RDP naar virtual PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik wil graag word kunnen gebruiken op mijn iPad dus ik had bedacht om een RDP verbinding te maken naar mijn thuisnetwerk om daar vervolgens word te gebruiken. Aangezien mijn computer Windows 7 heeft en dus maar 1 verbinding aan kan (en ik ook filmpjes wil kijken op dat ding: het is de HTPC) dacht ik: waarom geen RDP naar een virtuele XP omgeving!

Gister alles netjes opgezet (of: dat dacht ik dan :) ).. Virtuele pc krijgt ook een IP van de router (of tenminste daar ga ik vanuit - in Virtual PC heb ik ingesteld dat hij gebruik moet maken van dezelfde netwerkkaart als de PC en kreeg daarmee een IP uit de range die de router uitdeelt). Mijn iPad zag ook netjes dat er een extra apparaat was (met een app) alleen krijg ik het niet voorelkaar om die virtuele pc te benaderen met mijn RDP app van de iPad.
Aangezien de host ook een RDP verbinding toelaat dacht ik: misschien problemen met de poorttoewijzing. Op de virtuele pc dus een ander poortnummer gekozen (die niet op de host gebruikt wordt). Dit had echter ook niet het gewenste resultaat..

Ik heb inmiddels al flink wat rondgezocht en overal lijkt het erop dat het relatief 'out of the box' moet werken.. bij mij is dat dus niet het geval. Heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 21:16
Heb je wel een account geselecteerd die via RDP mag inloggen?
Wachtwoord op het account is bij een RDP verbinding vereist.

RDP handleiding

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En is het XP prof? Home versie heeft geen rdp host.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Standaard debug acties:

-Heeft die virtual pc internet, kan hij naar buiten?
-Kun je die virtualpc pingen? (w7 & ipad)
-kun je vanaf de virtual pc de ipad zien (ping/ftp serverappofzo)
-kun je vanaf de win7 pc naar de xp omgeving via rdp ? (zonee: staat er een firewall op xp?)
-kun je in de router nog instellen dat (wireless)clients elkaar wel of niet zien?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Je kan het aantal gebruikers dat kan inloggen via RDP op een windows 7 computer verhogen met een aangepaste termsrv.dll
https://www.google.be/sea...+remote+desktop+windows+7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
The_Greater schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:17:
Heb je wel een account geselecteerd die via RDP mag inloggen?
Wachtwoord op het account is bij een RDP verbinding vereist.

RDP handleiding
Dat staat allemaal goed inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:19:
En is het XP prof? Home versie heeft geen rdp host.
Dat weet ik niet precies - het is de standaard XP-mode die je bij Windows 7 Ultimate krijgt. In ieder geval staat het stukje over RDP in het menu wel aangevinkt (, maar het is wel grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
leuk_he schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:22:
Standaard debug acties:

-Heeft die virtual pc internet, kan hij naar buiten?
-Kun je die virtualpc pingen? (w7 & ipad)
-kun je vanaf de virtual pc de ipad zien (ping/ftp serverappofzo)
-kun je vanaf de win7 pc naar de xp omgeving via rdp ? (zonee: staat er een firewall op xp?)
-kun je in de router nog instellen dat (wireless)clients elkaar wel of niet zien?
1: Kan naar buiten
2: Kan niet pingen van de host naar de virtuele machine. Op de iPad kun je niet pingen (of in ieder geval niet dat ik weet). Daar komt hij wel naar voren met een app die het netwerk bij langs gaat (en ik neem aan dat die app dat met pingen doet)
3: Yes.
4: Niet getest, maar is wel een goed plan.
5: Nee, maar de iPad is wireless en kan de computer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
croontje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:33:
Je kan het aantal gebruikers dat kan inloggen via RDP op een windows 7 computer verhogen met een aangepaste termsrv.dll
https://www.google.be/sea...+remote+desktop+windows+7
Denk dat ik hier maar eens mee aan de slag moet gaan.. thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n3ck schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:52:
[...]

Dat weet ik niet precies - het is de standaard XP-mode die je bij Windows 7 Ultimate krijgt
Dan is het (volgens mij) XP Pro SP3, dus dat zou het probleem niet mogen zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
n3ck schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 10:58:
[...]

Denk dat ik hier maar eens mee aan de slag moet gaan.. thanks!
En het werkt! Dank!!
Pagina: 1