dan kuyt of vd vaart vanaf rechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:27
en wat is nu echt het verschil tussen een 4-2-3-1, 4-3-3 en bijv. een 4-5-1

je hebt bij alle 3 4 verdedigers, 3 middenvelders, 1 spits en 2 die op de linker en rechter vleugel zwerven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
rik86 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:53:
en wat is nu echt het verschil tussen een 4-2-3-1, 4-3-3 en bijv. een 4-5-1
Een paar meter. Daarbij kun je ook starten in 4-2-3-1, bij balverlies terugzakken in een 4-4-2 en de wedstrijd eindigen in een aanvallen de 4-3-3. Kortom, in vind het lastig om de poll in te vullen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:59
Ik volg jan van halst in deze... Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AtaXeJqCEAA_pes.png
:P

[ Voor 52% gewijzigd door XO101 op 21-05-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Leuk, al die labeltjes, maar komt allemaal op hetzelfde neer... Het gaat toch vooral om de poppetjes en de opdrachten en niet om het naampje dat eraan gegeven kan worden. Volgens mij spelen 'we' al jaren 4-2-3-1, maar heette dit vroeger 4-3-3...

Veel interessanter vind ik de vraag waarom 'we' nog steeds met 4 verdedigers en 2 controleurs op het middenveld spelen.... Dit lijkt mij een beetje dubbelop; of je speelt met 4 verdedigers en (bv.) VdV als inschuivende 'controleur', of je kiest voor 3 verdedigers met Bommel / Jong ervoor...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

XO101 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 14:59:
Ik volg jan van halst in deze... [afbeelding]
:P
Zou de scheids het door hebben als je 12 man opstelt...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Fiber schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:25:
[...]

Zou de scheids het door hebben als je 12 man opstelt...?
Heb zelf al eens een kwart wedstrijd met 12 man gespeeld zonder dat iemand het doorhad.... :P En de tegenstander zich maar afvragen waarom er telkens iemand vrijstond :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---------------------------Stekelenburg

Vd Wiel (RB) - Mathijssen - Heitinga - Schaars/Anita

-----------------------De Jong - Vd Vaart

--------------------------------Sneijder
----------Robben (RVA)---------------Van Persie (LVA)
-------------------------------Huntelaar

Affelay heeft te weinig gespeeld en Robin heeft vaker op de flanken gestaan. Huntelaar kan je niet overslaan gezien zijn prestaties dit jaar. Van der Vaart ipv Van Bommel omdat die gewoon te oud is en creativiteit op die plek ging vorige keer aardig goed. Schaars of Anita aangezien Willems er fysiek nog niet aan toe is. Uiteraard zal Kuyt wel in de basis staan, evenals Van Bommel aangezien die twee liefjes zijn van Bert.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:35

Fiber

Beaches are for storming.

Ik ben ook voor de 4-2-3-1 opstelling, met Huntelaar in de punt en drie spelers daarachter die regelmatig van plek wisselen: Sneijder, Van Persie en Robben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:22:
Veel interessanter vind ik de vraag waarom 'we' nog steeds met 4 verdedigers en 2 controleurs op het middenveld spelen.... Dit lijkt mij een beetje dubbelop; of je speelt met 4 verdedigers en (bv.) VdV als inschuivende 'controleur', of je kiest voor 3 verdedigers met Bommel / Jong ervoor...
Omdat elk lid van de verdediging van een veel lager niveau is dan het middenveld en de aanval. Op zich is dat niet zo erg, want dat is meestal zo bij voetbalelftallen. Echter, bij alle toplanden speelt op elke positie in de verdediging een betere speler. Geen enkele Nederlandse verdediger (inclusief Stekelenburg) zou in de basis van onze concurrenten voor de titel staan. En daarom moeten er dus 2 controleurs voor onze verdediging spelen.

Mijns inziens is dit ook een van de belangrijkste redenen dat wij op het WK de finale hebben behaald en ook nog eens bijna gewonnen hadden.

Het Nederlands elftal heeft gewoon veel betere verdedigers nodig. Helaas heb ik nog geen echte potentiele supertoppers (zoals ons middenveld/aanval wel is) gezien....
Alhoewel misschien Krul wel. Hij is net 24 geworden en heeft voor een keeper al een echt hoog niveau.
Pagina: 1