Ik wil graag word kunnen gebruiken op mijn iPad dus ik had bedacht om een RDP verbinding te maken naar mijn thuisnetwerk om daar vervolgens word te gebruiken. Aangezien mijn computer Windows 7 heeft en dus maar 1 verbinding aan kan (en ik ook filmpjes wil kijken op dat ding: het is de HTPC) dacht ik: waarom geen RDP naar een virtuele XP omgeving!
Gister alles netjes opgezet (of: dat dacht ik dan
).. Virtuele pc krijgt ook een IP van de router (of tenminste daar ga ik vanuit - in Virtual PC heb ik ingesteld dat hij gebruik moet maken van dezelfde netwerkkaart als de PC en kreeg daarmee een IP uit de range die de router uitdeelt). Mijn iPad zag ook netjes dat er een extra apparaat was (met een app) alleen krijg ik het niet voorelkaar om die virtuele pc te benaderen met mijn RDP app van de iPad.
Aangezien de host ook een RDP verbinding toelaat dacht ik: misschien problemen met de poorttoewijzing. Op de virtuele pc dus een ander poortnummer gekozen (die niet op de host gebruikt wordt). Dit had echter ook niet het gewenste resultaat..
Ik heb inmiddels al flink wat rondgezocht en overal lijkt het erop dat het relatief 'out of the box' moet werken.. bij mij is dat dus niet het geval. Heeft iemand een goede tip?
Gister alles netjes opgezet (of: dat dacht ik dan
Aangezien de host ook een RDP verbinding toelaat dacht ik: misschien problemen met de poorttoewijzing. Op de virtuele pc dus een ander poortnummer gekozen (die niet op de host gebruikt wordt). Dit had echter ook niet het gewenste resultaat..
Ik heb inmiddels al flink wat rondgezocht en overal lijkt het erop dat het relatief 'out of the box' moet werken.. bij mij is dat dus niet het geval. Heeft iemand een goede tip?